NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKM: Nawet pół godziny oczekiwania na przesiadkę we Wrzeszczu

| pr, Rynek Kolejowy 12.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-12 13:20:21 Autor: tyu
---
Nie ma takiej firmy jak SKM Trójmiasto. Jest PKP SKM w Trójmieście.
2015-08-12 13:42:22 Autor: mietek
---.tktelekom.pl
pierwszy:)
2015-08-12 15:36:44 Autor: Myślący
---.echostar.pl
W Poznaniu MPK (Zarząd Transportu Miejskiego) oferuje pasażerom przesiadki 30-40 minutowe więc na PKM szykuje się bardzo dobry rozkład. Lepszy niż komunikacji miejskiej w mieście wojewódzkim jakim jest Poznań ;)
2015-08-12 15:43:04 Autor: Gdańszczanin
---.centertel.pl
Do: tyu

PKM SKM w Trójmieście sama siebie nazywa SKM Trójmiasto - np. na swoim profilu Facebookowym, więc wszystko jest OK. :)
2015-08-12 17:05:20 Autor: żwirko
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-12 18:23:48 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
takt 15 minut i przesiadka 15 minut?

takt 30minut i przesiadki 30 minut...

Polska klasyka....
..ale to chyba nierealne żeby było przypadkowe?:P
2015-08-12 18:53:33 Autor: gosc
---.dynamic.chello.pl
Zaczekajmy do grudnia. Teraz jest mamy zbyt dużo uwarunkowań na obu końcach, wpisujemy się w istniejący rozkład, SBL PLK i PKM są niezgrane. Dopóki nie mamy taktu całodziennego na PKM zawsze będą okresy gdy skomunikowania są słabe. Tak się akurat składa, że we Wrzeszczu pozaszczytowe 15min. takty SKM dla pociągów w przeciwnych kierunkach mijają się o mniej więcej o 7,5 minuty. I to co p. redaktor przeanalizował (np. z Gdańska) i dało mu czas przesiadki 15 minut, dla przeciwnego kierunku (z Sopotu) daje 7 minut. Pamiętajmy że we Wrzeszczu będziemy mieli nie tylko w relacjach lotniskoGdańsk ale i lotniskoOliwa/Sopot/Gdynia.
2015-08-12 19:07:45 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Jadąc w sobotę Słonecznym słyszałem rozmowę osób związanych z koleją....Opowiadali, że takich mają teraz geniuszy na kierowniczych stanowiskach, że jak wcześniej w przypadku zatrzymania ruchu i nagłej potrzeby zorganizowania komunikacji zastepczej wystarczył telefon do firm transportowych z którymi współpracowało się od lat, tak teraz "genialni menagerowie" wymagają nawet przy nagłym wstrzymaniu ruchu i potrzeby zorganizowania komunikacji zastępczej, najpierw wykonania zapytania ofertowego do min. 3 firm transportowych......To nic dziwnego, że i takie "kwiatki" w rozkładzie wychodzą....
2015-08-12 20:05:15 Autor: wawa
---.146.2.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Lepsze 30-minutowe skomunikowanie niż takie...
Przyjazd z Kędzierzyna do Raciborza 07:56 -odjazd do Chaułpek 07:55.

Ciekawe ile takich kwiatków, w tym polskim buszu.
2015-08-12 21:25:40 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Jest źle.
Nie dość że 'PKM' nie jest "pod drutem" co nie może się podobać, to jeszcze takie ceregiele ... To nie może się podobać...

Już wielokrotnie wspominałem o tym, że poza największymi węzłami komunikacyjnymi w kraju, ludzie nie maja ochoty specjalnie się przesiadać, ani oczekiwać pół godziny na pociąg. To już nie te czasy...

Pójdą w siną dal (czytaj: na inny transport, niż szynowy)...

Projekt nieprzemyślany, zrobiony na siłę, na POkaz, bez znaczenia...
Szkoda...

I trafia MNIE, jak czytam o tramwajach dwusystemowych, które są i powstają, choćby za naszą zachodnią granicą...
2015-08-12 23:53:58 Autor: Mike-DB
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To nie jest analiza rozkładu jazdy uwzględniająca wszystkie ograniczenia, które występują obecnie. Pan Paweł Rydzynski jest leniuchem i nie potrafi przeprowadzić analizy. Mozna oczywiscie bezmyślnie krytykować wszystko czego przykładem jest układ połączeń do Gdańska Osowy. Bezmyślni urzędnicy wspólnie z SKM na złość nie uruchomili pociągów do Gdańska Osowy, gdyż pomimo iz sa dostępne tylko dwie krawędzie peronowe, ktore sa zajęte przez poc. Relacji Gdynia - Koscierzyna (godz. Szczytów) to oczywiscie mozna tam wg Autora wjechać kolejnymi pociągami. No i kolejny problem to przesiadki na stacji Gdansku Wrzeszczu na poc kursujące po linii 250. Generalnie zbyt długi czas na przesiadkę. Jednak Pan Rydzynski nie wskazał jaki czas przesiadki byłby właściwy. Czy to jest 5, 7 , 10 minut czy inny. Jaki? Nie mozna tego rozpatrywać wyłącznie pod katem osob sprawnych lecz nie mozna zapominać o osobach starszych czy niepełnosprawnych. Z innej strony nalezy przyjąć pozytywnie krytykę, gdyż ona mobilizuje. Najwieksza tragedia wystąpi o godz 21:42 bo korzystający z tego połączenia bedzie musiał czekać na az 30 min. Teraz juz sie nie dziwie ze Dziennik Bałtycki podziękował temu Panu za współpracę. Na koncu autor pisze ze wg informacji ten stan ma byc utrzymany do grudniowej zmiany rozkładu jazdy nie podając żadnego źrodła. A co autor napisze jak sie okaże ze podczas prac ziemnych na stacji Gdansk Osowa zostaną odkryte kolejne odkrycia archeologiczne, ktore wstrzymają realizacje inwestycji na linii 201? No oczywiscie winnymi tego bedzie wojewodztwo. Nie bede sie dalej rozwodził na ten temat bo autor Artykułu to mizenota i leniuch.
2015-08-13 00:17:40 Autor: Kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
@huciński
Brak drutu na PKM jest niekorzystny zwłaszcza przy 20-stym stopniu zasilania.
2015-08-13 06:55:09 Autor: tort
---.dynamic.chello.pl
Bardzo dobrze, że pojawiają się artykuły krytyczne, bo to tylko pozwala na dopracowanie oferty ale nie dramatyzujmy, szczególnie przed grudniem. SKM złożyła inny projekt rozkładu niż to co jej ostatecznie przydzielono. Przesiadki we Wrzeszczu miały wynosić 2-3 minuty dla połączeń do Gdańska i 7-8 dla połączeń w stronę Sopotu.
Po prostu okazuje się, że nasza infrastruktura jest nieprzygotowana na kolej aglomeracyjną ale powoli idzie w dobra stronę. Na linii Osowa-Gdynia jeszcze w tym roku będzie SBL. Studium co zrobić na Osowa-Kościerzyna (2 tory?/mijanki?) powinno być już gotowe (ktoś wie co wyszło?), niestety podejrzewam, że czekamy co wyjdzie na Maks-Kościerzyna. Dokumentacja dla Bytowa się posuwa. Z drugiej strony (250) brakuje wpięcia w SKM (na co zwracało uwagę UTK) no i te regulaminy PLK które blokują przepustowość na Wrzeszcz-Gdańsk.
No i lepszy wspólny bilet ale jak jego zrobienie automatycznie zabiera dotacje dla części kolejowej to i entuzjazmu w jego wprowadzaniu nie ma. Do celu daleko ale pierwszy krok zrobiony ( a pamiętacie jak wielu pisało, że jeden tor z mijankami wystarczy?)
2015-08-13 08:09:31 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
W ogóle chore jest to, żeby kolejka odjeżdżała z Gdańska Wrzeszcz zamiast z Gd. Główneg...
2015-08-13 10:39:09 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
A nie mówiłem że jak dojdzie do połączenia PKM z PLK to zaczną się schody?
Wrzeszcz, Osowa - przykład jak PLK pieprzy roboty, totalnie,
dołożyć do tego nieudolność "marketingu" na Dyrekcyjnej 2/4 mamy obraz nędzy i rozpaczy...
2015-08-13 11:26:32 Autor: Przyszły pasażer PKM
---.243.143.203
Wszedłem na stronę internetową PKM i popatrzyłem na rozkład jazdy. Kto go tworzył? Dlaczego jest taki nieczytelny? Czerwone cyfry na szarym tle słabo widoczne. Po co to szare tło? Dlaczego takie małe cyfry?
2015-08-13 13:38:33 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Ważne, żeby bilety własne SKM były wzajemnie honorowane między dwoma liniami, lecz pamiętając o tym, że przesiadać się trzeba też na tramwaj i autobus to konieczne jest by obowiązywał na odcinku miejskim PKM bilet metropolitalny.
2015-08-13 18:54:09 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
W Katowicach jest normą, że jeden pociąg przyjeżdża, a drugi właśnie odjeżdża. Nawet z tego samego peronu. Także, jeśli ten drugi też jest z KŚ. Konduktorzy chyba mają zakaz utrzymania skomunikowań. Inaczej tego wytłumaczyć nie potrafię.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5