Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsza chińska lokomotywa w Macedonii [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wygląda na to, że Koleje Macedońskie kontynuują swój mariaż z chińskim producentem CRRC. Po zakupie zespołów trakcyjnych z Państwa Środa na Bałkany trafiła do testów lokomotywa elektryczna.

Lokomotywa typu 443 została wyprodukowana w Chinach w tym roku przez koncern CRRC – największego producenta taboru kolejowego na świecie. Testy odbywają się przed dostawą czterech podobnych lokomotyw, które Koleje Macedońskie (MŻT) już zamówiły. Pieniądze na ten zakup miała z pożyczki z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Pierwotnie zamówienie miało opiewać na trzy elektrowozy, jednak zdecydowano się na jego rozszerzenie do czterech.

Lokomotywa przystosowana jest do pracy pod napięciem 25kV 50 Hz. Jest czteroosiowa. Pociąg o masie 1600 ton może rozpędzić do prędkości 120 km/h. Tak pojazd testowy, jak i seryjne zamówione lokomotywy będą pracować na linii od granicy Greckiej do Serbskiej przy prowadzeniu ciężkich pociągów towarowych. Zastąpią stare pojazdy wyprodukowane jeszcze w Jugosławii w fabryce Končar na szwedzkiej licencji.

Co ciekawe, lokomotywa z CRRC ma zostać certyfikowana zgodnie z nowymi europejskimi standardami TSI. To pozwoli oferować ją Chińczykom także w państwach Unii Europejskiej.

W 2015 Macedończycy zakupili w CRRC 6 zespołów trakcyjnych, z których cztery są spalinowe a dwa elektryczne. Kosztowały 25 milionów euro i podobnie jak obecny zakup, były kredytowane przez EBOiR. CRRC coraz aktywniej poczyna sobie w Europie. Producent właśnie założył specjalną spółkę, która zajmować się będzie udzielaniem kredytów na zakup swoich pociągów w Europie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5