Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa: Pociągi WKD spełniają normy TSI odnośnie poziomu CO2

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
01-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa: Pociągi WKD spełniają normy TSI odnośnie poziomu CO2
Prezes UTK Krzysztof Dyl wyłączył z eksploatacji jeden z nowych pociągów WKD, twierdząc, że nie spełnia norm odnośnie temperatury oraz poziomu dwutlenku węgla w składzie. Producent pojazdu, bydgoska Pesa, zapewnia, że pociągi EN97 spełniają wszystkie warunki dotyczące poziomu dwutlenku węgla we wnętrzu. WKD analizuje dokumentację urzędu i nie przesądza o charakterze dalszych działań.

Warszawska Kolej Dojazdowa nie chce komentować decyzji prezesa UTK dopóki nie zapozna się dokumentacją na podstawie, której została wydana. – Na chwilę obecną analizujemy przesłaną przez Urząd Transportu Kolejowego dokumentację w tej sprawie i nie przesądzamy o charakterze dalszych działań – stwierdził Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.

Również bydgoska Pesa, która jest producentem pociągów EN97, z rezerwą podchodzi o decyzji UTK. „Nie znając warunków, w  jakich dokonano pomiaru, ani ustalonego przez kontrolujących poziomu dwutlenku węgla wykazanego w tym pomiarze nie jesteśmy w stanie odnieść się do tej decyzji” – informuje spółka w oświadczeniu.

Producent przekonuje, że zgodnie z normą TSI zawartą w decyzji Komisji Europejskiej z dnia 26 kwietnia 2011 poziom dwutlenku węgla nie powinien przekraczać 5000 ppm, ale norma dopuszcza poziom nawet 10 000 ppm, w przypadku gdy klimatyzacja pojazdu działa w trybie awaryjnym. Zapewnia jednocześnie, że pojazdy WKD ten warunek spełniają, bowiem w przypadku odcięcia zasilania z sieci wentylacja zasilana jest z akumulatorów.

„Pozostaje nam czekać na uzasadnienie decyzji UTK, w którym powinny znaleźć się nie tylko wyniki pomiarów, ale również konkretne wskazanie źródła norm, na podstawie których UTK zajął takie stanowisko. Jesteśmy przekonani, że pojazdy WKD spełniają europejskie normy związane z zapewnieniem odpowiedniego komfortu pasażerom, ale mimo wszystko nasi eksperci, wspólnie z przewoźnikiem sprawdzą prawidłowość działania systemu klimatyzacji i wentylacji we wszystkich pojazdach” – deklaruje Pesa.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opolskie: Umowa z Pesą na Elfy 3.0. Może być ich nawet 20

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Opolskie: Umowa z Pesą na Elfy 3.0. Może być ich nawet 20

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5