Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Pasikowski: Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych idzie dobrze

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
15-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Pasikowski: Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych idzie dobrze
Prezes Przewozów Regionalnych poinformował, że w maju gotowy będzie pełny plan restrukturyzacji firmy. Powiedział też, jak wyglądać będzie proces wprowadzania do firmy Agencji Rozwoju Przemysłu jako udziałowca.

- Restrukturyzacja, którą przeprowadzamy, idzie dobrze i rokuje nadzieje. Ryzyka, z jakimi obecnie się zdarzamy są zarządzalne – powiedział Tomasz Pasikowski, prezes spółki Przewozy Regionalne, podczas wczorajszego posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury.

- Coraz więcej marszałków zgadza się na warunki oddłużenia spółki, jakie zaproponowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Mamy nadzieję, że w marcu rozpoczniemy debatę z marszałkami o tym, w jaki sposób ma wyglądać sytuacja właścicielska naszej firmy. W maju będziemy mieli pełny plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Po uzgodnieniu z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów  plan trafi do Komisji Europejskiej z wnioskiem o umożliwienie udzielenia pomocy publicznej ze strony państwa – dodaje prezes PR.

Jak powiedział prezes, jeśli tak się stanie, firma do końca roku stanie się finansowo sterowalna. Wtedy firma będzie mogła myśleć nad kierunkami swojego rozwoju. W tym kontekście miał na myśli min. przyszłość konkurencyjnych wobec pociągów TLK własnych produktów InterRegio.

W dalszej części spotkania Pasikowski stwierdził, że 2015 jest pierwszym rokiem w historii Przewozów Regionalnych, w którym już teraz zagwarantowano pokrycie strat dotacją od samorządów wojewódzkich. 95% umów z marszałkami w tym względzie jest już podpisana. Uściślił też, na prośbę posła Bogdana Rzońcy, jak wygląda proces namawiania marszałków województw do modelu restrukturyzacji zaproponowanego przez MIR.

- Na chwile obecną mamy zgodę na ten proces 58,7% naszych udziałowców, w lutym, mam nadzieję graniczącą z pewnością, będzie to 60,6%. Aby wprowadzać zmiany w spółce musimy mieć 66,6%. Chcemy do tego doprowadzić w pierwszym kwartale tego roku. Marszałków prosimy o zawarcie z nami 5-letnich umów na wykonywanie przewozów i wzajemnie się uprzedzamy co do planów odnośnie następnych lat. Model biznesowy da się zbudować na takiej naszej pracy, jaka jest potrzebna województwom - dodaje Pasikowski. To ważne szczególnie w kontekście tych województw, które powołały swoje samorządowe spółki i planuja w przyszłości ich rozwój, tak jak prawdopodobnie stanie się w województwie dolnośląskim.

O tym, że Agencja Rozwoju Przemysłu zaangażuje się w restrukturyzację spółki "Rynek Kolejowy" informował jako pierwszy. Przewozy Regionalne mają już zgody większości marszałków do uruchomienia programu restrukturyzacji. Województwa dolnośląskie, zachodniopomorskie i małopolskie są przeciwne zaproponowanemu kształtowi reformy. Ich stanowiska można poznać tutaj oraz tutaj.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przewozy Regionalne podsumowują 2015 rok

Biznes

Przewozy Regionalne podsumowują 2015 rok

Rynek-Kolejowy.pl 30 grudnia 2015

Tomasz Pasikowski: PR biorą pod uwagę kupno nowych pojazdów

Tabor i technika

Tomasz Pasikowski: PR biorą pod uwagę kupno nowych pojazdów

ms, Rynek-Kolejowy.pl 22 października 2015

Pasikowski: Cięcia kosztów, nie połączeń

Biznes

Pasikowski: Cięcia kosztów, nie połączeń

jm, Rynek Kolejowy 20 października 2014

Pasikowski: Przyglądamy się ekonomice połączeń Interregio

Biznes

Tomasz Pasikowski: Podpisywanie umów z województwami nie może się przeciągać

Prawo i polityka

Tomasz Pasikowski: Podpisywanie umów z województwami nie może się przeciągać

Gazeta Prawna / ms, Rynek-Kolejowy.pl 09 czerwca 2015

Zobacz również:

Przewozy Regionalne podsumowują 2015 rok

Biznes

Przewozy Regionalne podsumowują 2015 rok

Rynek-Kolejowy.pl 30 grudnia 2015

Tomasz Pasikowski: PR biorą pod uwagę kupno nowych pojazdów

Tabor i technika

Tomasz Pasikowski: PR biorą pod uwagę kupno nowych pojazdów

ms, Rynek-Kolejowy.pl 22 października 2015

Pasikowski: Cięcia kosztów, nie połączeń

Biznes

Pasikowski: Cięcia kosztów, nie połączeń

jm, Rynek Kolejowy 20 października 2014

Pasikowski: Przyglądamy się ekonomice połączeń Interregio

Biznes

Tomasz Pasikowski: Podpisywanie umów z województwami nie może się przeciągać

Prawo i polityka

Tomasz Pasikowski: Podpisywanie umów z województwami nie może się przeciągać

Gazeta Prawna / ms, Rynek-Kolejowy.pl 09 czerwca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5