Dwa elektryczne, wielosystemowe TRAXX-y dotarły już do Gdańska na bocznicę Lotos Kolej. To efekt realizacji umowy leasingowej, jaką kolejowa spółka Lotosu podpisała w lipcu z firmą Railpool Gmbh. W okresie styczeń-lipiec 2010 Lotos Kolej przewiozła już w sumie 4,5 mln ton towarów.
Zgodnie z zapisami umowy w późniejszym terminie Lotos Kolej wydzierżawi jeszcze 3 kolejne lokomotywy tego typu. Wszystkie pojazdy wyleasingowano na okres 5 lat.
Lotos Kolej współpracuje z Railpool Gmbh już od 2009 r. Do tej pory, na bazie umowy leasingowej z niemieckim partnerem, spółka eksploatowała 9 elektrycznych TRAXX-ów, produkowanych przez Bombardiera.
– Od sierpnia wykorzystujemy również 3 lokomotywy Eurosprinter Siemensa, które dzierżawimy do końca listopada 2010 – informuje Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej. – W tym roku czeka nas przewiezienie nawet 8 milionów ton towarów. Aby ten ambitny cel zrealizować musimy dysponować flotą nowoczesnych lokomotyw. Zwiększone przewozy wynikają przede wszystkim ze wzrostu produkcji gdańskiej rafinerii, związanego ze skuteczną realizacją Programu 10+.
W okresie maj-wrzesień 2011 r. planowana jest dostawa 10 lokomotyw spalinowych Bombardier TRAXX DE. Lokomotywy TRAXX DE będą wykorzystywane przez Lotos Kolej do obsługi ruchu towarowego w Polsce na liniach niezelektryfikowanych.
Lotos Kolej do końca przyszłego roku planuje rozszerzenie parku nowoczesnych lokomotyw do około 25-30 pojazdów. Obecnie spółka eksploatuje 90 lokomotyw różnych typów.