Kilka państwowych spółek kolejowych, w których udziały ma Skarb Państwa może ulec konsolidacji pod egidą Agencji Rozwoju Przemysłu. Nowy podmiot ma stanowić konkurencję dla PKP Cargo.
Kilka państwowych spółek kolejowych, w których udziały ma Skarb Państwa, może ulec konsolidacji pod egidą Agencji Rozwoju Przemysłu. Nowy podmiot, przynajmniej teoretycznie, mógłby być konkurencją dla PKP Cargo. Co ciekawe, na jedną z firm, którą miałaby objąć konsolidacja, chrapkę ma właśnie największy polski przewoźnik towarowy. Chodzi o Pol-Miedź-Trans.
Pod egidą ARP miałoby dojść do konsolidacji 6 spółek zajmujących się kolejowymi przewozami towarowymi, w których udziały ma Skarb Państwa. Chodzi o Lotos Kolej, Orlen KolTrans, Pol-Miedź-Trans, Koltar (Grupa Azoty), Euronaft Trzebinia i Jastrzębską Spółkę Kolejową.
Z naszych informacji wynika, że jedną z przyczyn, dla których projektuje się stworzenie nowego podmiotu, jest dążenie do tego, by Skarb Państwa nie utracił kontroli nad rynkiem kolejowych przewozów towarowych. W pamięci rządzących wciąż pozostaje sytuacja sprzed kilku lat, kiedy mówiło się o ewentualnym przejęciu PKP Cargo przez Koleje Rosyjskie.

2015-03-05 17:02:31 Autor: lotr
---.warszawa.vectranet.pl
Wszystko skopiowane z DGP. I sens tej operacji nadal nie wytłumaczony racjonalnie.
2015-03-05 17:10:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najśmieszniejsze jest to, że powszechnie to właśnie PKP Cargo jest utożsamiane z "koleją państwową" i to nawet przez środowisko mikolskie, a Lotos, Koltar, czy PMT są nazywani "prywaciarzami"... ;)
2015-03-05 17:14:01 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Z naszych informacji wynika, że jedną z przyczyn dla których projektuje się stworzenie nowego podmiotu, jest dążenie do tego, by ..."
... stworzyć nowe stanowiska dla krewnych i znajomych, bo miejsc w urzędach administracji rządowej i samorządowej jest już za mało.
2015-03-05 17:33:12 Autor: BankOmat
---.dynamic.chello.pl
Rosjanie dawali wtedy taką cenę, że pekap spadł z krzeseł, ministrowie również. Ale kto by tam chciał coś ruskim sprzedać, choć brali podobno udział w nieustawianym przetargu. No i oferta poszła się je...ć, prywatyzację chwilowo wstrzymano
2015-03-05 17:45:56 Autor: sw3
---.205.238.223
Od samego mieszania herbata nie robi się słodsza.
2015-03-05 17:52:41 Autor: myślący
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co za idiotyzm! Najpierw sprywatyzowali państwowe CARGO tracąc kontrolę nad rynkiem przewozów towarowych, po to żeby teraz konsolidować prywaciarzy żeby tą kontrolę odzyskać! Państwo obudził się nie z ręką w nocniku tylko ch... w czterech literach, bo się dało wydymać jak dmuchana lala.
2015-03-05 17:56:08 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
ja myślałem, że te spółki to prywaciarze.
W takim układzie się skonsolidujta i sprywatyzujta łącząc z Freigthliner PL,
zaś PKP Cargo sprzedajcie dla RŻD i (tfu!) państwo załata na pół roku dziurę w ZUSie, zaś wszyscy milośnicy państwowej własności będą mogli być dumni, że Cargo będzie nie tylko 2.przewoźnikiem kolejowym w UE, ale 1.przewoźnikiem kolejowym na świecie.
Przed I wojną światową koleje żelazne w połowie Polszy i tak stanowiły spójny system z carskimi kolejami - protoplastą RŻD, więc niech wróci złoty wiek kolei. Slava Dorogam Żelaznym Rossiji!
2015-03-05 18:24:30 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą
Freightliner jest raczej prywatny, więc się z państwowymi "prywaciarzami" raczej konsolidował nie będzie ;)
http://www.rynek-kolejowy.pl/55943/freightliner_zmienia_wlasciciela.htm
2015-03-05 18:51:35 Autor: sm31
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Cóż za niekompetencja. Jastrzębska Spółka Kolejowa to zarządca infrastruktury a nie przewoźnik. Ja rozumiem, że w dzisiejszych czasach redaktor nie myśli tylko kopiuje, skutkiem tego mamy dezinformację zamiast rzetelnych newsów.
2015-03-05 19:26:46 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
Toć wiem, że Freirhtliner jest prywatny. Jako MiKol najbardziej lubię jego tabor: potężne amerykańskie diesle i nowe polskie wagony prosto z Zastalu chyba.
"Państwowi prywaciarze" takiego nie mają, ale za to u nich jest kolorowo i różnorodnie, czyli też miło dla oka MiKola.
2015-03-05 19:50:44 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-03-05 20:32:56 Autor: hix
---.torservers.net
Tak jest, najpierw sprzedać to co jest panstwowe, a pozniej znacjonalizowac to, co nie jest panstwowe... [Admin: zmoderowano]
2015-03-05 20:57:39 Autor: Gierek
---.dynamic.chello.pl
Gierek Hahaha, najpierw sprywatyzować PKP Cargo, żeby teraz biadolić, że państwo nie ma kontroli nad przewozami towarowymi. Istne debilstwo?
2015-03-05 21:09:32 Autor: Kolega_Cieć
---.adsl.inetia.pl
Podobno kiedy w Agencji Rozwoju Przemysłu znaleziono dziecko to wszyscy, łącznie z dyrekcją, się dziwili co to jest i skąd się tam wzięło. A to dlatego, że w ARP nie zrobiono jeszcze niczego, co ma ręce i nogi. Zatem możemy być spokojni :)
2015-03-05 23:24:35 Autor: Heniekk
---.play-internet.pl
2015-03-05 18:51:35 Autor: SM31
Co sie pan dziwi skoro RK w ofercie pracy szuka dziennikarzy z podstawowa wiedza kolejowa lub zainteresowaniem kolejowym. Jaka firma taki dziennikarz.
2015-03-06 02:09:04 Autor: Mateusz M.
---.naszasiec.net
Sprzedać PKP CARGO, by potem znacjonalizować/skonsolidować resztę liczących się przewoźników.
Oddać Przewozy Regionalne marszalkom, sprywatyzować PKP Intercity, by później znacjonalizować ponownie PR. Logika rządów III RP.
2015-03-06 07:31:56 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Nacjonalizacja (bardziej prawidłowo: upaństwowienie) jest zawsze złem!
W Polsce wszystko co jest państwowe stanowi głęboką patologię: służba zdrowia, szkoły, transport, rafinerie, kopalnie, a nawet lasy i elektrownie.
2015-03-06 09:03:57 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Stefciu, dla przykładu zacznij od siebie: sprywatyzuj SGGW.
Mylisz skutki z przyczynami. Więcej nie chce mi się pisać, mam dużo pracy.
2015-03-06 10:48:06 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@.Piotr
Gdybym mógł to bym tak zrobił. Łącznie z AGH i pozostałymi szkółkami państwowymi. Nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia, dla którego kolej czy edukacja (także wyższa) miałyby marnować pieniądze wydarte przemocą z kieszeni poddanych państwa.
2015-03-06 11:39:32 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Powstanie na 100% bądźcie pewni.
Przecież potrzebne są nowe eksponowane stanowiska.
Prezes, Wiceprezes, Członkowie Zarządu ( tak około 7 osób )
Inne eksponowane stanowiska dyrektorów ( tak około 20 )
Rada nadzorca ( tak około 10 osób )
2015-03-06 16:25:30 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Przecież potrzebne są nowe eksponowane stanowiska
Realista ale z logika słabo. Czy żółć zalewa umysł. Bo jeżeli łączą się spółki które mają przecież to wszystko co napisałeś z osobna każda. To jeśli z 5 zrobimy jedną to przynajmniej prezesów będzie o 4 mniej bo prezes jest jeden. Także pozostałych nie mówię ze na pewno bo różnie bywało i bywa ale prawdopodobnie będzie mniej kadry zarządzającej taka jest ogólna idea fuzji i przejęć na rynku.
2015-03-07 19:40:24 Autor: Cowiek Maupa
---.174.129.36
Cowiek Maupa Zaleciało korwinizmami. Jeszcze jak...