NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Oświęcim czeka na nowy dworzec

| Witek 21.12.2015 214

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-21 09:38:18 Autor: Rekin
---.static.delta-trans-logistik.3s.pl
Trzeba być skończonym idiotą, aby likwidować stosunkowo nowy budynek dworcowy w dużym mieście i budować na jego miejscu kontener. To że ruch jest marny jest konsekwencją marnej oferty - poprawić ofertę, wynająć część pomieszczeń i będzie dobrze.
2015-12-21 09:50:15 Autor: harwa
---.pkp.pl
Za utrzymanie dworców odpowiedzialne jest PKP SA

Za oferte przewozową - Urzad Marszalkowski Wojewodztwa Malopolskiego

PKP SA nie ma mocy sprawczej, by to zrobic. Zreszta jak to łatwo powiedziec - "wystarczy poprawic oferte przewozową".
2015-12-21 09:52:11 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Póki co w ramach tej poprawy odcięli Czechowice...
2015-12-21 09:58:59 Autor: wdr
---.146.78.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

wdr
@harwa
To PKP są odpowiedzialne za tragiczny stan torów do Oświęcimia. Jakby linie były wyremontowane to pociągi byłyby pełne i dworzec byłby używany.
2015-12-21 10:37:55 Autor: malopolanin1
---.telesim.com.pl
Oświęcim czeka tez na rewitalizacje lini do Trzebini jak i do Katowic. Także przydałaby się rewitalizacja do Czechowic. Jak się skróci czas przejazdu to ludzie przesiąda się z busów i samochodów na pociąg i dworzec znów się zapelni
2015-12-21 12:26:16 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
To PKP są odpowiedzialne za tragiczny stan torów do Oświęcimia.

To wbrew pozorom totalna bzdura. Bo od lat 90 do jakiegoś 2007 państwo regularnie z roku na rok zabierało środki na bieżące utrzymanie a co dopiero mówić o jakichkolwiek remontach. Za PRL to jak nawet nie było na remonty to chociaż raz w roku podbijarka pracowała obowiązkowo na wszystkich torach szlakowych co pozwało na utrzymywanie jako takich prędkości były brygady drogowe które na bieżąco likwidowały wychlapy to wszystko zlikwidowano z czasem. Jak ciężkie pociągi pojeździły po takim wychlapie dwa lata to już była 20 na remont nie było pieniędzy i tak to się posypało Dzisiaj niby jest lepiej ale dalej to nie PKP decyduje o remontach bo większość odbywa się przy udziale środków UE które rozdzielają samorządu wojewódzkie i ministerstwo co aprobuje KE i to oni decydują czy w Pcimiu Dolnym wyremontują tory nie żadne PKP. Kto ma kasę ten ma władze prosta sprawa. Za starej Polski PKP miało własne fundusze bo zarabiało na transporcie towarów z tego finansowano resztę. Teraz tego nie ma.
2015-12-21 13:32:30 Autor: Qax
---.google.com
A w Strzelcach Krajeńskich nic nie kursuje, to po co dworzec?
2015-12-21 13:32:31 Autor: Qax
---.google.com
A w Strzelcach Krajeńskich nic nie kursuje, to po co dworzec?
2015-12-22 13:48:39 Autor: ET41-101
---.222.26.211
Na razie wszystkich najemców pogonili, bo będzie remont. Rok minął i cisza. Chociaż bar mogli zostawić - byłoby przez rok, gdzie kawę wypić i poczekać na pociąg w przyzwoitych warunkach. Wstyd przed cudzoziemcami którzy mimo licznych autobusów także do Muzeum docierają pociągami z Krakowa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5