Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Do końca sierpnia potrwa rewitalizacja 58-kilometrowego odcinka z Kluczborka do Ostrzeszowa. Prace pozwolą przywrócić dawne parametry techniczne linii i skrócić czas przejazdu nawet o 20 minut. W ramach inwestycji likwidowana jest też jedna stacja, ale PLK zapewnia, że nie zmniejszy to przepustowości łączącej Wielkopolskę ze Śląskiem trasy.

Trwa rozpoczęta na początku zeszłego roku rewitalizacja południowego odcinka linii 272 Poznań Główny – Kluczbork pomiędzy Ostrzeszowem a Kluczborkiem. – Zrealizowaliśmy już ponad 70% zaplanowanych robót – przekonywał na wczorajszej konferencji prasowej Grzegorz Żelazo, kierownik kontraktu z ramienia PKP Polskich Linii Kolejowych.

Prace mają się skończyć w sierpniu, a pasażerowie odczują znaczną poprawę w komunikacji pomiędzy Śląskiem a Wielkopolską na jesieni. Warte blisko 280 mln zł roboty są dofinansowane z unijnego Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

Pracują tylko na jednym torze

Inwestycja ma bardzo nietypowy zakres, bo o ile na leżącej w województwie opolskim części trasy obejmuje remont obu torów, o tyle na wielkopolskim odcinku naprawiany jest tylko jeden z nich – nr 1. – Tor nr 2 był remontowany w nieodległej przeszłości i spełnia warunki eksploatacyjne do jazdy z prędkością 120 km/h – tłumaczył przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Oznacza to także prace tylko na części peronów. Nowe są budowane jedynie przy torze do jazdy w kierunku Ostrowa  i Poznania, te obsługujące kierunek kluczborski pozostaną w starym standardzie.

Po zakończeniu prac dopuszczalna prędkość 120 km/h dla pociągów pasażerskich ma obowiązywać na obu torach. Ma przełożyć się to na skrócenie czasu jazdy o 20 minut dla pociągów dalekobieżnych i o ok. 11 minut dla kursów regionalnych. Pociągi towarowe rozwiną prędkość do 80 km/h, przywrócone zostaną też dawne, wyższe dopuszczalne naciski na oś.

Likwidują rzadko używaną stację

 – Od Kluczborka do Kostowa zrealizowane są już praktycznie prace na obydwu torach – relacjonował Grzegorz Żelazo. Wczoraj PKP PLK rozpoczęła procedurę odbioru od wykonawcy, polskiego oddziału austriackiej spółki Porr, odcinka z Kluczborka do Krzywizny. Ma ona potrwać do końca miesiąca. – Prace na jednym torze były już prowadzone także pomiędzy Kostowem a Słupią i za Ostrzeszowem do granicy inwestycji – dodał kierownik kontraktu. Obecnie roboty prowadzone są na stacjach w Kluczborku, Kępnie, Ostrzeszowie, Domaninie i Kostowie oraz na odcinkach Domanin – Ostrzeszów i Kostów – Łęka Opatowska.

Choć jednym z celów rewitalizacji jest zwiększenie przepustowości ważnej dla komunikacji zachodu z południem kraju trasy, jednym z elementów inwestycji jest likwidacja stacji Słupia, która stanie się zwykłym przystankiem osobowym, co zwiększy odstęp pomiędzy posterunkami. Jak jednak przekonuje zarządca infrastruktury, zmiana ta nie wpłynie negatywnie na parametry linii. – Wcześniej została przeprowadzona analiza ruchu. Stwierdziliśmy też, że ta stacja była już praktycznie niewykorzystywana do mijania się pociągów. Ze Słupi do Kępna jest 6 km i to tam odbywa się ruch – ocenił Grzegorz Żelazo. – Zlikwidowaliśmy więc nieużywane tory. W przypadku tego przystanku przeszliśmy też na samoczynną sygnalizację przejazdową, co pozwoli na likwidację posterunku dróżnika – dodał.

Druga duża kolejowa realizacja Porr

 – Jest to jedna z większych wykonywanych przez nas realizacji – ocenił Andrzej Wach, obecnie doradca zarządu Porr Polska. – Obejmuje ona wymianę 86 km toru czy 62 rozjazdów – wyliczał. – Zespół ludzi realizujących tę linię został w dużej mierze przeniesiony z innej dużej inwestycji wykonywanej przez Porr wcześniej, linii Toruń – Bydgoszcz. Mamy bowiem taką filozofię, by nie zmieniać trzonu zespołu, by każde kolejne prace wykonywać na bazie poprzednich doświadczeń – opowiadał.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 października 2015

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Witek 17 sierpnia 2014

Zobacz również:

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 października 2015

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Witek 17 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5