Według informacji radia moskiewskiego, na pierwszy kurs pociągu nr 23/24 relacji Moskwa – Warszawa – Berlin – Paryż, na dzień 12 grudnia 2011 r, Federalnaja Psażirskaja Kompanija (FPK) – firma-córka RŻD sprzedała już 90% wszystkich biletów.
Bardzo wysoka frekwencja została zanotowana także na następne kursy aż do końca grudnia. Jak poinformował rzecznik prasowy RŻD, podobną aktywność zanotowano w kierunku odwrotnym. Na 29 grudnia, 7, 10 i 11 stycznia 2012, komplet pasażerów jest już prawie gotowy. Trasa pociągu prowadzi przez Wiaźmę, Smoleńsk, Orszę, Mińsk Białoruski, Brześć nad Bugiem, Warszawę, Poznań, Rzepin, Oderburg, Frankfurt nad Odrą, Berlin, Hannower, Fuldę, Frankfurt nad Menem, Saarbrucken i Forbach. Trasa ma długość 3177 km. Jest to drugi rosyjski pociąg ekspresowy po Moskwa-Nicea, który uruchomiło RŻD do Unii Europejskiej. Zimą będzie on kursował trzy razy w tygodniu a latem pięć razy w tygodniu.
Tymczasem Według informacji agencji RIA Nowosti, francuskie koleje SNCF, niemieckie koleje DB oraz rosyjskie koleje RŻD doszły do porozumienia w sprawie powołania do życia wspólnej firmy dla przewozów pasażerskich Wschód-Zachód. Prezes SNCF Guillaume Pepy podkreślił, że w pierwszej kolejności wszystkie trzy koleje przekażą do wspólnej firmy odpowiednią ilość wagonów osobowych i lokomotyw przydatnych do kursowania na obu rozstawach rozstawach szyn. Szczegóły projektu jeszcze nie są znane.