Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi opracował koncepcję układu torowisk wokół nowego dworca Łódź Fabryczna, a także Nowego Centrum Łodzi. Wstępne plany zakładają, że tramwaje znikną z wiaduktu na ul. Kopcińskiego. Będą kursowały natomiast ul. Tramwajową, Wierzbową, Składową i POW.
Na ul. Składowej przy parku im. Moniuszki wybudowany zostanie dworzec tramwajowy z czterema równoległymi torowiskami. Tramwaje pojadą ul. POW między ul. Składową a ul. Narutowicza, co stworzy pętlę wokół parku im. Moniuszki – informuje portal „Naszemiasto.pl”.
Od dworca przy parku Moniuszki tramwaje będą kursowały wzdłuż ulicy Nowowęglowej do ul. Nowotargowej. Za ul. Nowotargową torowisko prowadziło będzie wzdłuż obecnej ul. Węglowej do ul. Tramwajowej. Jak informuje „Naszemiasto.pl”, tu nastąpi rozwidlenie.
„Część tramwajów ul. Tramwajową dojedzie do ul. Narutowicza, a część będzie mogła jechać prosto przez obecne tereny MPK, aż do ul. Wierzbowej, która połączona zostanie z ul. Nowowęglową. Tory prowadzić będą następnie wzdłuż ul. Nowowęglowej do okolic skrzyżowania z ul. Tuwima. W tym miejscu nastąpi połączenie torowiska prowadzącego od dworca z biegnącym pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego” – podaje „Naszemiasto.pl”.
Wiadukt, który znajduje się na ul. Kopcińskiego zostanie przebudowany. Z tego powodu torowisko tramwaje zostanie przeniesione na poziom zero. Planowo przebudowa torowisk zakończy się do 2015 roku.
Więcej