Na kwiecień 2014 roku planowane było rozstrzygnięcie procedury wyboru wykonawcy budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Już wiadomo, że procedura opóźni się, ponieważ wpłynęło trzydzieści odwołań od decyzji lokalizacyjnej. Dlatego w tym roku, zamiast robót budowlanych, PKP Polskie Linie Kolejowe planują tylko wybór wykonawcy.
PKP Polskie Linie Kolejowe, przetarg na wykonawcę inwestycji planowały ogłosić już w październiku 2013r., bowiem uzyskanie pozwolenia na budowę miało nastąpić w IV kwartale 2013 roku. Informacje zawarte w harmonogramie zamknięć torowych dla rozkładu jazdy 2013/2014 potwierdziło wówczas Biuro Prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych. – Planowane jest rozpoczęcie robót inwestycyjnych w kwietniu 2014 r. Równolegle z pracami przy modernizacji przystanku Kraków Zabłocie, planowane są roboty przy budowie estakad i wiaduktów, po których poprowadzone zostaną tory łącznicy kolejowej – poinformowała wówczas Dorota Szalacha.
Już wiadomo, że roboty budowlane przy budowie łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki nie rozpoczną się ani w kwietniu 2014r., ani być może do końca roku. Na drodze do rozpoczęcia dalszych działań PKP Polskich Linii Kolejowych stoją procedury wokół decyzji lokalizacyjnej, która dla łącznicy została wydana 3 października 2013r. Stanie się ona ostateczna tylko i wyłącznie po rozpatrzeniu wszystkich odwołań, jakie wpłynęły po jej ogłoszeniu. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, jest ich aż trzydzieści.
– Odwołań od decyzji lokalizacyjnej było trzydzieści. Warunkiem otrzymania pozwolenia na budowę jest ostateczna decyzja lokalizacyjna łącznicy. Decyzja ta została wydania 3.10.2013 r. i stanie się ostateczna po rozpatrzeniu odwołań, złożonych przez wywłaszczonych mieszkańców – powiedziała Dorota Szalacha z Biura Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Obecnie projekt budowy łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki jest zatem na etapie uzyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych, takich jak pozwolenia na budowę, pozwolenia na wycinkę drzew itp. PKP PLK poinformowały, że w bieżącym roku planowane jest przeprowadzenie procedury wyboru wykonawcy robót. W związku z tym są nikłe szanse na rozpoczęcie zasadniczych robót budowlanych jeszcze w tym roku. PKP Polskie Linie Kolejowe podtrzymują wcześniejsze zamierzenia, że inwestycja zakończy się w 2016 roku.