Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opolskie: Linia E30 powinna być priorytetem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Opolskie: Linia E30 powinna być priorytetem
Fot. Bartosz Dziubecki, SM42.pl
Wicemarszałek województwa opolskiego Szymon Ogłaza jest zaniepokojony przesunięciem projektu modernizacji linii E30 na odcinku od Opola do Kędzierzyna-Koźla na listę rezerwową Krajowego Programu Kolejowego. – Ta linia jest kluczowa nie tylko dla regionu, ale i z punktu widzenia europejskich korytarzy transportowych – podkreśla.

Województwo opolskie jako jedno z pierwszych postanowiło rozpocząć inwestycje z perspektywy finansowej na lata 2014–2020. Jedną z nich był zakup nowoczesnych pociągów Impuls w Newagu. Jak informowaliśmy podczas targów Innotrans, województwo jest zadowolone z umowy z nowosądeckim producentem i postanowiło rozszerzyć ją o dwa dodatkowe pojazdy.

Nowoczesne Impulsy będą dedykowane do obsługi magistrali E30 z Kędzierzyna-Koźla do Wrocławia. Jednak tu pojawia się problem, ponieważ wart 628,5 mln zł projekt modernizacji linii E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie został przesunięty na listę rezerwową podczas aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego. Pisaliśmy o tym tutaj.

Zdaniem wicemarszałka Szymona Ogłazy taka decyzja oznacza, że nowoczesne pociągi w dalszym ciągu nie będą wykorzystywać swojego potencjału jeśli chodzi o prędkość przejazdu. Zaznacza też, że kosztorys projektu został przed przesunięciem do rezerwy dwukrotnie podniesiony. – Bardzo nas to wszystko niepokoi, bo na tym odcinku pociągi po prostu się wloką – mówi Ogłaza, dodając, że sejmik województwa zaapelował do ministerstwa o przywrócenie projektu na listę podstawową.

– Nie możemy dopuścić do tego, żeby linia stała się „rezerwą rezerw”. Nie rozmawiamy przecież o bocznej linii, a o magistrali będącej jednym z europejskich korytarzy transportowych – przypomina. – Nie robimy żadnej histerii, to po prostu kwestia priorytetów. Akurat ta linia jest kluczowa dla regionu, kraju i całego europejskiego systemu – podkreśla. Ogłaza przyznaje, że przed PKP PLK prawdziwe wyzwanie i ogromna liczba zadań do zrealizowania w związku z nową perspektywą unijną. Ale jak zaznacza, województwo finansuje część z nich z Regionalnego Programu Operacyjnego, bierze w nim zatem czynny udział.

Wicemarszałek przypomina, że ostatecznym celem jest zachęcenie mieszkańców do podróży transportem zbiorowym, w tym zachęcenie kierowców do rezygnacji z podróży własnym samochodem. – Jeśli mówimy o systemowym podejściu do transportu zbiorowego i promowaniu go, musimy zapewnić kolei odpowiedni standard. My ze swojej strony wywiązujemy się z tych zobowiązań – kupując nowy tabor. Ale bez dobrej infrastruktury czas przejazdu nie będzie zachęcający – podsumowuje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5