Partnerzy serwisu:
Biznes

Operatorzy terminali kolejowych powinni współpracować

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
04-06-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wnp.pl, 3 czewrca 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Operatorzy terminali kolejowych powinni współpracować
– Dla mnie przyszłość to rozliczenia wzajemne pomiędzy operatorami terminale i ścisła współpraca – powiedział Zbigniew Janicki, prezes spółki Trade Trans, podczas panelu dyskusyjnego "Centra logistyczne morskie i śródlądowe - integracja przewozów", który odbył się ostatniego dnia II Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Dyskusja w większości poświęcona była funkcjonowaniu i planom rozwoju działających na terenie Polski terminalom kolejowym. W wydarzeniu uczestniczyli: Beata Hryniewska, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Magazynowych Jones Lang LaSalle, Zbigniew Janicki , prezes spółki Trade Trans, Bogusław Ney, prezes Cargosped; Artur Pielech, wiceprezes CTL Logistics; Robert Tomanek z Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Jerzy Zachara , prezes Śląskie go Centrum Logistyki. Funkcję moderatora pełnił Wojciech Paprocki z Zakładu Ekonomiki Przedsiębiorstwa Transportowego Szkoły Głównej Handlowej.

Eksperci wyspecjalizowani w zakresie transportu i logistyki zwrócili uwagę, że ten sektor wymaga finansowego wsparcia państwa. Jednym ze źródeł finansowania mogą być unijne dotacje, jednak nie tylko. Powinna być uzupełnieniem krajowych środków.

- Nie można polityki rozwoju systemu transportowego kraju ograniczać i uzależniać jedynie od środków unijnych. Należy wrócić do dyskusji nad polityką transportową. Pomoc unijna powinna zostać dopasowana do naszej specyfiki. Należy skupiać się na infrastrukturze, a nie na rozwijaniu taboru, który ma żywotność najwyżej kilkunastoletnią - przekonywał Robert Tomanek.

Beata Hryniewska zwróciła uwagę na to, że gros transportu w Polsce odbywa się drogami samochodowymi. Widoczne jest małe zainteresowanie koleją. Spowodowane to ma być brakiem wsparcia i zainteresowania państwa tym sposobem transportu. Dodatkowo koleją nie są zainteresowani właściciele magazynów. - W Polsce mamy 6 mln m2 powierzchni magazynowej. Z tego może 5 proc. ma dostęp do torów – informowała Beata Hryniewska.

Uważam, że ilość terminali w Polsce jest wystarczająca. Należy dokładnie przemyśleć nowe inwestycje. Może koordynować rozwój branży, bo według mnie budowanie terminala w odległości do 100 km od już istniejacego jest nieuzasadnione ekonomicznie. Dla mnie przyszłość to rozliczenia wzajemne pomiędzy operatorami terminale i ścisła współpraca – przekonuje Zbigniew Janicki.

Więcej

\

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5