NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Olsztyn: Czwarta pęknięta szyna na trasie tramwaju. Zła jakość?

| Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 05.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-05 17:38:08 Autor: Goralo-mięsożerny-rowerzysta-najgorszego-sortu-wierzący-w-OZE
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kontrola wolności słowa na RK ;)
2016-01-05 18:38:29 Autor: o_q
---.tktelekom.pl
Jak przystało na wysokiej klasy pismo branżowe pękają tory. Ze śmiechu jaką fachowością chwalą się redaktorzy:)
2016-01-05 18:58:21 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
No i macie na ulicach Allenstein wiek XIX.
Zimą pęknięcia, latem wyboczenia, a przez cały rok awarie taboru, rozjazdów i kolizje z innymi pojazdami.
Za każdym razem wszystkie trombaje stoją unieruchomione. I na co to Wam było?
2016-01-05 19:05:57 Autor: POZ
---.google.com
Prokurator będzie miał sporo do analizy jeśli coś się stanie
2016-01-05 19:12:20 Autor: LOL
---.cdma.centertel.pl
A te szyny to nie czasem z Chin? Cóż, tanio = nie zawsze dobrze.
2016-01-05 19:22:35 Autor: Fir-Ley
---.dynamic.chello.pl
W Szczecinie też pękają nowe szyny... czyżby zbieg okoliczności?
2016-01-05 19:32:45 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@fri ley
Pękają, bo to kara za głupotę.
Ukladanie szyn na ulicach (gładkich jak tafla zimowego jeziora!) 170 lat po wynalezieniu opony pneumatycznej to absurd.
2016-01-05 19:37:39 Autor: allensteiner
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak Stefku banderowski to jest kara za głupotę twoich starych że cię spłodzili. Na szczęście takich bałwanów jak ty już nie lepią.
2016-01-05 19:52:16 Autor: bunny
---.dynamic.chello.pl
Jakość nie jest odpowiedzialna, bo jest ona odzwierciedleniem wymagań korporacyjnych. Wymagania korporacyjne to nic innego jak zaklinanie rzeczywistości, polegające na tym, że stosuje się politykę unifikacji produktu. Wszędzie ma być tak samo, żeby była powtarzalność produktu.

Gdyby na zachodzie stosować szyny takie jak na Suwalszczyźnie to na zachodzie poszliby z torbami.

Takie szyny jak na Suwaszczyźnie stosuje się w Alpach ( Szwajcaria, Austria. Francja, Włochy ).
2016-01-05 20:57:26 Autor: asm.huciński.
---.dynamic.chello.pl
A jakiego typu stali użyto do wyrobu tych szyn ?
Poza tym coś jednak w tym jest, o czym wspomniałem pod artykułem "jak to PKP PLK walczy z mrozem". Czyli te ne oziębienie o 30 stopni, z umiarkowanie ciepłej pogody, do średnich mrozów. Czyżby to miało większy wpływ na niektóre 'materiały' użyte do wykonania pewnych elementów infrastruktury, niż na przykład podobne oziębienie w takiej skali, ale bez przejścia temperatury "przez zero" ???
2016-01-05 21:09:45 Autor: asm.huciński.
---.dynamic.chello.pl
>>> Stefan banderą

Odwiedź muzeum inżynierii miejskiej w Krakowie, w d. zajezdni tramwajowej przy ul. Św. Wawrzyńca. Zobaczysz jak zmieniał się tabor tramwajowy na przestrzeni ponad stu lat, od 1885 roku, po współczesność. I zobaczysz że wagon SN1 z 1912 roku nie wygląda tak samo jak ten współczesny. I nie narzekaj na tramwaje, bo to też jest transport szynowy, podobnie jak pociągi ezt, szt i inne ...
które to wszystkie razem( pociągi, metro i tramwaje) mają skromny 7% udział w całym transporcie ludzi w Polsce, reszta % należy głównie do blaszanych śmieci, jakie poruszają się po polskich drogach.
2016-01-05 22:13:42 Autor: onerail xd
---.adsl.inetia.pl
Tramwaje mają sens, ale gdy nie biegną po jezdni jak miało to miejsce w Gliwicach, tylko gdy biegną obok, przecinając ją od czasu do czasu. Wtedy są formą lekkiej kolei ulicznej a nie busami na kołach.
Gdy biegną obok po pasie zieleni są bardziej energooszczędne, sieci mniej szpecą krajobraz niż u trajtków i pozwalają jechać szybciej niż po ulicy.
Tylko nie wyjeżdżaj mi tu Stefan z metrobusami bo Polska to nie kraj trzeciego świata, busy nie zawsze wystarczą bo są korki a więc Straßenbahn musi być jak S-Bahn, U-Bahn i DB/PKP.
2016-01-05 22:30:43 Autor: Tramwi z innego miasta:-)
---.play-internet.pl
A ja mam pare pytan skoro powstala tam nowa infra tramwajowa:
nie ma tam tzw grupy "torowcow"? Sieciowcow? Jak wyglada sprawa dźwigu tramwajowego? Pogotowia sieci?
2016-01-05 23:39:39 Autor: Karolinka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Stefan banderą

widać po Tobie, że ewolucja zatoczyła koło. Twoja matka musi być głęboko zdziwiona, że z jej brzucha wyszedł jaskiniowiec.
2016-01-05 23:49:44 Autor: cts
---.opera-mini.net
Było pchać się w tramwaje? Trolejbusy śmigają bez żadnych problemów, nic nie pęka. Jeszcze obowiązuje gwarancja na defekty itp, ale skończy się unijna kroplówka i będzie płacz, bo nikt nie da forsy na rozbudowę i rozwój drogiej infry...
2016-01-05 23:57:42 Autor: Skanskiej nie ufam
---.free.aero2.net.pl
Skanska to firma niepoważna. Byłem na rozmowie rekrutacyjnej i co "oczywiście" niestety bo Skanska robi skecze pi-arowe zawracając głowę ludziom. Mnie nie zatrudnili ale i nikogo. Ogłoszenie od roku jest na ich stronie, było też na pracuj pl kilka razy w odstępach czasu i co i nic. Jeszcze się taki nie urodził który by się im spodobał aby go zatrudnić. A ogłoszenie nadal jest. Czy można zaufać takiej firmie. Dobrze się stało, że nikt z pasażerów nie ucierpiał. Dobrze się też stało, że się okazało, że f-ma traci resztki reputacji. I nic tu nie pomoże zaklinanie rzeczywistości przez zawodowych propagandzistów ze Skanskiej. Konkluzja jest taka: źle się dzieje w firmie więc przekłada to się na jakość wykonywanej pracy.
2016-01-06 00:23:03 Autor: bunny
---.dynamic.chello.pl
@asm.huciński.

Spełniających "polskie" i europejskie normy. Wszystko jest pod klienta, który zamawia wyroby z katalogu. Są wyroby standardowe i na spełniające określone/szczególne wymagania klienta. Zamówienia publiczne realizowane są na ogól na standardowych wyrobach. To co jest standardem na zachodzie tu jest luksusem, cena to powoduje.
2016-01-06 01:36:41 Autor: ciapek
---.opera-mini.net
To jeszcze nic,w ubiegłym uroku latem w Gorzowie szyna tak się wybrzuszyła źe moźna było pod nią przejść!. To jest mistrzostwo świata!
2016-01-06 02:48:52 Autor: Blasius
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Normalne. Choroby wieku dziecięcego. Z czasem się wszystko dotrze i ułoży.
2016-01-06 06:08:29 Autor: bankomat
---.adsl.inetia.pl
Bo koszty trzeba obniżać!
By żyło się lepiej.
Nam i naszym kolesiom.
2016-01-06 08:42:58 Autor: RuruMaHobi
---.centertel.pl
Potwierdzam. To nie jest ta Skanska, co kilka lat temu. Jakość robót spadła. Spotkałem się nawet z pijanym pracownikiem. Jak kierownikowi budowy zwrócić uwagę, to mówi że tu to nie Niemcy czy Austria...
2016-01-06 09:53:35 Autor: kurpiak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
za to co zrobił grzymek w olsztynie z dotychczasowym ładem drogowym, mieszkańcy winni go przegonić w referendum na cztery wiatry.
2016-01-06 10:10:36 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
Niska jakość prac torowych to efekt zacofania transportu szynowego w naszym kraju - projektowanie i wykonawstwo nowych inwestycji pozostawia wiele do życzenia, projektantami są często dzieci bez wyobraźni, popełniane są podstawowe błędy, których nie popełniało się 30 lat temu. Ale tamto pokolenie fachowców niestety już odeszło.
2016-01-06 10:21:38 Autor: KB
---.icpnet.pl
Mam pytanko do specjalistów od nawierzchni tramwajowej: czy są zgrzewarki zgrzewające szyny tramwajowe? Podejrzewam, że to tylko kwestia odpowiedniej głowicy.

Wiadomo, że zgrzewanie jest droższe, ale czy praktykuje się to przy tramwajach?
2016-01-06 10:29:21 Autor: bunny
---.dynamic.chello.pl
Surowce do produkcji szyn trzeba zakontraktować, a nie kupować na wolnym rynku. Na wolnym rynku ( patrz giełda ) są surowce pod portfel klienta.

Kontrola Jakości polega na wymuszeniu na producencie odpowiedniej jakości przez nadzór jakościowy ( ładnie się to nazywa audyt ). Jak surowce są w Afryce czy Ameryce Południowej to to niestety musi kosztować

Dwa tygodnie pracy i dwa tygodnie wolnego!!!! ( kwarantanna ).
A stawka to to już kosmos.
2016-01-06 11:15:32 Autor: Pablo
---.dynamic.mm.pl
Oprócz problemów z pękaniem szyn, to jeszcze lobby busiarskie przeprowadza działania sabotażowe starymi polonezami , powodując kolizje z tramwajami. Koszt zakupu starego poloneza niewielki , a tramwaj uziemiony na jakiś czas.
2016-01-06 17:06:47 Autor: Nemo
---.dynamic.chello.pl
Szyny pękały, pękaja i pękać będą.
Takie jest odwieczne prawo natury pani kerowniczko.
2016-01-06 17:08:33 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@as m. hucinski
Byłem w tym muzeum, ale zapomniałem trombaje jakiekolwiek. Pamietam tylko blachosmrody syrena.
@one rail
Trombaje mają sens jak w ogóle nie kolidują z ruchem ulicznym.
Dziś np.kupiłem bilet ZTM HGW za 7 zł i jechałem wyjątkowo (zazwyczaj jeżdżę tylko M za 3.4 zł) 2 autobusami.
Gdyby jakiś idiota wymyślił na trasie mego przejazdu trombaje, to na 99% bym nie zdążył na puciong i spóźnił się na przyjęcie i mszę św.
Przez trombaje miałbym więc straty towarzyskie i grzech ciężki.
Wniosek: wywalić trombaje z Polszy, a torowiska uliczne do zaorania!
2016-01-06 17:10:43 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Pablo
Przecie polonez ma OC na sumę milion€
2016-01-06 17:47:02 Autor: bunny
---.dynamic.chello.pl
Taki biznes to wyższa półka. Lata się Gulfstream-em. Nieosiągalne dla polskiego biznesu przy ówczesnych zasadach i trendach politycznych.

Można mieć pieniędzy kupę i .......
2016-01-06 19:22:07 Autor: Wodzirej
---.56.12.253
Czy nie lepiej kupić szyn z Chin bądź innych krajów, jak stosować polski wyrób?.
2016-01-06 21:05:12 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@wodzirej
A skąd wiesz skąd Skanska wzięła szyny?
2016-01-06 22:10:36 Autor: bunny
---.dynamic.chello.pl
@Wodzirej

Wystawię zlecenie na zakup samolotu Gulfstream G650ER.
Już mnie przekonano. Do tego szarego Vectrona PKP Cargo pewnie też będzie pasował.
W 2017 potrzebuję dostać się z Warszawy do Krakowa i w drugą stronę.

PS: kolory to nie przypadek.
2016-01-06 23:12:48 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@bunny
Lubisz latać?
2016-01-07 11:44:22 Autor: bunny
---.dynamic.chello.pl
@Stefan banderą

Prywatnie to lubię, służbowo to niekoniecznie. Na szczęście służbowo nie muszę.

Służbowo to można nawet wyczarterować dla pracowników AIRBUS-a ACJ318 Elite.
2016-01-07 18:09:20 Autor: ajdacho
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Albo mieszanki były nie do tej stali, albo nie zachowano procedur( przeciez to tory bezstykowe ) grzania i stygnecia, albo zastosowano metode tzw DEMO. Zatrudniono niefachowców .
2016-01-07 23:00:26 Autor: Kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Stefan banderą
Ciesz się, że nie mieszkasz na Gocławiu. Tam na życzenie lobby trambajowego będą robić tramwaj i na siłę uszczęśliwiać mieszkańców. Na pewno zlikwidują przy okazji linię 507 żeby na siłę wepchnąć Gocławian do trombaju. Już widzę wściekłość pasażerów stojących w korkach tramwajowych na Al. Waszyngtona i telepiących się 3 razy dłużej do Ronda de Gaulle'a niż autobusem.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5