Partnerzy serwisu:
Biznes

Nowy tabor woj. łódzkiego dla ŁKA? Niekoniecznie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
01-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Nowy tabor woj. łódzkiego dla ŁKA? Niekoniecznie
Województwo łódzkie planuje kontynuować wymianę taboru kursującego na liniach regionalnych. Nieoczekiwanie samorząd rozważa jednak przekazanie nowych jednostek przewoźnikowi innemu niż własna spółka urzędu marszałkowskiego – Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

Jak poinformowało w tym miesiącu województwo łódzkie, regionalny samorząd planuje kontynuować intensywną wymianę taboru kolejowego w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej. Do piętnastu zmodernizowanych jednostek EN57 wykorzystywanych przez Przewozy Regionalne i dwudziestu fabrycznie nowych flirtów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dołączy prawdopodobnie dziesięć kolejnych jednostek.

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego planuje kupić tym razem pojazdy dłuższe niż najnowsze dwuczłonowe jednostki Stadlera. – Planuje się zakup trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o pojemności około 140–160 miejsc siedzących oraz około 200–240 miejsc stojących – powiedział nam Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej UMWŁ.

Kto otrzyma nowe składy?

W połowie miesiąca marszałek województwa Witold Stępień mówił, że po dostarczeniu nowego taboru możliwe będzie rozszerzenie systemu kolei aglomeracyjnej. Wbrew przewidywaniom nie jest jednak pewne, że trójczłonowe jednostki eksploatować będzie własna spółka łódzkiego samorządu, Łódzka Kolej Aglomeracyjna. –  Nie zostało jeszcze ustalone, któremu przewoźnikowi świadczącemu usługi w zakresie publicznego transportu kolejowego na terenie województwa łódzkiego pojazdy zostałyby udostępnione – stwierdza Jacek Grabarski.

Przedstawiciel UMWŁ tłumaczy, że póki co nie wyznaczono konkretnej roli, jaką miałyby spełniać zespoły trakcyjne z planowanego zakupu. – Wybór przewoźnika w dużej mierze będzie uzależniony od tego, do obsługi których linii tabor ten będzie przeznaczony, co zostanie określone na etapie przygotowywania studium wykonalności dla projektu – mówi.

Wiadomo natomiast, że samorząd chce zrealizować zakup przy pomocy środków unijnych. – planuje się, że województwo zakupi tabor do obsługi połączeń regionalnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – wskazuje Jacek Grabarski.

Koniec silnej ekspansji ŁKA?

Rozważanie powierzenia nowych składów przewoźnikowi innemu niż ŁKA może oznaczać powolny odwrót od dotychczasowej polityki transportowej władz regionu. Samorząd systematycznie zwiększał bowiem do tej pory rolę własnej spółki kosztem Przewozów Regionalnych, które co prawda dysponują zmodernizowanym przez UMWŁ taborem starszej generacji, ale stopniowo tracą kolejne połączenia i zmniejszają planowe uruchomienie. W czerwcu PR oddadzą ŁKA obsługę kolejnej trasy – linii z Łodzi do Kutna.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Będzie 10-letnia umowa z Polregio

Prawo i polityka

Łódzkie: Będzie 10-letnia umowa z Polregio

Roman Czubiński 15 czerwca 2020

Kto ma wybudować linię Bełchatów – Złoczew?

Infrastruktura

UMWŁ: Pociągi do Radomia musiałyby wesprzeć gminy

Biznes

Łódzkie wątpi w sens połączeń do Torunia

Pasażer

Łódzkie wątpi w sens połączeń do Torunia

Kasper Fiszer 05 grudnia 2016

Zobacz również:

Łódzkie: Będzie 10-letnia umowa z Polregio

Prawo i polityka

Łódzkie: Będzie 10-letnia umowa z Polregio

Roman Czubiński 15 czerwca 2020

Kto ma wybudować linię Bełchatów – Złoczew?

Infrastruktura

UMWŁ: Pociągi do Radomia musiałyby wesprzeć gminy

Biznes

Łódzkie wątpi w sens połączeń do Torunia

Pasażer

Łódzkie wątpi w sens połączeń do Torunia

Kasper Fiszer 05 grudnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5