Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach
Najnowszy Rynek Kolejowy już w sprzedaży! Tematem numeru są przewozy towarowe. Ponadto w numerze rozmowy z J. Batorem, T. Pasikowskim, S. Skalskim, C. Karpińskim. Prezentujemy również "za i przeciw" budowie metra w Krakowie, analizujemy rok Dragonów w Lotos Kolej, restrukturyzację Przewozów Regionalnych i kampanię medialną PKP SA.

Branżę czeka luka inwestycyjna

PKP Polskie Linie Kolejowe skupiają się obecnie na dokończeniu inwestycji objętych dofinansowaniem unijnym na lata 2007-2013. Brakuje jednak przetargów na prace budowlane w kolejnych latach. W tym roku PKP PLK planują wydać na inwestycje 9 mld zł, ale w kolejnych dwóch latach branżę czeka spadek obrotów.

Miliard złotych w trzy lata. PKP SA rozwija pion nieruchomości

PKP SA podsumowały zeszły rok w pionie nieruchomości. Spółka może pochwalić się rekordowymi wynikami, jeżeli chodzi o realizowane inwestycje, transakcje sprzedaży i remonty dworców. – Po trzech latach możemy powiedzieć, ze jest to przedsiębiorstwo, które generuje wartość – mówi Piotr Cizkowicz, członek zarządu PKP SA.

Kolej na Ukrainie w dobie konfliktu

Toczący się konflikt zbrojny pomiędzy Kijowem a Rosją i samozwańczymi parapaństwami przychylnymi Moskwie odbija się w wyraźny sposób na wszystkich dziedzinach życia Ukraińców. Bolesne skutki działań wojennych nie ominęły także transportu kolejowego. Z jednej strony odcięta została możliwość prowadzenia ruchu na części tras, z drugiej – borykającemu się z dużymi problemami państwu coraz trudniej utrzymać kosztowna siec połączeń.

Przewozy towarowe: Rok 2014 bez większych zmian

W roku 2014 spadły przewozy towarów koleją. Zarówno praca przewozowa, jak i masa ładunków zmniejszyły się o niecałe 2%. Udział Grupy PKP Cargo w rynku kolejowych przewozów towarowych w 2014 r. wyniósł 57% pod względem pracy przewozowej i 48,4% pod względem masy. To nieznacznie mniej niż w zeszłym roku.

Kolej w Polsce coraz ważniejsza w obsłudze kontenerów

W ostatnich latach znacząco wzrosła rola kolei w obsłudze łańcuchów intermodalnych „przechodzących” przez polskie porty. W tym kontekście – niezmiennie jak bumerang – powraca problem zbyt małej przepustowości linii kolejowych zapewniających dojazd do największych polskich portów.

Likwidacja „wąskich gardeł” pomoże uratować środki unijne

Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych przygotował autorski „Projekt Towarowy”, który ma za zadanie ułatwić codzienne funkcjonowanie przewoźnikom towarowym i może być ratunkiem dla wykorzystania przynajmniej części unijnych środków.

Towarowa perspektywa

Perspektywa unijna na lata 2014-2020 ma być w dużej części poświęcona poprawie warunków transportu towarów. W kontraktach terytorialnych z województwami zaplanowano ponad 100 projektów, które mogą wpłynąć na dostępność, przepustowość lub prędkość handlową polskich linii kolejowych.

Nowe tory szlakowe potrzebne od zaraz (cz. V)

Władze woj. małopolskiego mają ambitny plan utworzenia na liniach wylotowych z Krakowa systemu kolei aglomeracyjnej. Ale projektu nie uda się zrealizować, jeśli na tych linach nie poprawi się wydatnie przepustowość. Drogą do tego celu nie musi być wyłącznie budowa nowych torów szlakowych – na terenie węzła krakowskiego na wykorzystanie czekają m.in. odcinki linii towarowych. Drogą do poprawy przepustowości może być też montaż nowoczesnych urządzeń srk.

Metro w Krakowie – za i przeciw

Budowa metra ma funkcję miastotwórczą: rozwijają się dzielnice, powstają nowe miejsca pracy, podnoszą się ceny nieruchomości, a otwarcie podziemnej kolei zazwyczaj wymusza na mieszkańcach radykalną zmianę preferencji komunikacyjnych. Ale jest też drugastrona medalu: budowa 1 km linii metra kosztuje tyle co 25 km linii tramwajowych, wielokrotnie wyższe są też koszty utrzymania. Co jest ważniejsze? Na to pytanie muszą odpowiedzieć sobie władze Krakowa przed rozpoczęciem budowy metra.

Czołgi na tory. Wojsko inwestuje w transport kolejowy

W ostatniej dekadzie Ministerstwo Obrony Narodowej wyremontowało z własnych środków szereg linii kolejowych obsługujących jednostki wojskowe. W zeszłym roku prace toczyły się na dwóch odcinkach, w tym roku kontynuowane są na jednym. Planowana jest także kolejna inwestycja – przywrócenie przejezdności linii Jankowa Żagańska – Sanice. Prace będą się tam toczyć prawdopodobnie
w latach 2016-2019.

PKM – to nie tak, miało być

Wiele niestety wskazuje, że Pomorska Kolej Metropolitalna, która miała być wielkim sukcesem transportowym Trójmiasta i Pomorza, okaże się wielkim niepowodzeniem.

Nie wszystkie pociągi to PKP. I dobrze?

PKP SA wystartowała z wartą 10 mln zł kampanią reklamową. Spoty w telewizji mają przekazać informację, że nie wszystkie pociągi, uruchamia Grupa PKP. Co sądzą o tym inni przewoźnicy?

Wsiąść do pociągu byle jakiego…

Pomysłów na to, jak powinien działać i tak już dotowany z budżetów rządowych lub samorządowych transport pasażerski, jest cała masa. Nikogo nie dziwią dyskusje na temat prób wprowadzania bezpłatnego transportu miejskiego, o czym mogli przekonać się nie tylko mieszkańcy Warszawy, gdzie jeden z kandydatów na prezydenta miasta forsował takie hasło przed wyborami samorządowymi. Nie płacąc za bilet, jeżdżą autobusami mieszkańcy Żor czy powiatu lubińskiego, w różnej formie częściowo bezpłatny transport miejski działa także w innych, przeważnie niewielkich polskich miastach. A gdyby tak bezpłatna stała się... kolej?

Koleje wąskotorowe w Polsce

W Polsce funkcjonuje kilkadziesiąt kolei wąskotorowych. Stanowią one cenną atrakcję turystyczną i „żywe” muzeum techniki. Jednak jakdaje się zauważyć, pociągi poruszające się po szynach o rozstawie mniejszym niż 1435 mm, obsługują coraz krótsze odcinki. Generalnie problemem są środki finansowe na utrzymanie infrastruktury i taboru. Operatorzy starają się jednak sobie radzić, wzbogacając ofertę i poszukując nowych źródeł finansowania.

W Hamburgu nie ma miejsca na tramwaje

Hamburg, zamieszkiwany przez ponad 1,7 mln osób, odrzuca pomysł budowy tramwajów. – Alternatywą dla nas jest albo system autobusowy, albo system metra. Powody są zupełnie racjonalne, a nie emocjonalne – mówi Günter Elste, szef przedsiębiorstwa komunikacyjnego Hochbahn. W ciągu najbliższych dwóch dekad miasto planuje zbudować 30 km linii metra.

Bator: Chcemy być jednym z największych deweloperów

PKP SA nie zwalniają z inwestycjami dworcowymi i w nowy rok wkraczają z własną spółką deweloperską. – Jesteśmy właścicielem największej bazy nieruchomości w Polsce. Wiele z naszych gruntów ma potencjał komercyjny. Na bazie wniesionych do spółki nieruchomości wytwarzamy wartość, multiplikowaną przez realizowane projekty – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA, który w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” opowiada o projektach warszawskich i odnosi się też do krytyki związanej z Poznaniem Głównym.

Rok Dragonów w Lotos Kolej

W lutym 2014 r. Newag przekazał przewoźnikowi Lotos Kolej pierwszą seryjną lokomotywę typu Dragon. Z okazji rocznicy eksploatacji producent i przewoźnik postanowili pochwalić się wynikami eksploatacyjnymi lokomotyw.

Nowe metro i tramwaje w 2014 r.

Choć ogólne wyniki dostaw nowego taboru szynowego dla miejskich przewozów pasażerskich w 2014 r. wydają się pozytywne, to jednak dokładniejsze analizy segmentu tramwajowego zaskakują. W ubiegłym roku dostarczono 84 pojazdy o łącznej długości 5112,42 m, podczas gdy w tym samym okresie 2013 r. było to 76 składów o łącznej długości 2826,29 m. Oznacza to wzrost o 10% liczony w jednostkach, jednakże w ujęciu długościowym jest to aż 81%.

Wpływ parametrów pojazdu na koszty infrastruktury, i przewozów

Zakup pojazdu szynowego za najniższą cenę jest uważany za najlepszy i oczywisty wybór. Jednak cena zakupu to tylko jeden z elementów kosztów związanych z cyklem życia pojazdu. O tym, jakie są proporcje tych kosztów oraz jakie parametry pojazdów je determinują mówi Stanisław Skalski,, członek zarządu Stadler Polska Sp. z o.o.

Lokomotywy z Wrocławia najpopularniejszymi lokomotywami w Europie

Rośnie zainteresowanie lokomotywami BOMBARDIER TRAXX, najpopularniejszymi lokomotywami nowej generacji w Europie, produkowanymi przy znaczącym udziale polskiej fabryki. Przez ostatnie lata TRAXX stał się w Polsce synonimem najwyższej jakości i niezawodności dla lokomotyw nowej generacji.

Stacja Muzeum: Odjazd!

Chyba każdy, komu bliski jest los kolei, śledzi sytuację Muzeum Kolejnictwa, które wkrótce będzie musiało opuścić zajmowany przez siebie obiekt dawnego dworca Warszawa Główna. O kondycji Muzeum, bieżącej działalności i planach przenosin instytucji rozmawiamy z pełniącym obowiązki dyrektora placówki Cezarym Karpińskim.

Wejście ARP do Przewozów Regionalnych to najlepsze rozwiązanie

Jest już zgoda odpowiedniej liczby marszałków województw na restrukturyzację spółki Przewozy Regionalne według modelu zaproponowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Jak w końcu lutego podały PR, na proces godzi się ponad 80% marszałków. Rozmowy z nimi prowadziła minister Maria Wasiak, głos w sprawie modelu restrukturyzacji zabrała też firma doradcza EY, odpowiedzialna za audyt Przewozów Regionalnych i analizę możliwych kierunków zmian w spółce. Jeśli projekt ma być realizowany w 2015 r., Komisja Europejska musi wydać zgodę na wprowadzenie do spółki 750 mln zł poprzez Agencję Rozwoju Przemysłu jeszcze latem.

Pasikowski: Pięcioletnie kontrakty to gwarancja stabilności PR

Przed spółką Przewozy Regionalne trudny proces namawiania marszałków województw do modelu restrukturyzacji zaproponowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Z prezesem spółki, Tomaszem Pasikowskim, udało nam się porozmawiać w Szczecinie przy okazji podpisania umowy jednorocznej na świadczenie usług przewozowych w województwie zachodniopomorskim.

Prawo wspólnotowe i wymagania TSI dotyczące dopuszczenia do eksploatacji systemów kolejowych

W artykule przedstawiono zakres przepisów prawa wspólnotowego i wymagań interoperacyjności systemu kolei (TSI) związanych, z wprowadzeniem i eksploatowaniem systemów automatyki kolejowej w krajach wspólnotowych. Szczegółowo wyjaśniono poszczególne, czynności, jakie producent powinien wykonać w celu dopuszczenia do eksploatacji nowego urządzenia lub jego kolejnego egzemplarza.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Jakub Madrjas 28 listopada 2016

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Jakub Madrjas 27 maja 2016

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 27 listopada 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 24 grudnia 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Rynek Kolejowy 27 lipca 2015

Zobacz również:

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Jakub Madrjas 28 listopada 2016

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Jakub Madrjas 27 maja 2016

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 27 listopada 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 24 grudnia 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Rynek Kolejowy 27 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5