Podpisano umowę za ponad 9 mln zł netto na projekt i budowę nowego przystanku na trasie z Wrocławia przez Oławę w kierunku Opola.
W listopadzie 2021 roku PKP PLK
ogłosiła przetarg na budowę nowego przystanku Oława Zachodnia na linii nr 132 Bytom – Wrocław (Magistrala E30). Teraz inwestor podaje, że podpisał wartą 9 mln zł umowę z wykonawcą, firmą Infrakol. Zgodnie z umową na projekt i budowę, mieszkańcy będą mogli skorzystać z dodatkowego dostępu do kolei, z peronów Oławy Zachodniej, za 24 miesiące.
Nowy przystanek w Oławie Zachodniej będzie miał dwa perony. Ich wysokość pozwoli pasażerom na łatwe i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach zostanie zamontowane oświetlenie, pozwalające na bezpieczne korzystanie z kolei także w nocy. Ustawione zostaną wiaty i ławki. Podróże ułatwi czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Obok przystanku zaplanowano przejście podziemne, które ułatwi komunikację między peronami.
Jak podkreśla PLK, czas przejazdu do Wrocławia zajmie ok. 25 min. Przystanek przewidziano koło dużego osiedla mieszkaniowego im. Jakuba Sobieskiego. Podróżni korzystający z przystanków na trasie Wrocław – Opole, Opole – Wrocław mają codziennie do dyspozycji około 50 pociągów regionalnych.
Będzie to już drugi przystanek w 33-tysięcznej Oławie. Ze stacji Oława korzystało w 2018 roku ok. 2000 pasażerów na dobę. PKP SA
właśnie zobowiązała się do inwestycji w miejscowy dworzec.