Partnerzy serwisu:

Nowy pojazd CZ Loko z hydrostatycznym przenoszeniem mocy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-03-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CZ Loko, 24 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

Nowy pojazd CZ Loko z hydrostatycznym przenoszeniem mocy
Czeska spółka akcyjna CZ Loko zakończyła prace konstrukcyjne nad specjalnym pojazdem kolejowym typu MUV74 z hydrostatycznym przenoszeniem mocy. Pojazd ten w pełni zastępuje bardzo popularny w Czechach przestarzały technicznie pojazd MUV69.

- To nowy pojazd techniczny do obsługi prac prowadzonych na kolejowych szlakach rozwiązujący wiele problemów związanych z obsługą i utrzymaniem torowisk - mówi Josef Bárta, dyrektor generalny CZ Loko a.s.

MUV 74 spełnia wszystkie aktualne wymagania dla pojazdów tego typu, a w przyszłości będzie stanowić podstawę pod nową serię kolejnych nowych kolejowych pojazdów o specjalnym przeznaczeniu.

- Doszliśmy do wniosku, że nawet najlepiej wykonana modernizacja przestarzałego pojazdu nie poprowadzi nas w przyszłość. Podobnie jak w przypadku lokomotyw S200 i tu proponujemy zupełnie nowy produkt – wyjaśnia Josef Bárta.

Firma skoncentrowała produkcję pojazdu w swoim zakładzie znajdującym się w Jihlawie (Republika Czeska). Powstał tu wydział produkcja zalążkiem nowego kierunku, którym jest właśnie rozwój i produkcja specjalnych pojazdów kolejowych.

- Chcieliśmy, aby MUV74 był nie tylko prosty w utrzymaniu technicznym, ale także, aby cechował się szerokimi możliwościami podczas napraw i prac związanych z utrzymaniem kolejowego szlaku – mówi Jiří Nováček, szef nowego wydziału.

MUV 74 oparty jest na nowej koncepcji przenoszenia mocy na zestaw kołowy. Koncepcja ta pozwoliła na zwolnienie miejsca pomiędzy osiami, które można wykorzystać dla innych urządzeń technologicznych – np. Obrotnicy do obracania pojazdu na torach, frezarki śniegowej lub pługu do wyrównywania nawierzchni.

Poza nową przekładnią, hamulcami, układem pneumatycznym nowością jest także wydłużona powierzchnia do transportu materiału umożliwiająca transportowanie szyn kolejowych. Pod nią znajduje się miejsce przeznaczone do przewożenia narzędzi lub innego materiału. Pojazd posiada napędzany hydraulicznie dźwig, czołową i przestrzenną kabinę izolowaną termicznie i dźwiękowo. W kabinie mieści się siedem osób. Sterowanie w kabinie to także nowa koncepcja oparta na obrotowym pulpicie, który można obracać o 180 stopni wokół własnej osi.

Nowy uniwersalny pojazd spalinowy MUV74 waży 11 ton, osiąga prędkość 60 km/h. Waga przewożonego ładunku może wynosić 6 ton. Firma CZ Loko a.s półtora roku po tym jak w listopadzie 2009 zaprezentowała pojazd specjalny do wykonywania prac na szlakach kolejowych MUV 71 z przekładnią mechaniczną. Do niego dołączył pojazd MUV 73 z przekładnią elektryczną. Obecnie firma oferuje, więc już całą serię, której pojazdowym flagowym staje się MUV 74. W tym roku zostanie on zaprezentowany także na rynkach zagranicznych. W przyszłości planowana jest także produkcja tego pojazdu dla szerszego rozstawu toru.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Tabor i technika

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Tabor i technika

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Tabor i technika

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5