Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe pociągi Pesy zawiodły WKD. Pasażerów wożą stare składy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Już w październiku Warszawska Kolej Dojazdowa włączyła do eksploatacji wszystkie nowe pociągi EN97 Pesy Bydgoszcz. Stare EN94 miały zostać zezłomowane, jednak teraz znów wożą pasażerów, bo nowe składy nie nadają się do ruchu.

O tym, że w ruchu na linii WKD jest coraz więcej starych składów EN94 poinformowali nasi Czytelnicy.  Jeszcze do niedawna w ruchu były cztery nowe "wukadki", na czternaście dostarczonych przez Pesę. - W ciągu ostatnich dni sytuacja jeszcze bardziej się pogorszyła. Teraz sukcesem jest, gdy na trasę wyjadą dwa składy. W sobotę nie jeździł ani jeden pociąg złożony z jednostek EN97. W niedzielę według moich obserwacji w ruchu był tylko jeden taki pociąg - powiadomił nas przed tygodniem Tomasz Zajkowski. WKD nie dementuje tych informacji. Jednak danych dotyczących dostępności nowych składów nie może podać bez zgody producenta.

Z jakiego względu aż tyle pojazdów EN97 jest wyłączonych z eksploatacji? - Aktualnie większość z wyłączonych z eksploatacji w ruchu pasażerskim pojazdów serii EN97 oczekuje na możliwość wykonania reprofilacji powierzchni tocznych zestawów kołowych, które w toku dotychczasowego użytkowania nadspodziewanie często wymagają przeprowadzenia tego rodzaju czynności utrzymaniowych - odpowiada rzecznik WKD Krzysztof Kulesza.

Nie mogą przetoczyć kół w Grodzisku

- Z uwagi na aktualny brak możliwości niezwłocznego wykonania tej operacji, przy wykorzystaniu własnego zaplecza przeglądowo-technicznego, zmuszeni jesteśmy sukcesywnie wycofywać z ruchu pasażerskiego pojazdy wymagające wspomnianych czynności oraz oczekiwać na możliwość ich wykonania u zewnętrznych podwykonawców - mówi Kulesza. Przez to składy EN97 są niedostępne przez jeszcze dłuższy czas. Taka sytuacja utrzyma się do czasu, kiedy WKD przygotuje własne stanowisko do przetaczania kół.

Jednak przede wszystkim powierzchnie toczne kół nie powinny się tak często zuzywać. - WKD wraz z Pesą oraz jednostkami badawczymi podejmują działania mające na celu ograniczenie, a w dalszej perspektywie wyeliminowanie zaistniałych trudności w eksploatacji elementów pojazdu - zapewnia rzecznik producenta Michał Żurowski. Fakt podjęcia takich działań potwierdza też WKD.

Pasażerowie mieli jeździć nowymi składami, dostają stare pociągi

Co na to wszystko pasażerowie, którzy zostali pozbawieni możliwości podróży klimatyzowanymi, niskopodłogowymi składami? - Oceniając niewielką ilość pytań zadawanych przez pasażerów w odniesieniu do tej konkretnej kwestii należy sądzić, że nie stanowi ona szczególnego przedmiotu zainteresowania. Podróżnym w zdecydowanie większym stopniu zależy na punktualności i niezawodności kursowania pociągów na linii WKD, natomiast to czy określony kurs jest realizowany danym typem taboru ma znaczenie drugorzędne - uważa rzecznik podwarszawskiego przewoźnika.

- Dopóki w eksploatacji znajduje się tabor starszej generacji, to część kursów będzie nim obsługiwana niezależnie od stopnia dyspozycyjności taboru serii EN97 - dodaje. Tu też plany były inne - WKD miała wycofać stare składy z eksploatacji jeszcze w ubiegłym roku.

Będą kary?

Czy Pesa zapłaci WKD karę za niesprawność pojazdów? - Zawarta umowa przewiduje kilka form kar, których naliczanie jest uzależnione m.in. od współczynnika niezawodności i sprawności pojazdów. Do czasu wypracowania satysfakcjonującego nas rozwiązania nie przesądzamy o ewentualności skorzystania ze stosownych zapisów - mówi rzecznik WKD.

Za 14 dwusystemowych pociągów WKD zapłaciła Pesie 284,2 mln zł. Inwestycję współfinansowała Unia Europejska.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5