Maersk Line, największy światowy operator kontenerowy, jako pierwszy dostrzegł potencjał terminalu kontenerowego DCT Gdańsk do stania sie bałtyckim hubem przeładunkowym. Od początku 2010 roku statki klasy „S” Maersk Line zawijają regularnie do DCT w ramach serwisu AE10 z Dalekiego Wschodu do Polski. Od lipca 2010 Maersk Line uruchomił nowy bałtycki serwis dowozowy, który korzysta wyłącznie z DCT Gdansk jako hubu.
Terminal DCT Gdańsk udowodnił, że oprócz wysokiej jakości świadczonych usług, jest równie doskonała „brama” do Polski i miejscem przeładunku kontenerów kierowanych stad do innych destynacji w rejonie Morza Bałtyckiego.
- Miło nam ogłosić, że Maersk Line uruchomił nowy własny serwis dowozowy F15. Serwis ten oferujemy do obsługi dodatkowego wolumenu ładunków importowych z Gdańska do Sankt Petersburga oraz eksportowych z Sankt Petersburga i Kotki do Gdańska. Mamy nadzieje, iż dzięki temu produktowi będziemy mogli zaoferować więcej elastyczności naszym klientom w regionie Morza Bałtyckiego – powiedział Jeff Gościniak dyrektor zarządzający Maersk Line dla Regionu Europy Centralno – Wschodniej obejmującego Polskę, Czechy, Słowacje i Węgry.
Od początku lipca statek mv Hanse Confidence (956 TEU) zawija do DCT Gdańsk. W ciągu siedmiu dni jednostka ta, w ramach serwisu F15, jest w stanie zawinąć do Sankt Petersburga (Rosja) i Kotki (Finlandia) oraz powrócić do Gdańska. Podobne połączenia z dotychczasowych tradycyjnych hub portów zachodnioeuropejskich, zazwyczaj wymagały zatrudnienia co najmniej dwóch statków, przy czym czas tranzytu również był dłuższy. Dzięki nowo-uruchomionemu połączeniu DCT Gdańsk jest jedynym terminalem w Polsce oferującym dwa połączenia tygodniowo do portów Sankt Petersburg i Kotka.