Partnerzy serwisu:
Biznes

DCT: Nasza zdolność przeładunkowa na kolei to ponad 700 tys. TEU rocznie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
15-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
DCT: Nasza zdolność przeładunkowa na kolei to ponad 700 tys. TEU rocznie
Marcin Kamola, kierownik ds. rozwoju biznesu w terminalu DCT Gdańsk, uważa, że budowa węzła multimodalnego w Zajączkowie Tczewskim – nawet jeśli nie będzie istotna dla poprawy obsługi klientów samego DCT – może mieć znaczenie dla rozwoju obu trójmiejskich portów.

Koncepcję budowy terminala w Zajączkowie lansuje PCC Intermodal. Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal, mówił niedawno w rozmowie z „RK”: – Uruchamianie oddzielnych pociągów intermodalnych z Gdańska i Gdyni do terminali w głębi kraju nie ma docelowo sensu ani z ekonomicznego ani z logistycznego punktu widzenia. Transeuropejski intermodalny korytarz łączący Bałtyk z Adriatykiem powinien zaczynać się i kończyć w Zajączkowie, skąd do poszczególnych terminali morskich w portach Gdańska i Gdyni kursować będą regularne „shuttle trains” – ocenia Stefański.

Jak na ten pomysł zapatruje się kierownictwo DCT Gdańsk, największego terminala kontenerowego w Polsce, który w 2013 r. po raz pierwszy przekroczył barierę 1 mln TEU przeładunków (osiągnął 1,15 mln TEU; w tym roku wynik ten zostanie prawdopodobnie poprawiony – w I kwartale br. przeładunki w DCT były o 7% większe niż w I kwartale 2013 r.)? Marcin Kamola, kierownik ds. rozwoju biznesu w DCT zauważa, że ze względu na fakt, iż DCT obsługuje duże masy ładunków, z czego około 33-35% kontenerów transportuje drogą kolejową, budowa węzła w Zajączkowie nie ma większego znaczenia dla funkcjonowania DCT. Co jednak nie oznacza, że realizacja tego pomysłu w ogóle nie ma uzasadnienia.

– DCT Gdańsk jest po prostu w stanie tworzyć pełne składy pociągów samodzielnie, bez konieczności dobierania ładunków z innych terminali. Dodatkowo w ubiegłym roku oddaliśmy do użytku rozbudowaną bocznicę kolejową, która ma cztery tory do obsługi pełnych składów pociągów każdy, co sprawia, że nasza roczna zdolność przeładunkowa na kolei to ponad 700 tysięcy TEU rocznie. Jest to zależne od ilości zaangażowanego sprzętu, ale, tak czy inaczej, ta zdolność jest w tym momencie potężna. Widzimy jednak miejsce dla każdej inicjatywy, która może wpłynąć pozytywnie na pracę terminali w szeroko rozumianym kompleksie portów Gdańska i Gdyni. O ile w naszym przypadku ten efekt byłby pewnie mniejszy, to jeśli spojrzeć na Gdynię i kompleksowość kwestii przewozu kontenerów, takie jak kilka terminali i kilka depotów kontenerowych, to możliwe, że to rozwiązanie znajdzie klientów – ocenia Marcin Kamola.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Infrastruktura

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Roman Czubiński 04 kwietnia 2021

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Infrastruktura

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Kasper Fiszer 17 października 2020

DCT Gdańsk: Oprócz importu rozwija się też polski eksport

Infrastruktura

DCT Gdańsk zainwestuje 280 milionów. W tym w rozbudowę torów

Infrastruktura

Gdański terminal DCT rozbudowuje bocznicę kolejową

Przetargi

Gdański terminal DCT rozbudowuje bocznicę kolejową

Rynek Infrastruktury 13 lutego 2013

DCT Gdańsk rozbudował bocznicę kolejową

Infrastruktura

DCT Gdańsk rozbudował bocznicę kolejową

pr, Rynek Kolejowy 21 maja 2014

Zobacz również:

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Infrastruktura

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Roman Czubiński 04 kwietnia 2021

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Infrastruktura

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Kasper Fiszer 17 października 2020

DCT Gdańsk: Oprócz importu rozwija się też polski eksport

Infrastruktura

DCT Gdańsk zainwestuje 280 milionów. W tym w rozbudowę torów

Infrastruktura

Gdański terminal DCT rozbudowuje bocznicę kolejową

Przetargi

Gdański terminal DCT rozbudowuje bocznicę kolejową

Rynek Infrastruktury 13 lutego 2013

DCT Gdańsk rozbudował bocznicę kolejową

Infrastruktura

DCT Gdańsk rozbudował bocznicę kolejową

pr, Rynek Kolejowy 21 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5