Firma Transmaszholding, przy ścisłej współpracy z Alstomem, zamierza zbudować dwusystemową lokomotywę dedykowaną do przewozów towarowych. Umowę w tej sprawie firmy podpisały w czasie Forum 1520 w Soczi.
Lokomotywa ma być przystosowana do dwóch rodzajów sieci: 3 kV oraz 25 kV, co przede wszystkim pozwoli RŻD przynieść znaczne oszczędności czasu, który do tej pory był potrzebny na zmianę lokomotyw przy granicach dwóch różnych sieci. Alstom i Transmaszholding deklarują, że lokomotywa 2ES20 będzie pierwszą rosyjską lokomotywą dwusystemową dedykowaną przewozom towarowym.
Projekt techniczny lokomotywy oraz jego podstawowe komponenty powstaną w firmie TRTrans, będącej joint-venture utworzonej przez Alstom i Transmaszholding, która zbudowała lokomotywę pasażerską EP20 oraz lokomotywy towarowe 2ES5. Silniki asynchroniczne i inne elementy trakcji powstaną pod szyldem firmy RailComp, która powstała również przy współpracy Alstomu i Transmaszholdingu. To właśnie w zakładzie Transmaszholdingu w Nowoczerkasku lokomotywa zostanie zmontowana.
Pierwsze testy prototypu lokomotywy są przewidziane na marzec 2014 roku. Lokomotywa powinna trafić do RŻD we wrześniu 2014 roku. Na razie nie ma jeszcze zamówień na seryjną produkcję lokomotywy.