Od 1 sierpnia zamknięta jest całkowicie dla ruchu pociągów w Niemczech trasa Halle (Saale) - Bitterfeld. W 1995 wykorzystano przy jej budowie tzw. metalowe podkłady Y, wyłożone na wylanym wcześniej asfalcie. Na rok 2015 planowano całkowite odnowienie tego odcinka.
Ostatnia ekspertyza wykazała, że na skutek szybko postępującej korozji wystąpiły uszkodzenia na tyle poważne, że prace należy przyspieszyć. Najbardziej prawdopodobną przyczyną tak zaawansowanej korozji są podmycia i zaleganie na podtorzu wody, która – inaczej niż w przypadku nasypu kamiennego - nie ma stąd jak odpływać. Usunięcie mat izolujących nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, stąd tak poważny krok.
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) chcą jak najszybciej przywrócić na tej trasie przewozy z prędkością 200 km/h. Pierwotne plany utrzymania kursowania pociągów z prędkością 30 km/h zablokował Niemiecki Urząd Kolejnictwa (EBA) potwierdzając, że 15-kilometrowy odcinek torów kompletnie nie nadaje się do eksploatacji. Spowodowało to natychmiastowe uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej w ruchu lokalnym Halle - Bitterfeld, oraz przekierowanie pociągów linii dalekobieżnej Berlin - Halle - Naumburg - Monachium oraz linii regionalnej Lutherstadt Wittenberg/Dessau - Halle - Bitterfeld objazdem przez Delitsch (bez przystanku), co oznacza dla pasażerów dłuższą o 10 minut podróż. Prace remontowe mają się rozpocząć w najbliższym czasie, na razie brak jednak pełnego harmonogramu.