Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Bez modernizacji przystanku na trasie do Hrubieszowa. Zmiany w programie przystankowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Bez modernizacji przystanku na trasie do Hrubieszowa. Zmiany w programie przystankowym
Fot. Andrzej Otrębski, lic. CC BY-SA 4.0Linia kolejowa nr 72
Ministerstwo Infrastruktury zrezygnowało ze wstępnych planów dotyczących modernizacji przystanku Miączyn położonego pomiędzy Zamościem a Hrubieszowem. Choć decyzja spotkała się ze sprzeciwem lokalnych aktywistów, resort zwraca uwagę, że nie wywołała ona protestu samorządu regionalnego. Ten poinformował zresztą niedawno, że nie planuje wznawiać obsługi regionalnej wschodniego odcinka linii nr 72.

Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o braku planów wznowienia regionalnego ruchu pasażerskiego na odcinku linii kolejowej nr 72 biegnącym z Zamościa do Hrubieszowa. Tę trasę pokonują obecnie wyłącznie pociągi dalekobieżne PKP Intercity, a samorząd nie zamierza finansować realizacji połączeń kategorii Regio. Te nie pojawią się więc w rozkładzie jazdy. Koresponduje z tym niedawna zmiana rządowych planów inwestycyjnych dotyczących infrastruktury pasażerskiej.

Samorząd nie zgłaszał uwag dotyczących rezygnacji z zadania

– Na wstępnej liście zadań dla województwa lubelskiego na etapie opracowywania Rządowego Programu Budowy lub Modernizacji Przystanków Kolejowych na lata 2021 – 2025 znajdował się przystanek w Miączynie – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Zaznacza on, że była to jedynie początkowa propozycja, a planowany zakres tzw. programu przystankowego ulegał później zmianiom, które wynikały m.in. ze spełnienia lub niespełnienia kryteriów ustalonych jako niezbędne do umieszczenia konkretnej inwestycji na liście. Miączyn nie figuruje więc już w aktualniejszych wersjach projektu dokumentu.

Wniosek o ponowne włączenie przystanku do zakresu programu przesłała do resortu inicjatywa „Pociągiem do Hrubieszowa”. Ministerstwo zapewnia, że odpowie na pismo po przeanalizowaniu wszystkich poruszonych w nim kwestii. Już dziś nasz rozmówca wskazuje jednak, że wersja skierowana w lutym tego roku do uzgodnienia na poziomie wspólnej komisji stworzonej przez rząd i samorząd terytorialny nie zakładała modernizacji przystanku Miączyn. – Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego nie zgłosił uwag co do braku ujęcia na liście zadań wspomnianego przystanku – dodaje przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury.

Co dalej z pociągami PKP Intercity do Hrubieszowa?

Tymczasem obecnie ważą się losy przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów pasażerskich w Hrubieszowie. Zapytaliśmy MI, czy w ramach kolejnej edycji rozkładu wchodzącej w życie w połowie grudnia 2021 r. i obowiązującej przez 12 miesięcy planowane jest dalsze uruchamianie finansowanych z budżetu centralnego połączeń dalekobieżnych. – Roczny rozkład jazdy 2021/2022 jest obecnie przygotowywany przez zarządcę infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe. Na dzień dzisiejszy nie jest możliwe udzielenie wiążących informacji dotyczących oferty przewozowej dla Hrubieszowa – stwierdził jedynie Szymon Huptyś.

Dodajmy, że wschodnia Zamojszczyzna wraz z nadgranicznym Hrubieszowem nie jest już obsługiwana ani przez PKS Zamość, ani przez PKS Hrubieszów. Nie funkcjonuje także ważna niegdyś w tamtym regionie spółdzielnia przewozowa Autonaprawa. Braku połączeń kolejowych o charakterze regionalnym nie rekompensują więc w szerszym stopniu przewoźnicy drogowi.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Program Przystankowy zwiększony o 37 inwestycji

Infrastruktura

Program Przystankowy zwiększony o 37 inwestycji

inf. pras oprac. JM 03 lipca 2023

Las, cisza, peron i 8 pociągów tygodniowo

Fotorelacje

Las, cisza, peron i 8 pociągów tygodniowo

Jakub Madrjas 25 maja 2023

200-metrowy nowy peron w Kleszczelach przyjmuje już autobusy szynowe

Infrastruktura

Małopolska: Znamy wykonawców czterech nowych przystanków

Infrastruktura

Łódzkie: Nowy przystanek na linii 25

Infrastruktura

Łódzkie: Nowy przystanek na linii 25

Roman Czubiński 22 lipca 2022

Program Przystankowy rozszerzony o 43 inwestycje [lista]

Infrastruktura

Zobacz również:

Program Przystankowy zwiększony o 37 inwestycji

Infrastruktura

Program Przystankowy zwiększony o 37 inwestycji

inf. pras oprac. JM 03 lipca 2023

Las, cisza, peron i 8 pociągów tygodniowo

Fotorelacje

Las, cisza, peron i 8 pociągów tygodniowo

Jakub Madrjas 25 maja 2023

200-metrowy nowy peron w Kleszczelach przyjmuje już autobusy szynowe

Infrastruktura

Małopolska: Znamy wykonawców czterech nowych przystanków

Infrastruktura

Łódzkie: Nowy przystanek na linii 25

Infrastruktura

Łódzkie: Nowy przystanek na linii 25

Roman Czubiński 22 lipca 2022

Program Przystankowy rozszerzony o 43 inwestycje [lista]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5