Newag odniósł się do wniosku o upadłość nowosądeckiej spółki złożonego przez mielecką niewielką firmę Leo Production. Wniosek uważa za bezzasadny i złożony w złej wierze.
Więcej na temat wniosku o upadłość Newagu złożonego przez dawnego podwykonawcę – dostawcę poręczy do pojazdów szynowych Leo Production SA – pisaliśmy TUTAJ.
Poniżej oświadczenie Newag w sprawie wniosku:
„Analiza wniosku potwierdza, że spółka nie posiada jakichkolwiek zobowiązań cywilnoprawnych wobec wnioskodawcy, a wniosek jest bezzasadny i został złożony w złej wierze. Wnioskodawca nie wykazał jakichkolwiek przesłanek ogłoszenia upadłości Spółki, w szczególności niewykonywania przez Spółkę wymagalnych zobowiązań.
Wnioskodawca powołuje się na faktury wystawione przez Leopard Automobile S.A. (jak wynika z akt, zmieniła nazwę na Leo Production S.A.), która wraz z Leopard Automobile – Mielec Sp. z o.o. (obecnie w upadłości likwidacyjnej) dostarczały na rzecz Newagu poręcze do pojazdów szynowych na podstawie umowy dostawy. W związku z kilkumiesięczną zwłoką dostawców spółka naliczyła oraz potrąciła z wynagrodzenia przysługującej jej kary umowne oraz skutecznie odstąpiła od umowy dostawy w zakresie niewykonanym.
Wnioskodawca nigdy wcześniej nie występował wobec spółki na drogę postępowania sądowego i nie uzyskał prawomocnego tytułu wykonawczego potwierdzającego zasadność jakichkolwiek roszczeń. Wniosek stanowi zatem wyłącznie próbę wymuszenia na Spółce spełnienia bezpodstawnych żądań finansowych. W ocenie Spółki wniesienie przedmiotowego wniosku rodzi również uzasadnione podejrzenie próby celowej manipulacji kursem akcji Spółki przez wnioskodawcę poprzez wprowadzenie akcjonariuszy w błąd co do niewypłacalności Spółki. W związku z tym Spółka skierowała zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do odpowiednich organów, tj. prokuratury oraz Komisji Nadzoru Finansowego."
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
