Entuzjazm w Newagu. Dziś w nocy, podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej, elektryczny zespół trakcyjny typu 31WE dla Dolnego Śląska osiągnął prędkość 201,4 km/h.
Pojazd 31WE nowosądeckiego producenta to pierwszy polski pociąg, który przekroczył prędkość 200 km/h uznawaną (w regularnej eksploatacji na liniach zmodernizowanych) przez UIC za barierę Kolei Dużych Prędkości. Testy dwóch pierwszych zbudowanych pociągów 31WE dla Kolei Dolnośląskich na Centralnej Magistrali Kolejowej trwają od nocy z soboty na niedzielę. Do przełamania granicy doszło dziś, po północy.
- Pogoda była dobra - pochmurno ale bez opadów śniegu. Prędkość 201,4 km/h została osiągnięta na odcinku pomiędzy Psarami a Górą Włodowską. Został on dla nas zamknięty na czas testów - opowiadał nie kryjąc entuzjazmu Józef Michalik, dyrektor marketingu Newagu. Jak podkreślił, szczególnie ważne jest to, że 31WE jest pojazdem krajowej konstrukcji.
Typ 31WE to pojazd niskopodłogowy, czteroczłonowy, o długości około 70 metrów. Pięć składów zamówionych przez KD ma zostać dostarczonych do końca 2013 roku. Koleje Dolnosląskie zapłacą za nie w sumie prawie 100 milionów złotych. Więcej na temat 31WE mozna przeczytać tutaj i tutaj.
Więcej o testach jeszcze dziś na portalu "Rynku Kolejowego".