Zwycięzca może być tylko jeden. W 2012 roku najchętniej czytanym artykułem portalu "Rynek Kolejowy" była wiadomość o podróży posła Godsona z Łodzi do Warszawy. Przedstawiamy zestawienie 10 najchętniej czytanych artykułów - wyniki są dość zaskakujące.
Poseł Godson zmarzł w pociągu
Poseł zmarzł w pociągu: „Nie zostawię tego tak” - to tytuł najchętniej czytanej wiadomości w portalu "Rynek Kolejowy" w 2012 roku. Została ona "kliknięta" 40666 razy. Poseł Platformy Obywatelskiej John Godson spędził dzisiejszą podróż pociągiem TLK z Łodzi do Warszawy w iście alpejskich warunkach. – To jest niebezpieczne, a będzie jeszcze zimniej. Uważam, że nie powinniśmy tego lekceważyć – powiedział „Rynkowi Kolejowemu”. Dlatego będzie interweniował w tej sprawie u prezesa PKP Intercity oraz ministra transportu. - możemy przeczytać w wiadmości, która dostępna jest tutaj.
Warto dodać, że informacja trafiła również na największe portale internetowe (m.in. onet.pl) i do największych stacji telewizyjnych. Być może jest w tym przesłanie dla branży - gdyż koniec końców pasażera interesuje jakość codziennie oferowanej usługi, i o tym należy pamiętać, tocząc codzienną walkę o obniżenie stawek PKP PLK, lub wykorzystanie środków unijnych na kolei. Tymczasem dzięki interwencji posła jakość wagonów w połączeniach do Warszawa - Łódź poprawiła się.
Husarze na Euro - czyli Uwaga HIT!
Uwaga HIT - tego typu komunikat Miłośnicy Kolei, których wśród nas przecież nie brakuje (choć nie należy do nich prezes PKP), przekazują sobie na przykład na portalu Youtube przy okazji szczególnie ciekawego nagrania. Dla Was tegorocznym hitem był artykuł "Czechy, Niemcy, Rosja - zobacz kolejne wcielenia "Husarza". Artykuł przeczytno - czy też, przede wszystkim, obejrzano - 26145 osób.
Wpływ na to miała na pewno polityka PKP Intercity. Spółka, oklejając lokomotywy z okazji Euro 2012, nie przekazywała na ten temat żadnych komunikatów - pomnażając dzięki temu zainteresowanie akcją. Przypominamy, że artykuł powstał dzięki zdjęciom z całej Polski, które nadesłali do nas Czytelnicy. Dziękujemy! Wszystkie "Eurolokomotywy" można zobaczyć tutaj. Za najpiękniejszą nasi Czytelnicy uznali tę w barwch stadionu w Gdańsku.
Problem linii Wodzisław - Chałupki
Najprawdopodobniej jeszcze w pierwszym kwartale tego roku Polskie Linie Kolejowe zamkną linię kolejową nr 158 na odcinku Wodzisław – Chałupki. Na jej naprawę potrzeba by było 45 milionów złotych, których kolej nie ma - taką informację podaliśmy za portalem nowiny.pl. Sprawa zainteresowała tysiące naszych Czytelników - przeczytano ją 24366 razy. (zobacz)
Pendolino w 2 h 35 min. z Sopotu do Warszawy – czyli „dobry” żart ministra Nowaka
W zestawieniu nie mogło zabraknąć bardzo popularnego wśród naszych Czytelników bloga Roberta Wyszyńskiego. I nic dziwnego - porusza on kluczowe dla branży tematy, bardzo często - jako pierwszy. 2 h 35 min z Sopotu do Warszawy CENTRALNEJ!??? Chyba teleporterem... Można powiedzieć: „dobry” żart. - pisał Robert komentując wpis ministra transportu Sławomira Nowaka na portalu społecznościowym Twitter. Tę wiadomość Roberta przeczytano 22988 razy.
Z naszych informacji wynika, że zapowiedzi ministra nie mają szans się spełnić. Jak długo będziemy jechać za dwa lata ze stolicy nad morze? - Z Sopotu w 2015 roku to będzie ok. 3 h 20 min – jak bardzo dobrze pójdzie – pod warunkiem jazdy bezpostojowej miedzy Gdańskiem i Warszawa Wschodnią (wliczam postoje i stosowne rezerwy typu min. 3 min. na 100 km) - uważa Robert Wyszyński. Całą wiadomość można przeczytać tutaj.
Oczami maszynisty: Pociągiem KM w dobę po wypadku
23 maja o godz. 5:45 doszło do wypadku na odcinku Warszawa ZOO - Warszawa Praga, tuż przy rondzie Starzyńskiego. Pociąg nr 1521 (EN76 Elf spółki Koleje Mazowieckie) rel. Warszawa Gdańska (5:42) - Ciechanów (7:19), oraz pociąg nr 404222 (19WE SKM Warszawa) rel. Legionowo - Warszawa Gdańska znalazły się na tym samym torze. Doszło do czołowego zderzenia, w wyniku którego poszkodowane zostały dwie osoby - jedna w pociągu SKM, jedna w pociągu KM (mężczyzna i kobieta). Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Co widział maszynista pociągu Kolei Mazowieckich? Jak wygląda bezpieczeństwo na warszawskich torach? Aby odpowiedzieć na te pytania, "Rynek Kolejowy" wybrał się z kamerą porannym pociągiem KM 1521 - tym samym kursem, który dobę wcześniej zakończył się zderzeniem z pociągiem SKM. Przygotowaną dzięki temu wiadomość przyczytano 22833 razy, a film w portalu Youtube - 18020 razy. Prezentujemy go poniżej:
Nie zabrakło najważniejszych tematów
Tuż za pięcioma najchętniej czytanymi artykułami znalazły się kolejne teksty, opisujące kluczowe dla branży kwestie. Artykuł na blogu Roberta Wyszyńskiego, który jako pierwszy napisał o głośnej "liście McKinseya" 4 tys. kilometrów linii kolejowych do zamknięcia, przeczytano 21958 razy. Informacja wywołała żywiołową dyskusję na temat docelowego kształtu sieci kolejowej w kraju - nie tylko wśród ekspertów, ale i w ogólnopolskich mediach. (czytaj).
Jako pierwsi podaliśmy również do publicznej wiadomości dokładny przebieg katastrofy pod Szczekocinami - już w kilka dni po tragicznym wydarzeniu, w którym zginęło 16 osób, a kilkadziesiąt zostało rannych. Tę wiadomość przeczytano 20155 razy. (czytaj). Niewiele mniej osób przeczytało samą informację o katastrofie, którą akutalizowaliśmy na bieżąco, w ramach pojawiania się nowych informacji.
Absurd trzyma się mocno
Jak wiadomo, absurdów na naszej kolei nie brakuje. Dziewiątym najchętniej czytanym artykułem była wiadomość z województwa lubelskiego "Pociągów Rzeszów - Lublin nie będzie, bo jest za dużo pasażerów" - Od grudnia wyłącznie z przesiadką będzie można dojechać z Lublina do Rzeszowa. Województwo podkarpackie tłumaczy, że w bezpośrednich pociągach było za dużo pasażerów - pisaliśmy. (czytaj).
PIerwszą dziesiątkę zamyka kolejna głośna sprawa - fotograf regularnie robiący zdjęcia na Dworcu Centralnym w Warszawie sfotografował na peronie 3 mężczyznę oddającego mocz. Był nim Krzysztof Knapik, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Kolejarzy Małopolski. Czytelnicy najczęściej odwiedzali wiadomość publikującą jego wyjaśnienia pt. "Kolejarz, który sikał na Centralnym, tłumaczy się chorymi nerkami". Dodamy jeszcze, że mimo gróźb Krzysztofa Knapika "Rynek Kolejowy" nie został podany do sądu za artykuły na ten temat.
Koleje Śląskie
Rzutem na taśmę do zestawienia próbowały dołączyć Koleje Śląskiej, które w niedzielę 9 grudnia przejęły od Przewozów Regionalnych obsługę wszystkich przewozów w województwie śląskim. Stało się tak, ponieważ w połowie roku przygotowywany przetarg na obsługę połączeń odwołał śląski urząd marszałkowski i zlecił KŚ obsługę połączeń bez przetargu. Pierwszy dzień roboczy nowego rozkładu jazdy, poniedziałek 10 grudnia, przyniósł jednak kataklizm. Odwołano 58 pociągów, a 20% tych, które wyjechały na tory, było opóźnionych. Sytuacja dotąd się nie unormowała.
Jak było przed rokiem?
W ubiegłym roku wyniki zestawienia również zaskakiwały. Na pierwszej pozycji z wynikiem aż 18755 odsłon znalazł się artykuł dotyczący rewitalizacji linii kolejowej przez jedną z firm należących do szwedzkiej IKEI pod tytułem „Pociągi wracają do Wielbarka”. Wielu Czytelników ucieszy fakt, że od poczatku bieżącego roku do Wielbarka - po długich negocjacjach - powróciły pociągi. Przewozy Regionalne dzięki dotacji urzędu marszałkowskiego uruchomiły tam dwie pary połączeń dziennie.
Nie mniejszą niespodzianką wydawało się miejsce drugie, które przypadło wiadomości „Złodziej złapany przy użyciu… tramwaju” (18045 odsłon). Na podium nie mogło zabraknąć chyba najważniejszego newsa ubiegłego roku, a mianowicie informacji o zamrożeniu projektu budowy linii dużych prędkości „Nie będzie KDP w Polsce” (17020).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.