NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Na rogowską wąskotorówkę wróci planowy ruch?

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 09.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-09 08:23:10 Autor: zrzęda
---.117.165.130
Cieszy takowe myślenie, choć wydaje mi się, że żeby ta inicjatywa skazana mogła być na sukces, to oprócz nowocześniejszego taboru, szlakowa musiałaby przynajmniej 50 km/h.
2015-06-09 08:31:04 Autor: Kflik
---.60.129.178
Wąskotorówki mogą działać tak samo jak linie normalnotorowe(przykłady chocby w Szwajcarii), niestety u nas były budowane zazwyczaj metodą "byle taniej" co się bardzo szybko zemściło (okazało się, że ich budowa metodą byle taniej to była inwestycja przydatna przez bardzo krótki okres czasu).

Nie mniej sztuczne ograniczenia predkości do 35km/h i właściwie brak prób (poza byłą Gryficką KD) poprawy stanu infrastruktury jest bez sensu.

Przy odpowiedniej geometrii linii uzyskanie predkości nawet rządu 70-80km/h (może jeszcze zależeć czy to 750 czy 1000mm) nie powinno być niemożliwe a taka prędkość może niezłąkonkurencją względem transportu drogowego, samo utrzymanie linii nadal może być tańsze niz koszt utrzymania linii normalnotorowej (zwłaszcza jeśli będzie wykorzystywana glównie przez SZT i trzymana z dala od PLK)
2015-06-09 08:35:36 Autor: Kflik
---.60.129.178
Co więcej czasem może warto rozważać budowę toru z przeplotem (np. 1000mm + 1435mm) czy też wykorzystanie linii wąskotorowej jako linii tramwajowej (co troche upraszcza procedury - czy może istnieć tramwaj spalinowy? ;)
2015-06-09 08:38:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
http://en.wikipedia.org/wiki/Tilt_Train
In May 1999 the Tilt Train set an Australian train speed record of 210 km/h (130 mph)

tor 1067mm.
2015-06-09 09:07:27 Autor: 33
---.158.222.194
Temat zastępczy z tą wąskotorówką w zamian informacji o planowym opóźnieniu zakończenia Fabrycznego - ma być aneks na sierpień czyli półtora roku od pierwotnego terminu, może nawet uda się w tym czasie podłączyć Rogowską wąskotorówkę poprzez Widzew na podziemny Fabryczny.
2015-06-09 09:08:36 Autor: Sid Vicious
---.104.226.5
Na YouTube mozna znalezc filmy z trasy Kuala Lumpur- Ipoh: EZT bez wychyłu gna 160km/h po torze 1000mm.
2015-06-09 12:17:35 Autor: Euro2222
---.mt.pl
Nawet w Czechach na 760mm mają max 50-60km/h i zmodernizowane z Polski MBx śmigają... taka prędkość by wystarczyła...
2015-06-09 13:10:56 Autor: aron chupa
---.nette.pl
Tak, na pewno tłumy bedą jeździły puciongamy z przesiadkom jak jest tyle bezposrednich busów z Łodzi do Rawy

05:07 06:34 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
06:50 08:35 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - RAWA MAZ. DW.PKS
07:55 09:18 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO NAD PILICą
08:22 09:51 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
09:22 10:49 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
10:47 12:14 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
11:22 12:49 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
12:40 14:10 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - RAWA MAZ. DW.PKS
12:52 14:22 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
13:15 14:32 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - WARKA DŁUGA/04
13:50 15:35 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - RAWA MAZ. DW.PKS
14:52 16:19 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
16:07 17:30 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
17:12 18:39 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
18:00 19:17 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - WARKA DŁUGA/04
18:30 20:15 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - RAWA MAZ. DW.PKS
18:37 20:04 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - NOWE MIASTO N. PILICą
19:50 21:20 ŁÓDŹ D.A. PÓŁNOCNY - RAWA MAZ. DW.PKS
2015-06-09 19:31:31 Autor: Kuc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Obawiam się jednak że jeśli ktoś (znów ten magiczny KTOŚ) miałby przeznaczyć 40 milionów na przystosowanie infrastruktury do współczesnych potrzeb eksploatacyjnych, a do tego wydać drugie 40 na tabor również spełniający kryteria obecnie wymagane, to z pewnością nie przekazał by tego majątku do eksploatacji Fundacji tylko spółce samorządowej. Tym bardziej że te 80 milionów trzeba by wciąż dofinansowywać, gdyż z przewozów pasażerskich kolej się nie utrzyma, nie mówiąc już o zwrocie nakładów.
Moim zdaniem temat jest zwykłym biciem piany.
2015-06-09 21:27:18 Autor: Miś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kucu, pozwól mikolom pomarzyć. O ruchu pasażerskim im szybciej zapomną tym lepiej dla wszystkich, ale gdyby UDAŁO im się uruchomić choć szczątkowe przewozy towarowe, to byłoby coś i nie wadziłoby w prowadzeniu ruchu turystycznego.
2015-06-09 21:41:40 Autor: Kuc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja nie o Fundacji piszę - ja mam na myśli pianę jaką wytwarzają lokalne samorządy szumnie "popierając inicjatywę". No przecież poprzeć można, mimo iż się do tej pory kolei nie wspierało. To przecież nic nie kosztuje!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS