Mostostal Warszawa wybuduje nowy przystanek kolejowy PKP Ursus Niedźwiadek oraz przejścia podziemne w warszawskim Ursusie, na trasie linii kolejowej 447 Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki. Oferta spółki okazała się najtańszą złożoną w przetargu ogłoszonym przez PKP PLK.
Mostostal Warszawa w ramach podpisanej 12 czerwca umowy zrealizuje dwa zadania. Pierwsze z nich to budowa przejścia podziemnego pod torami kolejowymi linii nr 1 Warszawa - Katowice i linii podmiejskiej nr 447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki. Drugie to budowa nowego przystanku osobowego Warszawa Ursus Niedźwiadek wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii nr 447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki w rejonie osiedla mieszkaniowego Niedźwiadek w dzielnicy Ursus.
Pierwsze z nich, sfinansuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA, drugie - Zarząd Transportu Miejskiego. – Jakiś czas temu podpisaliśmy umowę z ZTM na współfinansowanie tego przedsięwzięcia – tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Lepiej razem taką inwestycję przeprowadzić, bo wtedy koszty rozkładają się na dwa podmioty.
Przejście podziemne o przekroju 6x2,4 m i długości 46 m poprowadzi m.in. do gotowego już parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź. Jego wejścia umieszczone zostaną po obu stronach torów oraz na peronie od strony północnej: przy parkingu Parkuj i Jedź oraz przy ul. Orląt Lwowskich i od południowej przy ul. Krawczyka.
Wewnątrz znajdą się trzy szyby dźwigowe służące osobom niepełnosprawnym i rowerzystom, przebiegnie ścieżka rowerowa a obok wejść pojawią się stojaki na rowery. Obiekt połączony zostanie z systemem monitoringu zainstalowanym na parkingu Parkuj i Jedź.
Stacja PKP Ursus Niedźwiadek powstanie między 3 i 4 torem. Zadaszony dwukrawędziowy peron pokryje 70 metrowa przeszklona wiata.
Nasze prace obejmą również budowę nowego odwodnienia wgłębnego torowiska wzdłuż budowanego nowego odcinka toru nr 4 oraz przebudowy i budowy układu zasilania elektroenergetycznego, sieci trakcyjnej, sieci telekomunikacyjnych wraz z urządzeniami, sieci sterowania ruchem kolejowym wraz z urządzeniami.
Kontrakt wart 16, 26 mln zł brutto zrealizowany zostanie w 16 miesięcy od dnia podpisania umowy.