Partnerzy serwisu:
Biznes

Mostostal Warszawa chce walczyć o kontrakty PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
22-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Wrabec, Rynekinfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Mostostal Warszawa chce walczyć o kontrakty PKP PLK
Mostostal Warszawa chce być znów aktywnym graczem na rynku budownictwa drogowego w Polsce. Zamierza też rozwijać się w segmencie kolejowym. Dzięki inwestycjom z nowej perspektywy unijnej GDDKIA i PKP PLK staną się najważniejszymi klientami spółki – zapowiada w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Jose Angel Andres Lopez, wiceprezes zarządu ds. produkcji w Mostostal Warszawa.

Paweł Wrabec: Na czym polega strategia Mostostal Warszawa i dla spółki ma sektor budownictwa infrastrukturalnego?

Jose Angel Andres Lopez, wiceprezes zarządu ds. produkcji w Mostostal Warszawa: Naszą działalność koncentrujemy tak, by stać się liderem w pięciu kluczowych dla nas obszarach. Są to budownictwo energetyczne, przemysłowe, kubaturowe, infrastrukturalne oraz projekty z zakresu ochrony środowiska. Wszystkie są dla nas równie ważne.W chwili obecnej strategia Mostostalu Warszawa zakłada koncentrację na mniejszych i średnich projektach. Jesteśmy zainteresowani również dużymi przetargami w energetyce, które chcemy realizować we współpracy z silnym partnerem technologicznym.

Zakładamy też dalszą dywersyfikację produktu inwestując w segment kolejowy. Zależy nam na zwiększeniu dynamiki przychodów ze sprzedaży i pozyskiwaniu nowych kontraktów o rentowności zapewniającej osiąganie dodatnich wyników finansowych.

A jak wygląda dokładnie ten portfel zamówień?

Wart jest 3,4 mld zł i jest to poziom gwarantujący nam płynność i stabilność finansową. Obecnie udział infrastruktury drogowej w portfelu Mostostalu Warszawa jest niewielki i kształtuje się na poziomie około 1 proc.Największą część portfela zleceń, bo aż 70,5 proc. zajmuje energetyka, a 22,5 proc. stanowi sektor środowiskowy, natomiast 6 proc. przypada na obszar budownictwa ogólnego

A na czym polega wasze zaangażowanie w największych segmentach?

Obecnie realizujemy jedną z kluczowych dla bezpieczeństwa energetycznego w Polsce inwestycji, czyli budowę bloków energetycznych nr 5 i 6 w Elektrowni Opole. W zeszłym roku oddaliśmy też do użytku w m.in. Blok Energetyczny opalany Biomasą dla Energa Kogeneracja w Elblągu, czy Zakład Zagospodarowania Opadów dla regionu Białej Podlaskiej.

Struktura i poziom naszego portfela będzie się jednak zmieniać, co będzie miało związek z nowym finansowaniem unijnym. Uważamy, że wydatki w ramach nowej perspektywy unijnej będą kluczowe dla rozwoju branży w najbliższych latach i z pewnością przyczynią się do jej wzrostu.

Pomówmy więc o konkretach. Jaki ona wpłynie na funkcjonowanie aktywność i zaangażowanie firmy?

Największych nakładów możemy spodziewać się w budownictwie drogowym, kolejowym, energetycznym i hydro-inżynieryjnym. Posiadamy na tym polu duże doświadczenie, poparte również wiedzą naszego głównego akcjonariusza – firmy Acciona, która jest potentatem budowlanym na świecie. Chcemy więc tę szansę dobrze wykorzystać. Planujemy wspólnie z naszym branżowym inwestorem, uczestniczyć w przetargach drogowych i kolejowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, podobnie jak PKP PLK to w najbliższych latach dla nas najważniejsi klienci.

Czy Mostostal jest zainteresowany przetargami na kolejne odcinki warszawskiego metra?

Od początku budowy metra aktywnie uczestniczymy w tym procesie. Jako generalny wykonawca realizowaliśmy m.in. dwie stacje A 21 i A 22 (Stare Bielany i Wawrzyszew), a także stację Słodowiec oraz tunele, które je łączą. W stacjach od 1 do 13 wykonaliśmy też wszystkie wejścia i wystroje stacji metra. Uczestniczyliśmy też w postępowaniach przetargowych dotyczący realizacji II linii metra. Niestety nasza oferta nie została wybrana. Z racji naszego doświadczenia w tym zakresie, jesteśmy zainteresowani udziałem w przetargach na budowę kolejnych odcinków warszawskiej linii metra, i planujemy wziąć w nich aktywny udział.

Mostostal Warszawa słynie z budowy mostów. Czy te obiekty inżynieryjne wciąż są waszą specjalnością?

Owszem. Przypomnę, że Mostostal Warszawa jest wykonawcą wszystkich istniejących mostów w Warszawie (oprócz Północnego). Na swoim koncie ma realizację, największego pod względem powierzchni mostu żelbetowego na świecie, czyli Mostu Rędzińskiego we Wrocławiu. Nie bez powodu też nazywani jesteśmy „liderem myśli inżynierskiej”, w strategię naszej działalności wpisana jest nierozerwalnie działalność na rzecz rozwoju innowacji w budownictwie.

Teraz pracujemy również nad budową pierwszego w Polsce innowacyjnego mostu z kompozytów FRP, który powstanie w miejscowości Błażowa pod Rzeszowem. Dodam tylko, że będzie to jeden z nielicznych tego typów mostów w Europie i największy pod kątem rozpiętości przęsła most na świecie.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

CLIP kupuje 36 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

CLIP kupuje 36 wagonów do przewozu kontenerów

Mikołaj Kobryński 26 lipca 2023

Mostostal Warszawa z 0,64 mln zł zysku za I kwartał

Biznes

Mostostal zbuduje przystanek Ursus Niedźwiadek za 16 mln zł

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

CLIP kupuje 36 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

CLIP kupuje 36 wagonów do przewozu kontenerów

Mikołaj Kobryński 26 lipca 2023

Mostostal Warszawa z 0,64 mln zł zysku za I kwartał

Biznes

Mostostal zbuduje przystanek Ursus Niedźwiadek za 16 mln zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5