27 lipca 2010 r., w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie zawarta została umowa z firmą Intop Tarnobrzeg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania : „Przywrócenie do stanu pierwotnego zniszczonej części mostu kolejowego na rzece Poprad, na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów, na szlaku Nowy Sącz Biegonice – Stary Sącz”.
W wyniku powodzi i gwałtownego przybierania poziomu wody w rzece Poprad, po ulewach i opadach deszczu, w dniach 4-5 czerwca 2010 r., zniszczeniu uległ most kolejowy na linii nr 96 Tarnów – Leluchów, na szlaku Nowy Sącz Biegonice – Stary Sącz.
Działanie żywiołu spowodowało zmianę nurtu rzeki, podmycie lewego brzegu oraz dwóch filarów mostu. W konsekwencji nastąpiło wywrócenie filarów mostu, zerwanie, przemieszczenie oraz opadnięcie przęseł obiektu.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły natychmiastowe działania mające na celu odbudowę mostu i przywrócenie ruchu pociągów, poprzez rozpoczęcie procedury wyboru wykonawcy robót w trybie negocjacji, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz pozyskania środków na realizację przedsięwzięcia.
W zakresie robót budowlanych jest :
1. odbudowa mostu,
2. odbudowa toru kolejowego na i przy moście,
3. odtworzenie sieci trakcyjnej na obiekcie i w jego pobliżu,
4. uregulowanie koryta rzeki Poprad w obrębie mostu na długości ok. 500 m,
5. usunięcie zniszczonych elementów konstrukcji mostu, toru i sieci trakcyjnej.
Oddanie torowiska i obiektu do eksploatacji zaplanowane jest na grudzień 2010 r.
Do negocjacji zaproszonych zostało 6 firm, przystąpiły 4, tj. :
1. Intop Tarnobrzeg Sp z o.o.
2. Zakład Instalacji Sanitarnych i Robot Inżynieryjnych SANEL Spółka z o.o.
3. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.
4. Konsorcjum firm:
- ABM SOLID S.A. Tarnów
- Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „BUD-MOST” Sp. z o.o. Gliwice
6 lipca br. została wybrana najkorzystniejsza oferta złożona prze Firmę Intop Tarnobrzeg Sp z o.o. na kwotę 13.367.680,81 PLN brutto.