Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja trasy Warszawa Zachodnia - Skierniewice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
24-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja trasy Warszawa Zachodnia - Skierniewice
Na początku czerwca 2013 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wznowią prace budowlane  związane z modernizacją połączenia Warszawa Zachodnia – Skierniewice. To ostatnie zadanie, które pozwoli skrócić czas przejazdu najszybszymi pociągami z Łodzi do stolicy do około 70 minut. Przerwa w realizacji była spowodowana upadłością lidera konsorcjum odpowiedzialnego za prowadzenie robót budowlanych.

W pierwszych dniach czerwca na odcinku Żyrardów – Sucha Żyrardowska rozpoczną się prace modernizacyjne polegające na przebudowie układu torowego, wymianie sieci trakcyjnej czy systemu sterowania ruchem pociągów. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe. prowadzą prace, związane z modernizacją systemu sterowania ruchem kolejowym w okolicach stacji Radziwiłłów Mazowiecki.

Złożone przez PKP PLK wnioski o pozwolenie na budowę wskazują, że w najbliższych miesiącach rozpoczną się kolejne roboty na następnych odcinkach: na stacji Żyrardów i  na szlaku Sucha Żyrarodwska – Radziwiłłów Mazowiecki. Kolejne wnioski budowlane, zaktualizowane po wprowadzeniu nowych norm akustycznych, dotyczą odcinków Warszawa Włochy – Pruszków,  Pruszków – Grodzisk Mazowiecki i stacji Grodzisk Mazowiecki. Zakończenie prac na odcinku od Warszawy Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego jest planowane na IV kwartał 2014 roku. Ostateczne zakończenie prac budowlanych między Grodziskiem Mazowieckim a Żyradowem jest planowane na III kwartał 2015 roku. W ramach wcześniejszych prac związanych z modernizacją trasy Warszawa Zachodnia – Skierniewice PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły prace torowe między Skierniewicami a Radziwiłłowem Mazowieckim oraz na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy. Pierwotny termin zakończenia prac budowlanych, zaplanowany przed ogłoszeniem upadłości przez lidera konsorcjum - PNI, to listopad 2013 roku.

Kontrakt na modernizację liczącej ponad 57 km trasy Warszawa Zachodnia – Skierniewice o wartości 857 230 000,00 zł netto (1 061 400 000 zł brutto) obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, ziemnych, torowych, montaż urządzeń automatyki kolejowej, wymianę sieci trakcyjnej, a także modernizację obiektów inżynieryjnych oraz peronów i przejazdów. Przeprowadzona zmiana szerokości między torami i przebudowa układów torowych na stacjach i posterunkach ruchu pozwala na zwiększenie prędkości jazdy pociągów do 160 km/h.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5