NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja linii kolejowej do Lublina przyspieszy?

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 15.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-15 11:53:06 Autor: Ted
---.153.102.250
Jest to możliwe dając zamówienie wybranej firmie z wolnej ręki przy założeniu, że pozostali wykonawcy nie zaprotestują. Czyli jak wygrać w amerykańskim Powerball 1,3 mld USD.
2016-01-15 11:55:20 Autor: Nemo
---.dynamic.chello.pl
Bach i mała fotograficzna reklamka darcika. Cóż z tego, że w wersji z osłona sprzęgu niewystępującej w PKP...
Ważne żeby po nazwisku.
2016-01-15 12:31:40 Autor: O_o
---.tktelekom.pl
Pan Muszyński to jest ten pan co wybudował najrentowniejsze lotnisko w Polsce, czyli Lublin. Może się pochwali jakie zyski przynosi ten port lotniczy:)
2016-01-15 12:38:15 Autor: ks
---.internetdsl.tpnet.pl
Myślę że trzeba przypomnieć Panu pełnomocnikowi treść tej jego wypowiedzi tak gdzieś w styczniu 2017 roku jak jeszcze umowa z wykonawcą nie będzie podpisana. A jest to raczej pewne.
2016-01-15 12:41:51 Autor: Ted
---.153.102.250
Od ogłoszenia przetargu do podpisania będzie minimum pół roku. O taką kasę będzie walczyć ze 20 konsorcjów i z 60-70 firm.
2016-01-15 12:41:52 Autor: bęc-bęc do bam-bam
---.84.246.233
Jak modernizować tę linię to do prędkości 250 km/h!!!

Tylko nie róbcie jej na 160 km/h, minimum to 200 km/h.

Tylko wtedy ten kraj będzie miodem i mlekiem płynący...
2016-01-15 12:51:52 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Tylko 200 km/h do Lublina?
Toć to obraza majestatu metropolii - co najmniej 250, mało - KaDePe,
PIColino Dupleks z postojem na tamtejszym kosmodromie,
jak szaleć to szaleć, kasa się znajdzie - Becia opodatkuje giełdę, internet i wsio gra...
2016-01-15 12:54:11 Autor: Tomasz***
---.google.com
Ale co będzie między OTWOCKIEM A WARSZAWA WSCHODNIA ????
ZWLASZCZA PO TEJ LACZNICY NR 506 W TYM REZERWACIE - OSTATNIO JEST TAM CHYBA 20 KM / H :)
2016-01-15 13:03:44 Autor: d3
---.146.9.51.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No właśnie gdzie można zapoznać się z wyborem projektu do realizacji - między Otwockiem a zjazdem na wschodnią dobudują chociaż trzeci tor ???, od Pilawy do Otwocka dobudują drugi tor ???
2016-01-15 13:16:04 Autor: Tomasz***
---.google.com
Pamiętam jak puścili TLK z 7:50 rano 25.12.2015 przez Otwock na Lublin to po ok 17 minutach od Warszawy Wsch. wyjechaliśmy na zmodernizowane tory w Goclawku i stamtąd już cały czas prawie pomykalismy 120 km/h do Otwocka.
WARSZAWA WSCHODNIA - Otwock zajmuje ok 30 min obecnie - jeśli nie ma zapchanej trasy.

Czy ktoś pamięta o tym trzecim torze co miał być dobudowany ?
2016-01-15 13:18:04 Autor: ks
---.internetdsl.tpnet.pl
Proszę nie wypisywać w komentarzach głupot o prędkościach itd. Jak kotoś nie ma wiedzy to może lepiej się zamknąć i tylko poczytać. Po pierwsze przetarg jest dawno ogłoszony, dokumentacja projektowa jest zrobiona. Dokumentacja zakłada 160km/h. Inną sprawą jest że 14.01.2015r zamieszczono na stronie przetargu informację iż warunki zamówienia ulegną zmianie i termin składania ofert zostanie przesunięty, nie wiadomo kiedy i na kiedy - czyżby to już efekt działania Pana Muszyńskiego? Daję tak 3-4 miesiące i zejdzie na ziemię co do terminów. Dodatkowo dodam że modernizacja tej linii rozpocznie sie dopiero gdy zrewitalizują linię nr 30 a tam jeszcze nawet ofert nie złożyli a termin realizacji jest 14 miesięcy od podpisania umowy. Jak zatem zamierzają rozpocząć prace na linii 7 w grudniu 2016 jak jeszcze objazd nie będzie gotowy? Może chcą odciąć Lublin od Warszawy na 3 lata?
2016-01-15 13:24:04 Autor: Tomasz***
---.google.com
Ta łacznica nr 506 ma być podobno zrobiona tak jak i reszta odcinka Otwock - Wschodnia W ramach WWK już po 2020 roku na 70 km / h .

Mam pytanie - CZY NIE MOZNA JEJ ZROBIC RAZEM Z ODCINKIEM OTWOCK - LUBLIN W LATACH 2016-2019 ?????

BO CHYBA OD WARSZAWY GOCLAWKA JADAC W KIERUNKU WARSZAWY WSCH . PO LINII NR 7 BRAK JEST CHYBA MOZLIWOSCI WJAZDU NA ODPOWIEDNIE PERONY NA WSCHODNIEJ ?????
2016-01-15 13:24:50 Autor: gh
---.internetdsl.tpnet.pl
Ten przetarg chyba nie obejmuje odcinka Warszawa Wschodnia - Otwock, ale mogę się mylić. w dokumentacji natomiast jest drugi tor na odcinku Otwock - Pilawa, przynajmniej tak było w warunkach przetargu.
2016-01-15 13:39:15 Autor: Tomasz***
---.google.com
@gh

Drugi tor OTWOCK - Pilawa to oczywiste.
Tylko żeby zaaneksowac jakoś potem do tych robót ta łacznica w tej Olszynce Grochowskiej.
Lub z innych środków doprowadzić ja do stanu wg dokumentacji projektowej dla tego odcinka - tam ma być Max 60-70 km/h. Więcej to by chyba Pendolino nawet z wachadelkiem nie pojechało W tym lesie.
2016-01-15 13:39:53 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Część prac można rozpocząć bez ograniczania ruchu. Byle z głową.
2016-01-15 13:48:13 Autor: Tomasz***
---.google.com
Ja już bym wysłał drwali do oczyszczenia z drzewek w pasie linii nr 7 - przepraszam zielonych :)
2016-01-15 13:59:46 Autor: Przemek
---.timplus.net
http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/jaka-bedzie-linia-warszawa-lublin-po-modernizacji
Tutaj jest coś więcej o odcinku Warszawa Wschodnia - Otwock. Muszą ten odcinek zrobić do 2020 bo wtedy ta modernizacja będzie miała sens. Co do prac to mogą zacząć robić odcinek Pilawa - Otwock już w tym roku gdyż pociągi dalekobieżne w większości kursują przez Stojadła. Z odcinkiem Dęblin - Pilawa trzeba poczekać do zakończenia remontu linii nr 30. Co do portu lotniczego Lublin to jest bardziej rentowne niż Radom:)
2016-01-15 16:30:45 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Tak. Rozkopcie sobie Dęblin-Pilawa, po sąsiedzku rozkopią Warka-Radom i wtedy się zacznie zabawa. Objazdy przez Łuków czy Tomaszów Mazowiecki???
2016-01-15 17:08:17 Autor: y
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Te nowinki z CZT to sobie między bajki można wsadzić.

Arrivederci: Warka - Radom w planach miała być robiona po drugiej połowie 2018 r. A więc już po zrobieniu odcinka Pilawa - Dęblin. Właśnie w tym celu ten odcinek jest robiony w pierwszej kolejności, a nie Otwock - Pilawa. Bo chcą sobie zrobić objazd dla Radomskiej. Logiczne.
2016-01-15 17:33:49 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
Niech robię tą linie 7, ale jak trzeba, we właściwej kolejności! A nie unikać budowy drugiego toru od Pilawy do Otwocka. Z resztą harmonogram i tak jest lepszy niż na linii nr 8, gdzie budowę drugiego toru z Warki do Radomia zostawiono na koniec i jednocześnie nic się nie robi na dotychczasowym tam jednym torze.

Poza tymi liniami trzeba będzie też pogonić te "brygady w blokach startowych" na E30 z Kato do Krakowa. Na razie biegają sarny i dziki. Piękna jeszcze Puszcza Dulowska, także zimą :D.

No i końcówka E59 Rawicz - Czempiń. Choć i z Czempinia do Poznania były obsuwy.
Za to niedopuszczalny jest taki skandal jak ten w Chałupkach!!! Hańba i wtopa grudnia 2015.
2016-01-15 18:33:33 Autor: jasio
---.dynamic.gprs.plus.pl
PROPAGANDA SUKCESU W/G PIS-U
2016-01-16 10:22:22 Autor: sz
---.dynamic.mm.pl
No i dobrze że "modernizacja" przyśpieszy. Po co pasażerowie mają sie gapić na mijane po drodze miejscowości i jakieś drzewa. Po "modernizacji" będzie ładny i przyjemny widok na więzienne mury, zwane przez niektórych "ekranami akustycznymi", a drzewa zostaną wycięte w promieniu 15 metrów.
Dojście na perony wydłuży się o 100 metrów, w imię ułatwień dla niepełnosprawnych.

Będzie bezpiecznie, estetycznie i środowiskowo.
2016-01-18 09:29:37 Autor: K 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kiedy w końcu pociągi relacji Lublin - Wrocław zaczną jeździć po swojej historycznej - naturalnej i najszybszej trasie LUBLIN – Radom – Kielce - KONIECPOL – CZĘSTOCHOWA STRADOM- LUBLINIEC- Opole- WROCŁAW.

Ostatni TLK „Bolko” (wtedy już bez nazw dla TLK) pojechał w rozkładzie 2009/2010. Tory świeżo zmodernizowane jest miejsce dla Pendolino relacji Wrocław – CMK- Warszawa (pod to głównie była ta inwestycja), jest miejsce dla egzotycznej relacji Wrocław – Kraków przez Koniecpol Kozłów natomiast nie ma miejsca dla najbardziej naturalnej z naturalnych relacji LUBLIN- Kielce- WROCŁAW.

Inwestycja skończona osiągalne czasy najlepsze w historii, a Lublin (ani Radom czy Kielce) NIC Z TEJ INWESTYCJI NIE MAJĄ pomimo, iż to ich naturalna trasa pociągi z Lublina do Wrocławia kursują trasami objazdowymi przez Zawiercie Katowice Gliwice lub już zupełnie księżycowymi przez Warszawę Łódź Kalisz Ostrów Wlkp.

Inwestycję Lublin- Warszawa oczywiście można przyspieszyć, ale najpierw proponuję się zająć TYM CO JUŻ GOTOWE, a niewykorzystane dla Lublina.
2016-01-18 11:22:14 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
@K65:

Jak będzie gotowa E30 z Katowic do Krakowa i puszczą tam IC z Wrocka do Przemyśla. Wtedy zwolni się nieco miejsca dla pociągów TLK z Lublina do Wrocławia. Jak wiesz od Lublińca do Opola jest jeden tor. A poza tym także PRy będą jeździć do Łodzi od Opola, jak i z Częstochowy może i nawet do Wrocławia po tej właśnie "Protezie". Do tego coś musi wypełnić lukę taktu TLK/IC z Kato do Wrocka i tutaj Kielce i Lublin ratują GOP przed odcięciem ich od Wrocka, ale i Opola.

No bo przecież żaden zdrowy psychicznie Ślonzok nie bedzie ino jechół sam w aucie po płatnej A4 do Wrocka, nawet Gliwic!
2016-01-20 02:43:46 Autor: K 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Bez jaj, aby „bidne” Lublin (Radom- totalna zapaść) i Kielce musiały ratować bogate (w każdym bądź razie stosunkowo bogate) KATOWICE przed dziurami rozkładowymi w ofercie TLK/IC do Wrocławia, a Katowice musiały czepiać się tego korytarza tranzytowego, a raczej tego biedaszybu ala-wałbrzyskiego. To wstyd dla Katowic, aby grzebać w takim biedaszybie.

Rozumiem jeszcze KRAKÓW jako generator i żywiciel dla Katowic , ale LUBLIN he he- KIELCE (jeszcze większe ha ha ha) – jako żywiciele KATOWIC - no bez jaj. Panie Mateuszu.

Pociągi POSP Lublin – Wrocław jeździły historycznie nie dość że przez Częstochowę Stradom to jeszcze od Lublińca przez kluczborsko- oleśnickie miasteczka, zamiast prosto, szybciej i krócej przez duże Opole i Brzeg (dopiero od grudnia 2004). Wtedy żaden GOP nie był do szczęścia potrzebny teraz PIC twierdzi, że musi się posiłkować GOP-emw relacji wrocławsko-lubelskiej. Bzdury na kiju. Czas najlepszy w historii. Problemy odcinkiem Kraków – Katowic oraz to że z Wrocławia do Krakowa jeździ się obecnie przez Częstochowę Stradom i Koniecpol nie może powodować tego , że prawie 400 tys. Lublin oraz Radom i Kielce (po 200 tys.) NIE SĄ WPUSZCZANE na swoją naturalną trasę do Wrocławia pomimo dokonanego remontu, bo linię koniecpolską okupuje OBCY. Tak to należy nazwać : KRAKÓW jest tam „ciałem obcym” i miejsce dla niego powinno się znaleźć dopiero po obsadzeniu naturalnych relacji.

Kielce zawsze były pomiatane przez władze centralne. Za komuny oraz całe lata 90-te ( do grudnia 2004) jeździły do Wrocławia przez Kluczbork zamiast 1 godzinę szybciej przez Opole, obecnie nie wpuszcza się ich na naturalna i najszybszą trasę do Wrocławia, bo miejsce okupuje KRAKÓW. Władza kolejowo-ministerialna warszawsko-krakowska rozdająca karty w tym śmiesznym przywiślańskim kraiku robi mieszkańcom Kielc wodę z mózgu pędząc ich na polny peron we Włoszczowej Płn. (niedźwiedzia przysługa Edgara Gosiewskiego) jako rekompensatę za utratę naturalnego tranzytu Kraków- Warszawa, który to zasadniczy tranzyt powinien odbywać się PRZEZ Kielce i PRZEZ Radom, a linią CMK powinny być zastrzeżona jedynie dla drogich pociągów ekspresowych z założenia BEZPOSTOJOWYCH (czyli TEGO KALIBRU które w Kielcach i tak już by się nie zatrzymywały) , a nie to co ma miejsce obecnie. Nota bene kursy Kraków – Kielce – Żelisławice obrót – Gosiewo- Opoczno - Warszawa to też patologia i rozwiązanie połowiczne, a nie coś co należy popierać i z czego należy się cieszyć. To leczenie dżumy c h o l e r ą.


Nie jestem z Kielc, ale jako obserwator zewnętrzny widzę, że zarówno Kielce jak i Radom są dość mocno pomiatane i poniewierane w tym kraju. Bo przepraszam bardzo, ale aby leżąc teoretycznie w lukratywnym tranzycie pomiędzy Krakowem a Warszawą nie móc korzystać z dobrodziejstwa tego tranzytu, bo ten wali szczerymi polami włoszczo-opoczyńskimi i tam zabawia odludzia i lokalnych sołtysów, po wtóre - aby całą Komunę i lata 90-te jeździć do Wrocławia dookoła przez Kluczbork (który przecież nie jest większy od Opola, a wręcz przeciwnie jest 5 razy mniejszy) A TERAZ, aby nie być nawet wpuszczanym na swoją naturalną szybką trasę koniecpolską w relacji do Wrocławia, POMIMO ZAKOŃCZONEGO REMONTU - to trzeba być rzeczywiście nielubianym i prześladowanym przez Władzuchnę Centralną . Bo ni jak merytorycznie tego typu „rzucania kłód pod nogi i tego typu szykanowania nie da się wytłumaczyć. No po prostu nie da!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5