Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja E59: Mosty nad Odrą we Wrocławiu gotowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK/ms

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja E59: Mosty nad Odrą we Wrocławiu gotowe
Zakończyła się modernizacja dwóch mostów kolejowych nad Odrą we Wrocławiu. Są to największe obiekty inżynieryjne na linii kolejowej E59 pomiędzy stolicą Dolnego Śląska a Poznaniem.

– Zakres prac przy drugiej konstrukcji mostowej objął wymianę stalowego przęsła nurtowego, rozkucie starej przeprawy w części zalewowej i położenie nowej. 29 filarów, na których spoczywa żelbetowa część mostu, zostało gruntownie odnowionych i wzmocnionych. Na moście położono nowy tor i zamontowano sieć trakcyjną – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK

Przeprawa składa się z dwóch równoległych obiektów mostowych: wschodniego, po którym biegnie tor nr 1 i zachodniego z torem nr 2. Prace modernizacyjne rozpoczęto na obiekcie zachodnim jesienią 2012 r. Trwały do końca 2013 r. Ruch pociągów odbywał się wówczas po jednym torze na wschodnim obiekcie. Od stycznia 2014 r. pociągi zostały skierowane na tor nr 2 zachodniego, zmodernizowanego obiektu i przez cały ubiegły rok trwały prace na wschodnim obiekcie. Od tygodnia ruch pociągów prowadzony jest już na obu konstrukcjach mostowych.

Całkowita długość mostu wynosi blisko pół kilometra, z czego 131 metrów przypada na stalowe przęsło nad nurtem Odry; pozostała część mostu o konstrukcji żelbetowej, przebiega nad terenem zalewowym.

Z modernizacją przeprawy ściśle związana jest przebudowa dwóch sąsiednich wiaduktów – nad Groblą Kozanowską i nad ul. Osobowicką, gdzie również ukończono już prace. Koszt modernizacji mostów wyniósł ok. 41 mln zł. Bezpośrednim wykonawcą była firma Intercor z Zawiercia.

Prace realizowane są w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap II - odcinek Wrocław – granica województwa dolnośląskiego”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Jak zapewnia PKP PLK, dzięki inwestycji czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 minut. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Obsługę podróżnych zapewnią wygodne, dostępne dla osób niepełnosprawnych perony, z pełnym systemem informacji.

Koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap II – odcinek Wrocław – granica województwa dolnośląskiego” to ponad 1,3 mld zł, z czego  prawie 800 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5