Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

E20: Przez Barłogi z niższą prędkością, co z czasem przejazdu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
E20: Przez Barłogi z niższą prędkością, co z czasem przejazdu?
fot. Kasper FiszerStacja Kutno
Nie na całej trasie z Sochaczewa do Swarzędza pociągi będą mogły rozwijać prędkość 160 km/godz. Modernizacja infrastruktury nie obejmuje bowiem odcinka w okolicach stacji Barłogi. Dopuszczalna szybkość jazdy wynosi tam 120 km/godz. i nie będzie podniesiona.

Trwa mocno opóźniona modernizacja magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz. Prace mają zapewnić sprawny ruch pociągów pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. W okolicach stacji Barłogi, a więc tam, gdzie roboty zostały już zakończone, ruch pociągów odbywa się jednak z obniżoną prędkością. – Zakres inwestycji nie obejmuje przebudowy układu torowego na tej stacji oraz [pobliskiego] mostu nad Rgilewką – tłumaczy Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zwolnienie na odcinku nieco ponad 2 km

Nasz rozmówca podkreśla, że sama stacja została zmodernizowana w latach 90. zeszłego stulecia, a wspomniany most siedem lat temu przeszedł remont połączony z wymianą mostownic. – Zapewnia to płynny i bezpieczny ruch pociągów z prędkością 120 km/godz. – usłyszeliśmy. Spółka ocenia także, że obniżenie prędkości na ok. 2,3-kilometrowym odcinku pomiędzy stacją a obiektem inżynieryjnym nie będzie miało istotnego wpływu na czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Najszybsze pociągi mają pokonywać ten dystans w ok. 2 godz. 20 min.

Na pozostałej części trasy ma obowiązywać co do zasady prędkość maksymalna 160 km/godz. – Zwiększenie prędkości w Barłogach wymagałoby wymiany rozjazdów na dłuższe, a także gruntownej przebudowy mostu – powiedział nam przedstawiciel PKP PLK. Przedsiębiorstwo nie ma obecnie takich planów.

Inwestycja potrwa jeszcze co najmniej ok. półtora roku

Służby prasowe spółki potwierdziły jednocześnie wcześniejsze zapowiedzi ukończenia modernizacji na koniec 2022 r., a więc z niemal dwuletnim poślizgiem względem pierwotnego harmonogramu. Opóźnienie ponownie argumentowane jest zwiększeniem zakresu robót na obszarze powstających lokalnych centrów sterowania w Kutnie i w Łowiczu. – Efekty modernizacji są jednak sukcesywnie osiągane – przekonuje Radosław Śledziński.

– Podróżni uzyskali nowe perony m.in. w Koninie, Kole, Kutnie i Łowiczu – wylicza przedstawiciel Zespołu Prasowego. Zapowiada też kolejne przebudowy peronów i dodaje, że etapowa wymiana infrastruktury torowo-sieciowej zapewnia możliwość przejazdów zgodnie z remontowym rozkładem jazdy. Utrudnienia na jednej z najważniejszych magistral w kraju będą odczuwalne jeszcze przez co najmniej ok. półtora roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5