Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

MIR: Kategoria pociągów InterCity bez wpływu na ceny biletów i umowę PSC

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
21-11-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
MIR: Kategoria pociągów InterCity bez wpływu na ceny biletów i umowę PSC
Nowa kategoria pociągów PKP IC, „InterCity”, nie wpłynie na ceny biletów, które będą takie same jak w TLK. Nie będzie ona miała także wpływu na zmianę charakteru umowy PSC – informuje MIR.

Na początku listopada PKP IC poinformowały o wprowadzeniu nowej kategorii pociągów – InterCity, będącej pośrednią kategorią pomiędzy TLK i „zwykłymi” EIC. Pociągi IC mają się pojawić od nowego rozkładu na trasach Przemyśl – Kraków – Wrocław – Poznań – Szczecin oraz Gdynia – Poznań – Wrocław. Cechą charakterystyczną, odróżniającą IC od TLK, ma być przede wszystkim wysoki standard taboru (nowy bądź zmodernizowany). IC będą się też charakteryzowały krótkim czasem przejazdu: np. czas przejazdu z Krakowa do Wrocławia wyniesie niewiele ponad 3 godz., a z Gdyni do Wrocławia – niewiele ponad 6 godz. Czasy przejazdu IC nie zawsze będą jednak szybsze od TLK: np. przejazd IC z Poznania do Gdyni (3 godz. 40 min) będzie zbliżony do czasu przejazdu TLK.

Zmiana kategorii pociągów, co z dofinansowaniem?

Wokół nowej kategorii pociągów pojawia się jednak kilka wątpliwości. Pociągi InterCity mają być, podobnie jak TLK, objęte umową PKP IC – MIR na dofinansowanie międzywojewódzkich przewozów pasażerskich (umowa PSC; Public Service Contract). Sedno jest jednak w tym, że w dokumentach dotyczących finansowania projektów taborowych, dotyczących modernizacji 220 wagonów do obsługi linii Przemyśl – Szczecin, zakupu 25 wagonów do obsługi linii Wrocław – Gdynia, zakupu 20 EZT (Flirt 3) i zakupu 20 EZT (Dart), PKP IC jednoznacznie określiły, że podczas 5-letniego okresu związania projektem, tabor obsługiwać będzie wyłącznie pociągi marki TLK. Pytanie zatem, czy zmiana marki nie zagraża uzyskaniu dofinansowania?

Piotr Popa, rzecznik MIR, twierdzi, że nie. – PKP Intercity nie zmienia kategorii pociągów, ponieważ nadal będą to pociągi pospieszne. Wprowadza natomiast nową nazwę handlową InterCity. Będzie ona wyróżnikiem dla pociągów zestawionych z nowego lub zmodernizowanego taboru. Nie wiąże się to z wprowadzeniem nowej odrębnej taryfy dla pociągów InterCity. Podstawą do ustalania opłat będzie taryfa obowiązująca obecnie dla pociągów marki TLK – mówi Piotr Popa.

Rzecznik dodaje, że analogicznie nie zajdą żadne zmiany w zasadach respektowania w pociągach InterCity ulg ustawowych. – Ulgi będą analogiczne jak w przypadku pociągów o nazwie handlowej TLK. Zmiana nazwy handlowej pociągów nie ma wpływu na zasadność dofinansowania unijnego dla przedmiotowych projektów. Cele wskazane w dokumentacjach projektowych pozostają bez zmian, podobnie jak charakter użytkowania taboru, gdyż nowe i zmodernizowane pociągi będą kursować na pierwotnie zakładanych trasach wskazanych w dokumentacji i zgodnych z umową PSC – dodał Piotr Popa.

Nowe pociągi do Bydgoszczy, Jeleniej Góry, Białegostoku

Pod koniec 2015 roku marka InterCity zostanie zasilona nowymi pociągami Flirt3 konsorcjum Stadler/Newag i Dart Pesy. Flirty będą kursować m.in. do Bydgoszczy, Szczecina i Olsztyna, a Darty – do Białegostoku, Jeleniej Góry i Bielska-Białej.

Partner działu

Hanton

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Ruszają testy piętrowych składów Intercity

Świat

Niemcy: Ruszają testy piętrowych składów Intercity

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Deutsche Bahn/Drehscheibe Online 16 listopada 2015

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Biznes

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Organizacja ruchu kolejowego w dniach 17-18 kwietnia

Pasażer

Organizacja ruchu kolejowego w dniach 17-18 kwietnia

Przewozy Regionalne, PKP Intercity, PKP SA, 15 kwietnia 2010. 15 kwietnia 2010

Niemcy: Pociąg utknął w tunelu

Śšwiat

Niemcy: Pociąg utknął w tunelu

Gazeta Wyborcza, 23 sierpnia 2010 23 sierpnia 2010

Na Wielkanoc i Majówkę pociągami Intercity

Pasażer

Na Wielkanoc i Majówkę pociągami Intercity

PKP Intercity, 6 kwietnia 08 kwietnia 2011

Zobacz również:

Niemcy: Ruszają testy piętrowych składów Intercity

Świat

Niemcy: Ruszają testy piętrowych składów Intercity

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Deutsche Bahn/Drehscheibe Online 16 listopada 2015

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Biznes

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Organizacja ruchu kolejowego w dniach 17-18 kwietnia

Pasażer

Organizacja ruchu kolejowego w dniach 17-18 kwietnia

Przewozy Regionalne, PKP Intercity, PKP SA, 15 kwietnia 2010. 15 kwietnia 2010

Niemcy: Pociąg utknął w tunelu

Śšwiat

Niemcy: Pociąg utknął w tunelu

Gazeta Wyborcza, 23 sierpnia 2010 23 sierpnia 2010

Na Wielkanoc i Majówkę pociągami Intercity

Pasażer

Na Wielkanoc i Majówkę pociągami Intercity

PKP Intercity, 6 kwietnia 08 kwietnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5