NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

MIR i PLK: Pieniądze na GSM–R nie zostały stracone

| jm, Rynek Kolejowy 09.01.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-01-09 15:11:45 Autor: d3
---.30.93.165.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Obrzydzenie mnie bierze jak to przeczytałem bo PKP, PKP- PLK się nie wyrabia w temacie GSM od 20 lat tak dokładnie od 20 lat to samo sranie banie i nic więcej, jesteśmy już 20 lat np. za Łotwą na której to kolej weszła na te częstotliwości wraz z budową pierwszych masztów komórek dla ludzi (niektóre są wspólne).
2014-01-09 15:26:32 Autor: ble
---.154.161.164
ostatnio telepolis sie wzial za tele kolejowe, ale slabo im to idzie. Za wielcy lamerzy zeby kolejowke ogarnac w pare miesiecy.
2014-01-09 16:08:28 Autor: tt
---.tktelekom.pl
d3:
proponuję sprawdzić o kiedy PLK zajmuje się wdrażaniem ERTMS (przejęła temat od Telekomunikacji kolejowej) a potem pisać mądre komentarze
2014-01-09 17:43:28 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Spokojnie... przyjdzie grudzień w tym orku i zobaczymy jak "Dziobaki" będę śmigać po części CMK na ETCS I bez GSM-R, bo tam nie jest konieczny. Ale na innych liniach, gdzie będzie ETCS II, no tam będzie już satelita potrzebny. A czas leci.

Kto wie, może i PLK jeszcze zarobi, a nie straci miliard zł?
2014-01-09 17:44:13 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
ad. CMK - śmigać v200, na jej części, oczywiście :D.
2014-01-09 18:15:49 Autor: szuka
---.adsl.inetia.pl
podstawowy problem to nie czego nie straciliśmy,
lecz czego nie zyskaliśmy. I jak bardzo wchodzimy
w szczegóły trudne do oceny, to wszyscy rozumiemy,
że fundusze są, a fachowców, którzy rozumieją jak je
wykorzystać brak. I tych fachowców brakować będzie
coraz częściej, a my piszemy o tym jakie braki kadrowe mają Niemcy
u nas nie ma czym się martwić bo i tak funduszy nie ma!
2014-01-09 19:50:06 Autor: stos
---.205.166.100.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zobaczcie jak to jest sprytnie zrobione unia daje nam pieniądze a my wspieramy zachodnich producentów ! Genialne jak zachodnie koncerny są dotowane przez UE przez wykorzystanie Polski , bo w Polsce nic się nie opłaca produkować . Pisząc o tym jako Polak chciałbym aby w Polskim RADMORZE powstawały terminale GSM-R i stacje bazowe . Jeśli ktoś z was wdział Radmor 3006-160 to nawet śrubki były robione w kraju i cała elektronika , na palcach jednej reki można wymienić elementy elektroniczne z zagranicy . Chyba naszą specjalnością będą kartofle , kiełbasa i wódka nic z techniki wysoko zaawansowanej .
2014-01-09 19:51:03 Autor: d3
---.158.216.236.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@tt
Z mądrością to różnie bywa, zapewne wiesz że GSM potrzebny jest także do innych celów, 20 lat temu planowano to inaczej. Dwadzieścia lat temu TK była częścią PKP więc nie wiadomo po co to wyjaśnienie. Ponadto z tekstu wynika że GSM pierwotnie miał być wszędzie (20 tyś km linii) ERTMS także?
2014-01-09 20:13:03 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
Dla kolei pieniądze zostały stracone. To co miało być zrobione zrobione nie będzie, nic innego w zamian się nie zrobi. No to jak, nie zostały stracone?

Zwiększą poziom dofinansowania pozostałych projektów przez co obniży się udział budżetu państwa. Który zaoszczędzone środki przeznaczy zapewne na... projekty drogowe.
2014-01-09 20:22:16 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Pieniądze pójdą na inne projekty... Ministerstwo zapomniało tylko dodać, że te projekty będą niekolejowe. Dlatego te pieniądze są stracone. Bienkowska razem ze Zdziebłem postara się żeby te środki "dobrze" zagospodarować w kolejna ekspresowkę albo coś podobnego.
2014-01-09 22:39:43 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
Jak przekazywali projekt
GSM-R z TK Telekom do PKP PLK to miało być tak "pięknie" i sprawnie, a teraz widać jak to wyszło...

RADMOR z modułem GSM-R :-) no nie wiem, czy dobry pomysł. To już nie ta firma co kiedyś. Ostatnie ich manipulatory kupione przez PLKę to porażka. Dyżurni dopominali się by zakładać im z powrotem stare, bo nowych nie idzie "słuchać", a uchwyt mikrofonu no sam nie wiem jakim cudem testy w IK przeszedł.
2014-01-09 23:04:51 Autor: stos
---.182.211.182.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nikt z was nie napisał podstawowej rzeczy jakie będą korzyści z cyfrowego systemu , lub porównanie do dotychczasowego analogowego systemu . Dla mnie podstawową cechą to poprawa bezpieczeństwa w prosty sposób w analogowej łączności simpleks zablokowany mikrofon z wciśniętym przyciskiem PTT bez świadomej wiedzy użytkownika blokuje kanał radiowy co uniemożliwi zadziałanie radio stop w promieniu zablokowanego radiotelefonu ! W systemie GSM –R przy łączności cyfrowej fuldupleks podczas rozmowy jest możliwe odpieranie wiadomości tekstowych oraz przekazywanie rozkazów nie przeszkadza w tym prowadzona rozmowa głosowa .Drugim elementem poprawiającym bezpieczeństwo to przekazywanie statusów z GPS . Nikt nie pokusił się o podanie liczby ile terminali jest potrzebnych do zamontowania na lokomotywach i ile stacji bazowych będzie potrzebnych do pokrycia szlaków , jakie z tego wynikają kwoty które mogły by unowocześnić rodzimy przesył , projekt polskiego radiotelefonu GSM-R . Radmor który produkuje cyfrowe radiostacje wojskowe ma naprawdę duży potencjał intelektualny aby taki projekt obsłużyć . Zakres 900 Mhz ciężko się sprawuje w terenach górzystych i zalesianych tu lepiej działa analog aby tak dobrze zapewnić natężenie pola ja w telefonii cywilnej gęstość stacji bazowych jest dużą oraz wysokość zawieszenia anteny czyli budowa masztów .
2014-01-10 04:44:11 Autor: wujek
---.189.15.161
"W związku ze zidentyfikowanym ryzykiem, że zadanie to nie będzie zrealizowane w tzw. "okresie kwalifikowalności POIiŚ", czyli do końca 2015 roku (m.in. ze względu na jego specyficzny charakter i wąski rynek wykonawców skłonnych podjąć się tego zadania"

po jakiemu to?
2014-01-11 18:20:41 Autor: stos
---.204.45.45.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ ET41-101


Obecnie na kolei królują dwa radiotelefony Pyrlandia F-747M i Radioniki koliber z manipulatorem KM-01 . Obydwa radiotelefony maja paskudną modulację to chyba wina tandetnych mikrofonów , słuchanie korespondenta z tych radiotelefonów przypomina modulację AM z CB radia . Porównując to starego radmora 3006-160 konstrukcja z lat 70 tych to prawdziwe HI FI ! Radmor wypuścił nowoczesny radiotelefon 3709-160 następca 3006-160 ale nie trafiły na kolej . W każdym pociągu widzę teraz Kolibra lub Pyrlandię z modulacja jak z kosmosu . Radmor jest nadal pożną firmą o wysokiej jakości produktach bo ma do tego zaplecze i produkuje sprzęt dla wojska . Na kolei wygrywa taniość i obecnie nie eksploatuje się nowych radiotelefonów Radmor !
2014-01-13 10:23:24 Autor: ET41-101
---.centertel.pl
Ja nie pisałem o nowym Radiu, bo wiem, ze takowego nie ma tylko o manipulatorach które pojawiły się w tamtym roku na śląsku. Pomysł dobry, szczelny z góry, metalowa obudowa, ale jakość głosu z małego głośniczka i uchwyt mikrofonu to porażka.
Co do wyrobów dla wojska to szacun dla RADMORa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS