NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Miliard pogrzebany. PLK odwołuje przetarg na GSM–R

| jm, Rynek Kolejowy 08.01.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-01-08 11:43:59 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Można kupić tabor do ruchu regionalnego i na nieco dłuższe trasy, jakieś SZT które będą mogły obsłużyć linie typu Gorzów Wlkp. - Gdańsk czy tez Katowice - Kłodzko - jadąc jako pociągi przyspieszone.
2014-01-08 11:59:38 Autor: pasazer.
---.dynamic.chello.pl
Czyzby pierwsze efekty dzialania proautostradowej Bienkowskiej i jej kolejowego likwidatora Zdziebly. Tylko jak te srodki przeniesc na drogi?
2014-01-08 12:01:41 Autor: MKol
---.154.171.42
Można kupić lokomotywy dwu trakcyjne żeby móc poprowadzić takie pociągi jak np stare "Bory Tucholskie", można przeznaczyć tą kasę na elektryfikacje linii, na TABOR! TABOR! TABOR! Ale po co.. Panowie którzy biorą się za taką kasę nie jeżdżą przecież koleją, oni mają do dyspozycji firmowe limuzyny.. KUMBAYA!
2014-01-08 12:09:57 Autor: tut
---.adsl.inetia.pl
Wszystko czego ten rząd i ludzie z PO się dotykają zamienia się od razu w g.....
2014-01-08 12:23:23 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zniknęła wypowiedź Maurycego__, w której nie było nic zdrożnego poza wyrażeniem niezadowolenia z zaistniałej sytuacji... Czyżby cenzura? Czyja? Oj, nieładnie...

A odnośnie meritum to co się właściwie na tej kolei w ostatnim czasie udało? Pozytywnego, rzecz jasna... Dziobakokupna i dziobakotestów nie ma sensu liczyć, dopóki nie wyjedzie toto w regularną trasę...

Tak, wiem, że jestem złośliwy...
2014-01-08 12:32:06 Autor: Gubernator Kalifornii
---.117.145.82

Gubernator Kalifornii
Ta załączona mapka jest ciekawa. Pięknie obrazuje brak jakiegokolwiek zainteresowania instalacją GSM-R na wschodzie Polski... Nawet tak bardzo obciążone E30 jest olane... Jakby na wschód była tylko jedna trasa na Terespol... Ktoś zapomniał, że na wschód jeździmy aż do 5 państw!!! A na zachód tylko do Niemiec, a na granicy z Niemcami właśnie mamy aż 5 linii, które system miałby objąć!!!

Masakra... Zrównoważony rozwój regionów... Co za brednie...
2014-01-08 12:32:43 Autor: ---
---.tktelekom.pl
@PiotrW:

Nie żadna cenzura, tylko pomówienia i wulgaryzmy niezgodne z Regulaminem RK.
2014-01-08 12:38:08 Autor: lol
---.freescale.com
Kolejne mega fiasko i znowu glowy nie poleca. Widze, ze skala ignorowania walow przesunela sie na poziom miliardow.
2014-01-08 12:54:09 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
"PKP PLK uzasadniały niskie zaangażowanie w realizację projektów dwoma powodami: po pierwsze, brakiem wstępnego planowania radiowego, a po drugie, problemami z kwantyfikowalnością korzyści ekonomicznych."

Bezpieczeństwo jest niekwantyfikalne, a więc nieekonomiczne.
Starzyny się kłaniają.
2014-01-08 13:01:06 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post ---:
"@PiotrW:

Nie żadna cenzura, tylko pomówienia i wulgaryzmy niezgodne z Regulaminem RK."
Ile razy można było tutaj przeczytać posty niezgodne z regulaminem RK czy wręcz netykietą? I jakoś nigdy RK na nie nie reagował, za to np. szybciutko potrafili usunąć posty wytykające znajdowane w artykułach błędy merytoryczne, czy - o zgrozo - ortograficzne...
2014-01-08 13:04:28 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Gubernator Kalifornii: Przecież z tak "zrównoważonym" rozwojem poszczególnych regionów mamy do czynienia od kilku lat. Więc czemu się dziwisz?
Ja sam np. jestem mieszkańcem regionu, który aktualne władze by najchętniej "zaorały", a o rozwoju to już tu chyba mało kto marzy...
2014-01-08 13:15:29 Autor: ---
---.tktelekom.pl
W odpowiedzi na post g0sc123:
"Ile razy można było tutaj przeczytać posty niezgodne z regulaminem RK czy wręcz netykietą? I jakoś nigdy RK na nie nie reagował, za to np. szybciutko potrafili usunąć posty wytykające znajdowane w artykułach błędy merytoryczne, czy - o zgrozo - ortograficzne..."
Wystarczy tylko i az zglosic to moderatorom RK...
2014-01-08 13:47:27 Autor: Kremówkarz Wadowicki.
---.tmodns.net
Haha. No to teraz powinni podać realny czas jazdy Warszawa-Katowice-Kraków. Czyli 160km/h dla Pseudolino, ETCS bierze w łeb.
2014-01-08 13:54:33 Autor: szuka
---.adsl.inetia.pl
Jednak przez rok zarządca infrastruktury nie był w stanie rozstrzygnąć przetargu, w którym termin realizacji zadań wynosił od 30 do 180 dni. W końcu wszystkie siedem firm, które złożyło oferty, nie przedłużyło ich ważności i PKP PLK unieważniła postępowanie. Efektywnie oznacza to koniec szans na realizację projektu w bieżącej perspektywie unijnej.
Po tej informacji wszyscy czytający oczekują:
a. niczego
b. pytania o winnych
c. przemilczenia i zwrócenia uwagi na inny temat
napisał to ktoś podpisujący się jako jm. Jakie wnioski dla czytelników?
"Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało " taki przekaz z tej notki płynie autorze?

[Jakub Madrjas: Zadałem pytania zarówno MIR, jak i PKP PLK. Do tematu na pewno wrócę. A informacji przecież nie przemilczałem - jest na "głównej" właśnie mimo to, że na wiele pytań odpowiedzi jeszcze nie ma. A wnioski? nihil novi o tyle, że PLK nie od dziś ma problemy z realizacją inwestycji. Ale jak napisałem - to był duży, i ważny dla prowadzenia ruchu projekt. Szkoda opóźnienia]
2014-01-08 13:58:57 Autor: hihocik
---.174.85.5
do Krzemówkarz Wadowicki:
Na E65 zakładany jest ETCS poziomu nr 1. Dopiero do ETCS od poziomu 2 jest potrzebny GSM-R. Tak że na CMK nic się nie zmieni ze względu na brak GSM-R w prędkościach maksymalnych. Pozdro....
2014-01-08 14:02:30 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post g0sc123:
"Ile razy można było tutaj przeczytać posty niezgodne z regulaminem RK czy wręcz netykietą? I jakoś nigdy RK na nie nie reagował, za to np. szybciutko potrafili usunąć posty wytykające znajdowane w artykułach błędy merytoryczne, czy - o zgrozo - ortograficzne..."
A ja wytykałem różne błędy - ortograficzne, ale znacznie częściej logiczne czy semantyczne.
Jakoś nigdy nikt mi postów nie kasował.
A zdarzało się podziękowanie za zwrócenie uwagi.
Ale tylko za zwrócenie uwagi "grzeczne". Jak wsiadałem na ambicję to była cisza.

A co do Maurycego_ :
Że w słowach nie przebiera to już dawno wiemy wszyscy.
Może (tego skasowanego postu nie widziałem) po prostu przegiął za bardzo?
Nawet w Hyde Parku obowiązują jakieś ograniczenia.
Nie można obrazić królowej.
2014-01-08 14:07:53 Autor: JFK
---.153.102.250
Był taki gość - nazywał się Marek Pawlik, autorytet z GSM-R w Polsce i Europie, ale był niepotrzebny w PLK. Jakieś pytania?
2014-01-08 14:12:51 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Ja to bym się raczej chciał dowiedzieć dlaczego tak jest a nie szukał winnych zwolnienie tego czy tamtego nic nie zmienia wystarczy popatrzeć na politykę. Bo czy to jest tak że po prostu nie rozstrzygnęli bo nie mieli tego zrobić a rząd potrzebował te 500 mln na komunikacje w miastach i porostu ordynarnie ukradł kolei. Czy cos jest nie tak w PLK jako takiej. Moim zdaniem bliższe było by pierwsze wyjaśnienie zwłaszcza w świetle tego że rząd w przyszłym roku tak po prostu zabiera sobie z konta Lasów państwowych 800 mln złotych i potem usłyszymy o nieodpowiedzialnych leśnikach co to zadłużyli LP na prawie miliard złotych i trzeba prywatyzować. Zresztą PLK zrobili podobnie bo zabrali kasę a kazali się zadłużyć w banku na 2 mld złotych i też pewnie za 3 lata jakiś Balcerowicz z opozycyjnej PO będzie mówił jak to nieefektywny moloch i żli kolejarze zadłużyli się na kilka miliardów jak się teraz mówi o PR.
2014-01-08 14:24:06 Autor: ktoś
---.134.246.94.ip4.artcom.pl
A jak wygląda wykorzystanie środków finansowych z perspektywy 2007 - 2013 przy E30 na odcinku Katowice - Kraków ile środków przepadnie.
2014-01-08 14:49:24 Autor: largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
czy w PLK mają zamiar za to kogoś "rozstrzelać" ???czy znów beton i "niedasizm" górą ?
2014-01-08 15:07:45 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
'Narodowy Program Ubusowienia'
'Narodowy Program Likwidacji Kolei'
'Narodowy Program Golenia Wąsów'
'Narodowy Program Rozwoju Raka'
'Narodowy Program Emigracyjny'-oto dziedziny w których sukces gwarantowany.
Było zacząć skromnie i bez zadęcia, do 2005 wdrożyć pełną wersje testową poziomu 2, na pętli w Żmigrodzie. Mały wielki temat. Do nauki. Teraz za późno. Jesteśmy w temacie do tyłu 5 lat to i przetarg nam 'wyszedł'.
Co z level 2 na L nr 9?
2014-01-08 15:51:17 Autor: krasnal kolejowy
---.adsl.inetia.pl
To teraz powinni odwołać zarząd PLK i zlikwidować CRI. Jakie doświadczenia inwestycyjne, w dodatku w tak szczególnym obszarze jak kolejnictwo mają panowie dyrektorzy rodem ze Skanskiej, czy Polkomtela? Odpowiedź jest oczywista! Wykonawcy nie obchodzi, skąd kasę weźmie zamawiający, ważne żeby zapłata była! A że z naruszeniem wszelkich zasad? Przecież to podwładni się podpisują - niech odpowiadają! Kolejny nieprzygotowany projekt prze jeszcze mniej przygotowanych urzędasów! Na ERTMS Opole - Wrocek -Legnica wstrzymane roboty Bombardiera, a nadzór zmuszany jest do potwierdzenia robót nie wykonanych. Na razie się sprzeciwia jaśnie panu dyrektorowi projektu, ale jak długo? Na innych projektach napompowane przeroby - fikcja! czy pani premier o tym wie? Pewnie wie, albo nie... Niech wreszcie ktoś ma odwagę wziąć się za ten burdel, bo jak wejdą unijni audytorzy, to zapłacimy wszyscy z naszych podatków, a nieudacznicy dostaną nowe stołki!
2014-01-08 15:51:18 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ PiotrW

Po porostu ohydna cenzura jak za dawnych czasów?
Po prostu brak odpowiedzi na pytanie - kiedy do k... nędzy NIK i CBA zajmie się czapą PLK?

a teraz sobie znów cenzurujecie - mam to gdzieś - ręka rękę myje ...
2014-01-08 16:05:28 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
"Wystarczy tylko i az zglosic to moderatorom RK... "
Nie wystarczy... Redakcji ciągle podobają się pewne kalesony; zdaje się - "obszczane". Zgłaszane przeze mnie do usunięcia niejeden raz jako wulgaryzm.
2014-01-08 16:24:39 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Jak się chodzi w obsz....ych kalesonach - można do tego przywyknąć,
nie razi ...
2014-01-08 17:38:13 Autor: Akron
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post Kflik:
"Można kupić tabor do ruchu regionalnego i na nieco dłuższe trasy, jakieś SZT które będą mogły obsłużyć linie typu Gorzów Wlkp. - Gdańsk czy tez Katowice - Kłodzko - jadąc jako pociągi przyspieszone."
O w końcu ktoś piszę o czymś czego brakuje...tj pośpiesznych na linii 203 /201 czyli czegoś co połączyłoby Kostrzyn-Gorzów-Krzyż-Piłę (możliwość jazdy na Bydgoszcz i Toruń)-Chojnice-Starogard z aglomeracją trójmiejską... i Helem:) W dodatku panuje tam bezdrucie (i dobrze)...
2014-01-08 17:40:17 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Uff... dobrze, że na CMK będzie ERTMS ETCS I, bez GSM-R :D.

No, ale jazda więcej niż v160 po E-65 Północ oddala się niczym zima od Polski. A i na E-20 zakusy na v200, także dziś zbladły.

Brak wstępnego planowania radiowego, to wtopa całkowita.
Wicepremier Bieńkowska już dokładnie wie co trzeba zrobić.
2014-01-08 17:44:52 Autor: Akron
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post PiotrW:
"Zniknęła wypowiedź Maurycego__, w której nie było nic zdrożnego poza wyrażeniem niezadowolenia z zaistniałej sytuacji... Czyżby cenzura? Czyja? Oj, nieładnie...

A odnośnie meritum to co się właściwie na tej kolei w ostatnim czasie udało? Pozytywnego, rzecz jasna... Dziobakokupna i dziobakotestów nie ma sensu liczyć, dopóki nie wyjedzie toto w regularną trasę...

Tak, wiem, że jestem złośliwy..."
No mamy wszak "dziobofilię" i "pendofilię" wśród szerokiej rzeszy czytelników i forumowiczów. Tylko jakoś nikt się nie zastanawia że to będzie karłowata kadłubowata KDP (bo nie ma przepisów i rozporządzeń, bo nie ma ERTMS, bo nie będzie GSM-r,bo stale są niekończące się remonty) "kupujemy" taki sprzęt "bo kiedyś będziemy go mogli lepiej wykorzystać" - pytanie kiedy!! (Chyba jak się zużyje) 160 km/h to EU07A pojedzie i nie trzeba pendo za 80 czy 100 mln zł...Czemu u nas wszystko robi się od dupy strony....
2014-01-08 17:59:12 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ mathewicforum

I pesymistycznie myślę że stanie to się faktem,
szczególnie w odniesieniu do północej E-65 /z resztą gadam o tym jak nakręcony/,

kiedy zabawka za kilkanaście melonów sztuka wyjedzie na tory na regularne kursy?
kiedy pojedzie po E-65?
z jaką prędkością?

przyglądając się działaniom tej bandy z PLK - długo, długo nie,
znowu miliard dzięki tej bandzie wywalony w błoto i nic się nie stało?

już widzę budowę KDP - studnia bez dna, a setki miliardów poszły w .... - nie dokończę ...
2014-01-08 18:18:23 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
mathewicforum - cytat:

"No, ale jazda więcej niż v160 po E-65 Północ oddala się niczym zima od Polski. A i na E-20 zakusy na v200, także dziś zbladły."

To pierwsze to akurat już WIELE razy pisałem w oficjalnych artach, to znaczy że powyżej 160 km/h (być może) pojedziemy na linii nr 9 za 3 lata. Teraz może to być dłuższy termin. I od początku byłem przeciwny wydawaniu szmalu na arcy drogi ERTMS-2 na linii do 160 (niby 200) km/h. No ale liczy się "wykorzystanie środków unijnych" - no to mamy owo wykorzystanie - czyli sranie po ścianie.

Co do E 20, to już od dawna - i mega SŁUSZNIE - żadnych zakusów na jakieś 200 tam nie ma i nie będzie (też słusznie!).

Jak się nie buduje nowych linii KDP (oczywiście NIE przez PLK!), z oferta usługi godną drugiej i trzeciej dekady XXI wieku, to się ma co się ma - stand pseudo 160 jako archaizm zeszłowieczny i 3 h jazdy za 10 miliardzików. Wiwat moRRRderny...
2014-01-08 18:39:22 Autor: ojoj
---.dynamic.mm.pl
PLK nie potrafi sobie poradzić z kolejnym problemem ale jak się nie potrafi prowadzić rozsądną politykę zatrudnienia i trzyma się emerytów nawet takich co pobierają oprócz wynagrodzenia emeryturę to co wymagać w innych sprawach.
2014-01-08 19:03:18 Autor: fanKDP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czytając ze zrozumieniem "Jednak przez rok zarządca infrastruktury nie był w stanie rozstrzygnąć przetargu, w którym termin realizacji zadań wynosił od 30 do 180 dni. " wynika że wykonawca powinien w mig wykonać prace co do których zamawiający podejmuje decyzję czy robić przez rok czasu?
Czy ja naprawdę nie śnię?
Przecież tak nie można niczego osiągnąć!
Gratuluję więc portfelowemu i jego zespołowi dobrego poczucia humoru i żal że zostaliśmy z NPW w XX wieku.
Zacznijmy produkcję telefonów MB i budowę linii napowietrznych.
2014-01-08 19:24:52 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"mathewicforum - cytat:

"No, ale jazda więcej niż v160 po E-65 Północ oddala się niczym zima od Polski. A i na E-20 zakusy na v200, także dziś zbladły."

To pierwsze to akurat już WIELE razy pisałem w oficjalnych artach, to znaczy że powyżej 160 km/h (być może) pojedziemy na linii nr 9 za 3 lata. Teraz może to być dłuższy termin. I od początku byłem przeciwny wydawaniu szmalu na arcy drogi ERTMS-2 na linii do 160 (niby 200) km/h. No ale liczy się "wykorzystanie środków unijnych" - no to mamy owo wykorzystanie - czyli sranie po ścianie.

Co do E 20, to już od dawna - i mega SŁUSZNIE - żadnych zakusów na jakieś 200 tam nie ma i nie będzie (też słusznie!).

Jak się nie buduje nowych linii KDP (oczywiście NIE przez PLK!), z oferta usługi godną drugiej i trzeciej dekady XXI wieku, to się ma co się ma - stand pseudo 160 jako archaizm zeszłowieczny i 3 h jazdy za 10 miliardzików. Wiwat moRRRderny..."
wiwat Wyszyński, wiwat królu, Wyszyński na króla Polski.
Boże większych bzdet nie czytałem.
2014-01-08 20:29:19 Autor: Maciej Dutkiewicz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
---.play-internet.pl
Projekt opisywany przez Rynek Kolejowy w artykule nigdy nie został przyjęty do rządowego Wieloletniego Planu Inwestycji Kolejowych, który jest podstawą do realizacji wszystkich inwestycji kolejowych. Z tego powodu PLK nie miały podstaw do prac nad nim. Nigdy nie ogłosiliśmy przetargu na zadanie związane z budową sieci GSM-R za 1 mld 132 mln zł. Twierdzenie, że „PKP PLK straci kolejne osiemset milionów złotych unijnego dofinansowania” jest zatem niezgodne z prawdą.

PLK prowadzi obecnie projekt przygotowawczy (POIiŚ 7.1-36.2) związany z pozyskaniem decyzji lokalizacyjnych oraz pozwoleń na budowę dla 1200 obiektów GSM-R (głównie masztów). Jego wartość to około 100 mln zł

Zarządca sieci kolejowej w Polsce – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - realizuje Narodowy Plan Wdrażania GSM-R, który obowiązuje do 2025 roku. Obecnie prowadzimy projekty GSM-R (część z nich jest już w zaawansowanej fazie konstrukcyjnej) na dystansie obejmującym około 1500 km linii kolejowych. Planujemy wykonać wszystkie zadania związane z GSM-R ujęte w rządowym Wieloletnim Planie Inwestycji Kolejowych.
2014-01-08 20:29:36 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Robercie Wyszyński

Normalnie zgłupiałem - czytałem i dotąd nie mogę w to uwierzyć - cyt. "To pierwsze to akurat już WIELE razy pisałem w oficjalnych artach, to znaczy że powyżej 160 km/h
(być może) pojedziemy na linii nr 9 za 3 lata. Teraz może to być dłuższy termin ..."

Robercie, czy to a oby Ty?

Piszę od długiego czasu że zakończenie tego nieszczęsnego "remontu" linii nr 9 to lata 2018 - 2020 i jestem odsądzany od wiary i od rozumu, a Ty lekką ręką klawiatury teraz wypisujesz takie rzeczy?
To, czego koniec miał być w TYM roku, dopiero po TRZECH latach?

No i co z Dziobakiem?
Nie chcę być złośliwy - ale kiedy pojedzie po tej linii?
I z jaką prędkością?
120 - 140 km/h?

Kolokwialnie biorąc "zamiary przerosły siły PKP PLK", jakie jeszcze będą koszty tego szaleństwa?

PKP PeeLKa - worek bez dna, a gdzie tu KaDePe ...

Co Robercie - bez krzty ironii - raczej ze smutkiem ....
2014-01-08 20:34:10 Autor: Corgi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Artykuł jest fatalnie napisany. RK zrobił chyba mix z wielu wypowiedzi przedstawicieli PLK i wyszedł redakcyjny gniot. Należy wiedzieć, że na GSM-R przepadło ponad 1 mld zł bo 800 mln to jedynie dofinansowanie UE. Najgorsze jest to, że nie wiadomo, czy projekt przepadł bezpowrotnie czy przejdzie na następną perspektywę finansową.
2014-01-08 20:50:08 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak , paru panów wciskało (kit aż wyłaził bokiem) a wyszło jak zawsze i mnie starego mikola wcale nie zdziwiła ta wiadomosc i teraz wciska sie następny kit jak wybuduja KDP to bedzie ach i och normalny człowiek w to wierzy- bzdura - za krótka kołderka .
2014-01-08 20:52:13 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
A poco jest Telekomunikacja Kolejowa? Mogli spokojnie zrobić własną solidną sieć szkieletową przy praktycznie każdej każdej linii, własną sieć GSM-R i GSM. Do tego świadczyć usługi teleinformatyczne dla innych podmiotów. Nawet TK miała swój prefix dla komórek 6666. Kasa leżała na ziemi...
2014-01-08 20:53:42 Autor: krakus1234
---.dynamic.chello.pl
nie ma pieniedzy powiedzmy sobie to szczerze , a Tuskowa warszawka i Gdansk pożrą wszelkie dotacje no moze jeszcze schetynowski Wrocław
2014-01-08 20:56:11 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Maurycy : a ja czekam cierpliwie o odstępach na CMK
2014-01-08 21:01:29 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
- czy to wszystko już poprawione.
2014-01-08 21:01:43 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ stan

Witaj

Odstępy na CMK?

Tak nie bardzo kumam - pomiędzy pociągami czy semaforami?
Czy CMK to coś na wzór DB SFS /Schnellfahrstrecke/ czy zwykła linia z V=160 km/h?
czy to linia na Picolino i zmodernizowane EN-57?
możesz bliżej ...
2014-01-08 21:10:33 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Maurycy

Semaforami - zapomniałem przepraszam
2014-01-08 21:10:36 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Maurycy_ - cytat:

"No i co z Dziobakiem?
Nie chcę być złośliwy - ale kiedy pojedzie po tej linii?
I z jaką prędkością?
120 - 140 km/h?"

No jak to co? Wjedzie za niecały rok, czyli w grudniu 2014 i będzie grzał po linii nr 9 w standzie do 160 km/h (w sam raz na nasze "narodowe" mentalne, kolejowe i polityczne ambicje, hi, hi). A być może za trzy lata odcinkami do 200 km/h (czyli od rj 16/17 - taka jest moja prognoza i prezentowałem ja oficjalnie - się wie jeśli się czyta RK, tam był cały cykl o prognozowanych czasach jazdy pedno).

PS. Oby wyjaśnienie Dutkiewicza była prawdziwe, bo też się przestraszyłem skali tej straty... (poszłoby na drogie drogi)
2014-01-08 21:23:10 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Robercie Wyszyński

2015 rok
- WWO - Nasielsk - 160 km/h,
- Nasielsk - Tczew - 120 - 140, może punktowo do 160,
80 - 100 km /h - ograniczenia: Montowo, Iława, Malbork, mosty tczewskie
- Tczew - Gdańsk - 160/120 km/h - 160 do Pruszcza gd.

Takie są moje prognozy ...

obym się znowu mylił ...
2014-01-08 22:01:05 Autor: Arct
---.dynamic.chello.pl
@RW Co sądziłbyś o modernie linii 202 na całej jego długości do 200 km/h (mówię hipotetycznie, gdyby jakimś cudem PLK chciało się na takie coś zdecydować). Bo teren jest, a okazja też- przetrarg na SW dla odcinka Chylonia- Słupsk.
2014-01-08 23:17:09 Autor: kolorowy guziczek
---.dynamic.chello.pl
Rzecznik prasowy PKP PLK:
Projekt opisywany przez Rynek Kolejowy w artykule nigdy nie został przyjęty do rządowego
Wieloletniego Planu Inwestycji Kolejowych, który jest podstawą do realizacji wszystkich inwestycji
kolejowych. Z tego powodu PLK nie miały podstaw do prac nad nim. Nigdy nie ogłosiliśmy przetargu
na zadanie związane z budową sieci GSM-R za 1 mld 132 mln zł. Twierdzenie, że „PKP PLK straci
kolejne osiemset milionów złotych unijnego dofinansowania” jest zatem niezgodne z prawdą"

Panie Rzeczniku.
Projekt opisywany znajduje się na liscie indykatywnej POIiŚ do realizacji w latach 2013-2015. Kto go tam zgłosił? Sam się zgłosił czy zrobiła to Pana Spółka? Zarezerwowane dofinansowanie na projekt prawie 800 mln. I Pan twierdzi, że PLK nie miała podstaw do pracy nad nim? Najpierw PLK zabiegała o umieszczenie projektu na liscie POIiŚ i rezerwacje 800 mln na niego i Pan mówi, że to było bezpodstawne?
Nastepnie PKP PLK ogłosiła przetarg na dokumentację dotyczącą projektu za 1 mld 132 mln, który właśnie unieważniła, a Pan twierdzi, że nigdy nie ogłaszaliście przetargu na zadanie ZWIĄZANE z budową GSM-R? To koszty dokumentacji projektu nie są dotowane z POIiŚ?

Panie Rzeczniku. Wstyd i sromota, bo to niestety zwyczajne kłamstwa co Pan napisał. Wystarczy spojrzeć na listę POIiŚ i na archiwum ogłoszeń przetargowych PKP PLK. Zarezerwowane z funduszy europejskich prawie 800 mln dla PKP PLK na ten projekt są wolne - czyli dla PKP PLK przepadły.

Chcą Panu płacić w PPKP PLK za takie informowanie i taką promocję firmy?
2014-01-09 01:15:07 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Maciej Dutkiewicz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:
"Projekt opisywany przez Rynek Kolejowy w artykule nigdy nie został przyjęty do rządowego Wieloletniego Planu Inwestycji Kolejowych, który jest podstawą do realizacji wszystkich inwestycji kolejowych. Z tego powodu PLK nie miały podstaw do prac nad nim. Nigdy nie ogłosiliśmy przetargu na zadanie związane z budową sieci GSM-R za 1 mld 132 mln zł. Twierdzenie, że „PKP PLK straci kolejne osiemset milionów złotych unijnego dofinansowania” jest zatem niezgodne z prawdą.

PLK prowadzi obecnie projekt przygotowawczy (POIiŚ 7.1-36.2) związany z pozyskaniem decyzji lokalizacyjnych oraz pozwoleń na budowę dla 1200 obiektów GSM-R (głównie masztów). Jego wartość to około 100 mln zł

Zarządca sieci kolejowej w Polsce – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - realizuje Narodowy Plan Wdrażania GSM-R, który obowiązuje do 2025 roku. Obecnie prowadzimy projekty GSM-R (część z nich jest już w zaawansowanej fazie konstrukcyjnej) na dystansie obejmującym około 1500 km linii kolejowych. Planujemy wykonać wszystkie zadania związane z GSM-R ujęte w rządowym Wieloletnim Planie Inwestycji Kolejowych."
No dziękuje, trochę nas Pan uspokoił, bo północna i zachodnia Polska dziś wstrzymała oddech.
Do tego jeszcze zasmucony Adrian Frasobliwy... mniejsza z tym.

Panie Macieju,
20% DI SRZ do 2020 roku (wersja z 19.06.2013) jest do poprawy.
CRI PLK czeka nieco pracy.

1. Pisanie o czymś więcej niż SW, no ewentualnie SOOŚ czy przymiarki do wykupu gruntów do 2020 w kontekście "linii piekielnej" to wręcz zbrodnia na całym narodzie! Jak CRI PLK mogło coś takiego przepuścić? Do 2020 tam nikt łopaty w ziemię nie wbije! Jakie 6 mld zł?! Dać max 1 mld zł na SW + konsultacje społeczne, zielonych, od kilku geodetów i cześć. Nic nadto. Błagam.

2. Tym bardziej, że np. dla KDP "Y" SW jest gotowe, a i pozostałe prace mogę ruszyć. To o wiele ważniejsza linia dla całej Polski niż w/w piekielna! Spaja całą sieć.

3. A ta "struzinówka" z Płocka do Modlina... no przecież trzeźwy człowiek tego nie mógł zaproponować byłemu MTBiGM. Kpina!

4. No i rozkopanie E-20... szkoda gadać. Prezes Malinowski puści pociągi przez A2. I dobrze zrobi. Niech sobie PolskiBus nie myśli, że tylko mają atrakcyjne promocje.

5. Co z drugim torem na liniach nr: 8 (Warka - Radom) i 7 (Otwock - Pilawa)??? Bo jest literka "M" (modernizacja), a nie "B" (budowa)!!! Przecież jak zacznie się modernizować jednocześnie w/w pojedyncze tory, bez budowy wcześniej, drugiego, nowego i to jednocześnie na linii nr 7 i 8, to jak pojadą pociągi do Lublina i Kielc z Warszawy? Przez... Kraków? :D

Reszta Dokumentu Implementacyjnego Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku jest w miarę OK. Jestem gotów uwierzyć, że pozostałe 80% wpisał ktoś z głową.

P.S.
Zajrzał by Pan czasem na maila.
2014-01-09 07:28:32 Autor: pk
---.147.180.224.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
3. A ta "struzinówka" z Płocka do Modlina... no
przecież trzeźwy człowiek tego nie mógł
zaproponować byłemu MTBiGM. Kpina!'

Podejrzewam, że obaj dobrze wiemy, kiedy w PLK i kto uzyskuje stan trzeźwości. Alkoholowej, bo o trzeźwym umyśle ciężko marzyć.
2014-01-09 08:07:43 Autor: szuka
---.adsl.inetia.pl
Jednak przez rok zarządca infrastruktury nie był w stanie rozstrzygnąć przetargu, w którym termin realizacji zadań wynosił od 30 do 180 dni. W końcu wszystkie siedem firm, które złożyło oferty, nie przedłużyło ich ważności i PKP PLK unieważniła postępowanie. Efektywnie oznacza to koniec szans na realizację projektu w bieżącej perspektywie unijnej.
Po tej informacji wszyscy czytający oczekują:
a. niczego
b. pytania o winnych
c. przemilczenia i zwrócenia uwagi na inny temat
napisał to ktoś podpisujący się jako jm. Jakie wnioski dla czytelników?
"Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało " taki przekaz z tej notki płynie autorze?

[Jakub Madrjas: Zadałem pytania zarówno MIR, jak i PKP PLK. Do tematu na pewno wrócę. A informacji przecież nie przemilczałem - jest na "głównej" właśnie mimo to, że na wiele pytań odpowiedzi jeszcze nie ma. A wnioski? nihil novi o tyle, że PLK nie od dziś ma problemy z realizacją inwestycji. Ale jak napisałem - to był duży, i ważny dla prowadzenia ruchu projekt. Szkoda opóźnienia]
Dziekuję za odpowiedź
Powinna się znaleźć w artykule. PKP PLK pisze wiele o poprawie
bezpieczeństwa, ale to działania tylko pozorne, dające wiele do
myślenia (dlaczego wydajemy fundusze na projekty na papierze).
Ta dyskusja potwierdza, że oczekujemy wyjaśnienie dlaczego
tak się dzieje. Dziennikarskie śledztwa nie są niczym nowym.
A straty w przemilczeniu problemów są nie do wyliczenia!
2014-01-09 10:08:06 Autor: ks
---.internetdsl.tpnet.pl
Pan rzecznik naciąga prawdę
Proszę spojrzeć na listę POIiŚ, projekt nr 7.1-37
Budowa infrastruktury systemu GSM-R; etap 2:
na pozostałych liniach kolejowych zgodnych z
harmonogramem NPW ERTMS
wartość: 1 109,21 mln
dofinansowanie: 776,45
Wcześniej projekt był na liście podstawowej ale jak PLK się połapała że nie da rady to przenieśli na
listę rezerwową a teraz tylko to studium mieli zrobić. Ale jak widać z tego też nic nie wyszło.
No ale jak się przez rok rozstrzyga przetarg, na którego realizację jest pół roku to co tu komentować.
2014-01-09 13:29:26 Autor: Corgi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Projekt 7.1-37 nigdy nie był na liście podstawowej POIiŚ. Niepokojące jest coś innego a mianowicie, że PLK rozbija 7.1-36 na fazę "Projektuj" i fazę "Buduj". Doświadczenia europejskie wskazują, że GSM-R buduje się zawsze w opcji "Projektuj i Buduj", gdyż to jeden wykonawca odpowiada od początku do końca za pokrycie radiowe. Takie rozbicie można stosować w komórkowych systemach publicznych, gdzie "oświetla" się zwykle zwarty zamieszkały teren a nie wijącą się nitkę toru kolejowego. W GSM-R podstawowym parametrem jest jakość łącza (Quality of Service) w radiołączności pociągowej, w systemach publicznych liczba abonentów będących w zasięgu radiowym. Być może ktoś ważny w PLK przyszedł z rynku publicznego i chce zaistnieć swoimi pomysłami. Szkoda tylko, że Zarząd PLK "to kupił" bo mogą być kłopoty po fazie projektowania. Oby nie .......
2014-01-09 23:21:17 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
....
Oby nie ......

Jeszcze dopisać, że w przetargach kryterium ceny jako najważniejsze i strach się bać jak "fachmani" od publicznych sieci dorwą się do projektowania GSM-R i później budowy.
2014-01-15 09:01:54 Autor: teletechnik
---.tktelekom.pl
TK Telekom za chwilę będzie tylko wspomnieniem.
Podzielić i sprywatyzować za wszelką cenę.
2014-02-03 00:09:48 Autor: k.m
---.dynamic.chello.pl
Zaznaczono też linię do Lubska, to znaczy, że coś tam będą robić?!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS