Partnerzy serwisu:
Biznes

Milczarski: Może dojść do katastrofy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
22-05-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 22 maja 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Milczarski: Może dojść do katastrofy
- Może dojść do katastrofy rynku, jak również katastrofy PKP PLK - powiedział Rafał Milczarski, prezes Freightliner PL i Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych. Wczoraj przedstawiciele ZNPK krytykowali plany wprowadzenia nowego poziomu stawek dostępu do infrastruktury w 2010 r. Padały bardzo ostre słowa.

- Wzrastające koszty mogą doprowadzić do katastrofy wolumenowej - przestrzegał wczoraj Milczarski. - A już teraz mamy stawki dostępu blisko dwa razy wyższe niż np. w Niemczech - stwierdził prezes ZNPK.

- Wprowadzane zmiany wyraźnie pokazują, że ich głównymi beneficjantami będą spółki z Grupy PKP. Dodatkowo drastycznie wzrośnie koszt przewozu kontenerów koleją - podkreślał prezes Milczarski. Zwrócił on uwagę na fakt, że nowe stawki dostępu będą wyższe dla przewoźników wożących ciężkie towary masowe (a taki profil działalności posiadają w większości członkowie Związku), a niższe dla tych, którzy uruchamiają lżejsze pociągi. - Jest to tym bardziej niezrozumiałe, ponieważ jesteśmy w przededniu wielkich inwestycji infrastrukturalnych związanych z Euro 2012. Wszystkim więc powinno zależeć na budowie infrastruktury - podkreślał szef Freightliner PL.

Rafał Milczarski stwierdził także, że należy zmienić proporcje pomiędzy poziomem stawek dla przewozów pasażerskich i towarowych. - Koszt inwestycji i utrzymania towarowej linii kolejowej jest znacznie niższy niż pasażerskiej. Stawki powinny być więc niższe. Teraz dochodzi do finansowania skrośnego przewozów pasażerskich - powiedział.

Milczarski wskazał, że z przewoźnikami nikt nie konsultował sposobu zmian stawek. - Uważamy, że w związku z tym nowym cennikiem, PKP PLK będzie miała stratę. Załóżmy, że z kolei nie odpłynie od razu węgiel. Ale kruszywa "uciekną" bardzo szybko. A na to czeka wiele firm transportujących drogami kołowymi - stwierdził prezes ZNPK.

- Konieczność modyfikacji cennika jest ewidentna, Mechanizm, który wymyślono, aby wspomóc PKP Cargo, może dobić PKP PLK - ostrzegł Rafał Milczarski.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ZNPK: Jakie wyzwania dla nowej wladzy?

Prawo i polityka

ZNPK: Jakie wyzwania dla nowej wladzy?

Michał Litwin, Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych 12 listopada 2015

ZNPK: Gdzie są projekty na nową perspektywę?

Biznes

ZNPK: Gdzie są projekty na nową perspektywę?

Michał Litwin, ZNPK 06 marca 2015

Przewoźnicy towarowi chcą odrzucenia stawek PKP PLK

Prawo i polityka

Zobacz również:

ZNPK: Jakie wyzwania dla nowej wladzy?

Prawo i polityka

ZNPK: Jakie wyzwania dla nowej wladzy?

Michał Litwin, Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych 12 listopada 2015

ZNPK: Gdzie są projekty na nową perspektywę?

Biznes

ZNPK: Gdzie są projekty na nową perspektywę?

Michał Litwin, ZNPK 06 marca 2015

Przewoźnicy towarowi chcą odrzucenia stawek PKP PLK

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5