Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Miętek: Musi powstać instytucja bezpośrednio odpowiedzialna za bezpieczeństwo na kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Miętek: Musi powstać instytucja bezpośrednio odpowiedzialna za bezpieczeństwo na kolei
- W Polsce kwestie bezpieczeństwa są rozproszone, odpowiedzialność jest rozmazana pomiędzy departamenty w Ministerstwie Transportu i UTK, gdzie często nie ma ludzi dedykowanych do tych zagadnień - wskazywał podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego Leszek Miętek, przewodniczący Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP.

- Powodem problemów z bezpieczeństwem są zmiany strukturalne na kolei w Polsce - zaznaczył związkowiec. - Pierwszym krokiem do wyzdrowienia jest uświadomienie sobie, że jest się chorym. Tymczasem my zasłaniamy się procedurami i uważamy, że jest źle - podkreślił.

- Możemy rozbudować biura, wykorzystywać środki unijne w 100 proc., ale jeśli zabraknie toromistrza, czy montera to będziemy w sprawach bezpieczeństwa iść na skróty. Pamiętajmy np., że maszynista często pracuje w warunkach jak na wojnie, codziennie ma inną sytuację ruchową - mówił Miętek.

- Podpisuję się obiema rękami pod 10-punktowym programem poprawy bezpieczeństwa zaprezentowanym podczas tej konferencji przez ministra Massela. Ale pod warunkiem, że będzie to faktycznie realizowane - stwierdził.

- Nikt nie zwraca dziś uwagi na to, że maszynista zgodnie z prawem może pracować 48 godzin bez przerwy u dwóch przewoźników, a to dlatego, że liczy mu się czas tylko u jednego. Nie rozumiem takich rzeczy, a okazuje się, że w gruncie rzeczy kolejarze są na kolei bardzo niemile widziani. Tymczasem ci ludzie, którzy teraz przychodzą na kolej, znają się może na przepływach finansowych, ale nie na kwestiach bezpieczeństwa - mówił Leszek Miętek.

- Dzisiaj potrzeba, aby stworzyć instytucję bezpośrednio odpowiedzialną za bezpieczeństwo ruchu kolejowego, myślę tutaj o UTK. Jednak nie może być tak, że minister zwiększa fundusze „na długopisy” w Urzędzie, a wciąż nie ma tam ludzi o odpowiednich kwalifikacjach - podkreślił.

- W sprawach bezpieczeństwa nie może być kompromisów. Trzeba stworzyć wspólny front walki o normalność - podsumował Leszek Miętek.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5