Metrobus przegrywa z tramwajem - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Metrobus przegrywa z tramwajem

| Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 09.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-08-09 09:25:37 Autor: tomaszwojcik
---.as43234.net
metrobus jeździ w angielskim Luton , prawie pusty
2015-08-09 10:14:42 Autor: Johnny Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
Nie przesadzajmy z tym BRT we Wrocławiu. Byłaby to tylko bardzo biedna namiastka transportu znanego z Bogoty. Przede wszystkim miały to być zwykłe autobusy miejskie, niskopodłogowe, które tylko na odcinku Nowy Dwór - pl. Orląt Lwowskich miałyby swój pas, a dalej - w mieście - stałyby w korkach. Określanie ich mianem BRT byłoby zatem wielkim nieporozumieniem. Dlaczego tramwaj jest lepszym rozwiązaniem? Oczywiście poza przewagą nad autobusem, ma także obsługiwać następne osiedle, czyli Muchobór - w planach jest miejsce na tory i na pętlę tramwajową przy ul. Roślinnej. Jako tańsza alternatywa dla tramwaju, tzw. "metrobus" to wynalazek Dutkiewicza - podstawową przyczyną powstania tego pomysłu jest ogromne zadłużenie miasta, wynikające m.in. z budowy Stadionu Miejskiego za ok. 1 mld zł dla - pożal się Boże - kopaczy ze Śląska Wrocław. Oczywiście do tego dochodzą jeszcze dziesiątki milionów zł na utrzymanie stadionu i klubu, zakupy zdjęć Marylin Monroe za 6 mln zł, fontanny za dziesiątki milionów zł, itd. Całe szczęście, że wrocławianie nie siedzą cicho i walczą o swoje. Dziwię się tylko, że Dutkiewicza wybrali na następną kadencję. Jednak daje się widzieć trend malejącego poparcia dla prezydenta. Z 84% z początków jego prezydentury do nieco ponad 50% podczas ostatnich wyborów, gdy musiała być ogłoszona druga tura.
2015-08-09 10:56:05 Autor: thomas
---.0.58.190
Man nadzieje ze decyzje podjeto na podstawie opinii i obliczen ekspertow a nie ciemnego narodu
2015-08-09 13:29:04 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Kluczowe jest zdanie:

"... poruszające się po wyznaczonych tylko dla nich trasach, bez świateł i ograniczeń w ruchu"

Gdyby na Durnym Śląsku tramwaje mogłyby liczyć na coś takiego, to ich średnia prędkość wzrosłaby dwukrotnie i śmierdziobusy dublujące tramwaje możnaby spokojnie zlikwidować.

No, ale cóż, kiedy (grube) ryby budowały (inteligentne światła) tylko na niby. Priorytetem są coraz szersze drogi i coraz bardziej śmierdząca rzeka spalin.

Teraz trójczłonowa pesa wozi powietrze z prędkością dziecinnego rowerka. A mogłaby śmigać osiemdziesiątką...
Podróż tramwajem na odległość większą niż 5 km na Ślunsku wybierają tylko wyjątkowi desperaci, tacy, którzy na skutek nieprawdopodobnego zbiegu okoliczności nie mają akurat innego wyjścia.
2015-08-09 17:02:16 Autor: Plebs
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wrocław, tak jak Szczecin mają wyjątkowego pecha. Rządzą tam transportem w sposób ułomny. Jedno i drugie ma wyśmienite warunki do tzw kolei miejskiej. Ja wiem w Polsce się nie da. Przepisy itp skutecznie zniechęcają. Ale skoro można było przez kilkanaście miesięcy próbować z BRT to dlaczego takiego samego zaangażowania nie ma w sprawie kolei?
2015-08-09 21:12:23 Autor: aminos
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawe za co Wrocław wybuduje te linie tramwajowe, jak miasto jest spłukane. Dutkiewicz liczy, podobnie jak w wielu innych przypadkach, że wyrwie pieniądze z budżetu województwa. Oczywiście ze szkodą dla całego Dolnego Śląska, gdzie inwestycje infrastrukturalne w komunikację są dużo bardziej potrzebne. On sobie tylko będzie projektował i wymyślał kolejne cuda na kiju, a płacić będzie marszałek.

Poprzedni marszałek dużo bardziej dbał o interesy województwa jako całości, w związku z czym Dutkiewicz zmówił się z przewodniczącym PO Protasiewiczem i odwołali marszałka. Na jego miejsce powołali marionetkę, która jest słupem Dutkiewicza. W efekcie Dutkiewicz do tej pory nie oddał Dolnemu Śląskowi zaległych 50 milionów za wschodnią obwodnicę Wrocławia. Dutkiewicz najpierw zrujnował Wrocław, teraz rujnuje cały Dolny Śląsk. Oczywiście ktoś go wybrał, tak więc winni są też wrocławianie, którzy wybierają takiego "gospodarza" do d..y. Dają się w swojej naiwności namówić na jego przedwyborcze obiecanki, w efekcie czego traci i Dolny Śląsk i sam Wrocław też, bo kasa jak jakaś jest to idzie na przekręty, ewentualnie głośne pijarowe imprezy po których zostaje wielki deficyt (bo Wrocław musi się postawić), a nie inwestycje. Na Dolnym Śląsku niestety pieniądze wydaje się na igrzyska dla Wrocławia, zamiast na chleb.
2015-08-10 08:35:32 Autor: Rekin
---.static.delta-trans-logistik.3s.pl
Problemem wszystkich autobusów jest niski komfort jazdy - bezustanne bujanie i skrajne przyspieszenia odśrodkowe na łukach, szczególnie w krańcowych partiach pudeł w warunkach wielkomiejskich są nie do zniesienia dla pasażerów o wrażliwych żołądkach, a to jednak spory procent populacji. Oczywiście im bardziej dziurawa i pofałdowana nawierzchnia, tym większa zabawa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS