Przy okazji trwających napraw głównych składy metra Alstom Metropolis upodobniają się do Inspiro. W miejscu niebieskiego pasa pojawi się żółty. Pierwszy skład został już oklejony.
Naprawy główne wszystkich 18 składów Alstom Metropolis, wynikające z norm czasowych i przebiegowych oraz parametrów określonych przez producenta, potrwają do 2017 r. – Pociągi muszą przejść naprawę główną po 16 latach eksploatacji bądź po przejechaniu 1,6 mlm km. W tym roku ten wynik osiągają pierwsze składy – wyjaśnia Paweł Siedlecki z działu prasowego Metra Warszawskiego. Prace obejmują uwzględnia m.in. naprawę malatury, naprawę podłogi w części pasażerskiej, wymianę uszkodzonych szyb, wymianę podłogi w kabinie maszynisty, a także naprawę główną wózków i zestawów kołowych tocznych i napędowych.
Przy okazji naprawy składy Metropolis zmienią nieco barwy. Dotychczasowe zasady malowania wagonów zostały określone przez Metroprojekt na długo przed otwarciem metra – jeszcze w latach 80. Pociągi otrzymały biało-czerwone barwy, które są oddzielone od siebie niebieskim pasem, będącym kolorem firmowym Metra (znajduje to też odzwierciedlenie w kolorach systemu informacji pasażerskiej).
Na składach alstomowskich niebieski naklejany pas będzie teraz zastępowany żółtym. Nowe kolory uzyskał już pierwszy ze składów (nr 17). – Pociąg przechodzi teraz kolejne przeglądy. Pasażerów zacznie wozić na przełomie sierpnia i września – mówi Paweł Siedlecki. W tym roku żółty pas pojawi się jeszcze na trzech składach.
Malowanie składu zostanie w ten sposób dostosowanie do narzuconej przez Zarząd Transportu Miejskiego nowej kolorystyki, którą można już podziwiać na wprowadzanych do ruchu składach Siemens Inspiro. – To ujednolicenie barw pociągów. Zapadła w mieście taka decyzja, że tabor ma mieć jednolite kolory – wyjaśnia Siedlecki.
Więcej zdjęć na portalu Transport-Publiczny.pl