Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Świet(l)ne lampiony na Stadionie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Świet(l)ne lampiony na Stadionie
Powstająca stacja metra Stadion wyróżnia się nietypowymi, wystającymi na powierzchni „czaszami”, które skrywają w sobie wentylatory, pełniąc zarazem funkcję dekoracyjną. Na powierzchni widać też już szklane zadaszenie przejścia pomiędzy stacją metra a przystankiem kolejowym. Wystrojem nawiązuje do wyremontowanego przystanku kolejowego – z tą różnicą, że szachownica jest zielona, a nie czerwona.

Na budowie stacji Stadion uwagę przyciągają cztery grzybki (czasze), ustawione wzdłuż ulicy Sokolej. Skrywają one wentylatory stacyjne. Jak informuje wykonawca, stalowe czasze zostały pokryte ogniotrwałą farbą, a następnie obłożone charakterystycznymi żaluzjami, wykonanymi z mieszanki żywicy akrylowej i minerałów, co zapewni im trwałość i odporność na zniszczenia mechaniczne. Oprócz funkcji typowo technicznej, spełniają rolę dekoracyjną. W nocy będą pełniły rolę lampionów.

Wbrew pierwotnym projektom nie udało się zrealizować bezpośredniego przejścia podziemnego pomiędzy antresolą stacji metra a tunelem przystanku kolejowego. Nie powstanie też przejście na drugą stronę nasypu kolejowego. Realizacja tych elementów wiązałaby się ze zbyt dużymi utrudnieniami w ruchu pociągów. W zamian – w związku z rezygnacją z budowy tych łączników – pasażerowie otrzymają zadaszone przejście między wejściem do metra a wlotem tunelu pieszego na przystanku kolejowym. Pojawił się już stalowy stelaż, który niemal w całości został pokryty zielono-przezroczystą mozaiką, czyli w barwach przewodnich stacji metra. Zadaszenie ma w zamyśle nawiązywać swoją konstrukcją do wystroju przystanku kolejowego (tam mozaika tworzona jest z czerwonych tafli szkła).

Prace prowadzone są też pod ziemią. Jak informuje wykonawca, na antresoli pojawiły się już niemal w całości oszklenia, które wydzielają dwie hale odpraw, w których będą stały bramki biletowe. Stadion będzie jedyną stacją, na które antresola będzie otwierała się na perony. Dlatego też, żeby zminimalizować hałas, stropy będą wygłuszone celulozowym tynkiem akustycznym. Na to instalowane będą charakterystyczne podwieszane panele aluminiowe w formie kubików w kolorze przewodnim stacji. Teraz pod ziemią, pomiędzy kładkami na antresoli, ustawione są rusztowania, mające ułatwić prowadzenie prac przy wykańczaniu stropów.

Stadion jest też jedyną stacją z dwoma peronami – drugi powstał z myślą o planowanej III linii metra na Gocław. Do czasu jej wybudowania dodatkowa przestrzeń będzie wykorzystywana do serwisowania i garażowania pociągów.

Więcej zdjęć na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij