Powstająca stacja metra Stadion wyróżnia się nietypowymi, wystającymi na powierzchni „czaszami”, które skrywają w sobie wentylatory, pełniąc zarazem funkcję dekoracyjną. Na powierzchni widać też już szklane zadaszenie przejścia pomiędzy stacją metra a przystankiem kolejowym. Wystrojem nawiązuje do wyremontowanego przystanku kolejowego – z tą różnicą, że szachownica jest zielona, a nie czerwona.
Na budowie stacji Stadion uwagę przyciągają cztery grzybki (czasze), ustawione wzdłuż ulicy Sokolej. Skrywają one wentylatory stacyjne. Jak informuje wykonawca, stalowe czasze zostały pokryte ogniotrwałą farbą, a następnie obłożone charakterystycznymi żaluzjami, wykonanymi z mieszanki żywicy akrylowej i minerałów, co zapewni im trwałość i odporność na zniszczenia mechaniczne. Oprócz funkcji typowo technicznej, spełniają rolę dekoracyjną. W nocy będą pełniły rolę lampionów.
Wbrew pierwotnym projektom nie udało się zrealizować bezpośredniego przejścia podziemnego pomiędzy antresolą stacji metra a tunelem przystanku kolejowego. Nie powstanie też przejście na drugą stronę nasypu kolejowego. Realizacja tych elementów wiązałaby się ze zbyt dużymi utrudnieniami w ruchu pociągów. W zamian – w związku z rezygnacją z budowy tych łączników – pasażerowie otrzymają zadaszone przejście między wejściem do metra a wlotem tunelu pieszego na przystanku kolejowym. Pojawił się już stalowy stelaż, który niemal w całości został pokryty zielono-przezroczystą mozaiką, czyli w barwach przewodnich stacji metra. Zadaszenie ma w zamyśle nawiązywać swoją konstrukcją do wystroju przystanku kolejowego (tam mozaika tworzona jest z czerwonych tafli szkła).
Prace prowadzone są też pod ziemią. Jak informuje wykonawca, na antresoli pojawiły się już niemal w całości oszklenia, które wydzielają dwie hale odpraw, w których będą stały bramki biletowe. Stadion będzie jedyną stacją, na które antresola będzie otwierała się na perony. Dlatego też, żeby zminimalizować hałas, stropy będą wygłuszone celulozowym tynkiem akustycznym. Na to instalowane będą charakterystyczne podwieszane panele aluminiowe w formie kubików w kolorze przewodnim stacji. Teraz pod ziemią, pomiędzy kładkami na antresoli, ustawione są rusztowania, mające ułatwić prowadzenie prac przy wykańczaniu stropów.
Stadion jest też jedyną stacją z dwoma peronami – drugi powstał z myślą o planowanej III linii metra na Gocław. Do czasu jej wybudowania dodatkowa przestrzeń będzie wykorzystywana do serwisowania i garażowania pociągów.
Więcej zdjęć na portalu Transport-Publiczny.pl