Od poniedziałku 27 sierpnia br. po blisko 40 dniach został otwarty przejazd al. „Solidarności” w rejonie budowy stacji metra Dworzec Wileński. Władze miasta podjęły decyzję o dopuszczeniu samochodów poza godzinami szczytu na Trasę W-Z, która była dostępna do tej pory tylko dla komunikacji miejskiej.
Wykonawca zgodnie z planem zakończył budowę stropu stacji Dworzec Wileński w miejscu jezdni al. „Solidarności”. Władze miasta postanowiły wykorzystać to do zmienienia organizacji ruchu na Trasie W-Z. Od momentu rozpoczęcia budowy stacji Dworzec Wileński przejazd al. „Solidarności” i mostem Śląsko-Dąbrowskim od Szwedzkiej aż do Starego Miasta był możliwy tylko dla komunikacji miejskiej. Teraz będą mogły z tego odcinka korzystać także kierowcy samochodów prywatnych – nadal niedostępna będzie jednak dla nich ul. Jagiellońska, zostanie natomiast otwarta ul. Sierakowskiego.
Ratusz wprowadził pewne obostrzenia. W dni powszednie w godzinach 6-10 i 15-19 kierowcy nie będą mogli przejeżdżać bezpośrednio między pl. Bankowym a pl. Wileńskim. W tym czasie będzie fragment Trasy W-Z w rejonie przystanków tramwajowo-autobusowych na Starym Mieście będzie dostępny tylko dla komunikacji publicznej. Samochody jadące zarówno od strony Pragi, jak i pl. Bankowego będą musiały zjeżdżać ślimakiem na Wisłostradę. Jednocześnie możliwy będzie wjazd na Trasę W-Z z Wisłostrady – w kierunku pl. Bankowego ul. Grodzką, a w kierunku Pragi ślimakiem przy ul. Nowy Zjazd. Jednak kierowcy korzystający z Wisłostrady mogą spodziewać się korków i utrudnień spowodowanych awaryjnym zamknięciem tunelu w rejonie budowy stacji metra Powiśle.
Linie dzienne 120, 125, 135, 160, 162, 166, 169, 170, 190, 226, 302, 338, 512, 517, 718, 738 i 805 oraz nocna N02 powróciły na swoje trasy sprzed zamknięcia pl. Wileńskiego. Z uwagi na ograniczenie przepustowości mostu Śląsko-Dąbrowskiego ZTM zdecydował się na utrzymanie dotychczasowych tras linii 409 (skróconej do Ronda Babka) i 527 (przez Most Gdański) jako stałych. Linia 512 zostaje skierowana z Zacisza przez al. „Solidarności”, Okopową, Anielewicza do pętli Esperanto.