Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Przejść bezpiecznie pod Wisłą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Przejść bezpiecznie pod Wisłą
Wykonawca zapewnia, że drążenie tuneli pod rzeką w technologii TBM jest w pełni bezpieczne i nie powinno być żadnych niespodzianek. Mimo tego praca pod rzeką będzie wiązała się z dodatkowymi obostrzeniami.

Jak poinformował nas w piątek (19 lipca) Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro, Krystynie do brzegu Wisły brakuje ok. 75 metrów. Tarcza drąży teraz północny tunel centralnego odcinka II linii metra pomiędzy stacjami C-14 Stadion i C-13 Powiśle (Centrum Nauki Kopernik). Wykonawca nie podaje prognoz, kiedy maszyna może wejść pod rzekę. – Zanim tam dotrze, będzie miała postój – uprzedza Witczyński.

Czy drążenie tunelu 7-8 metrów pod rzeką stanowi dla budowniczych dodatkowe wyzwanie? – Nie ma tak naprawdę żadnej różnicy, wręcz jest to łatwiejsze, bo nie ma zabudowy – przekonuje Mateusz Witczyński. Zagrożenia nie stanowi też woda. – Tarcza jest całkowicie szczelna – mówi rzecznik wykonawcy.

Mimo tego prace pod Wisłą wiążą się z dodatkowymi obostrzeniami. Jednorazowo na tym odcinku nie może przebywać więcej niż 16 osób. Dostęp jest regulowany, na wejście pracowników każdorazowo zgodzić musi się sztygar. System awaryjnego odwadniania (rząpie z pompą przy wejściu do tunelu) jest dwukrotnie wydajniejszy w porównaniu do innych odcinków tunelowych. Zainstalowano także specjalny system ostrzegania dźwiękowego i optycznego (z wykorzystaniem oświetlenia). Ponadto każdy z pracowników otrzyma plan ewakuacji awaryjnej.

Skąd te dodatkowe zabezpieczenia? – Urząd Górniczy zaklasyfikował budowę na tym odcinku do trzeciego stopnia zagrożenia wodnego. Spełniamy wymogi formalne. Nadal podtrzymujemy, że drążenie pod rzeką w technologii TBM jest w pełni bezpieczne – deklaruje Mateusz Witczyński.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5