Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Przejazd składu rosyjskiego za nami, skrajnia w porządku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Przejazd składu rosyjskiego za nami, skrajnia w porządku
Odbyła się już pierwsza część testów z udziałem pociągu rosyjskiego na gotowym już odcinku torowiska II linii metra. – Wymiary i skrajnia są w porządku. Wiemy też, że zasilanie i łączność działają – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Zakończyła się już pierwsza, wstępna faza testów na gotowym fragmencie torowiska na centralnym odcinku II linii metra – to jest od łącznika torowego z I linią i stacją C-10 Rondo ONZ do stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. Przed dziesięcioma dniami na trasę wjechał pociąg rosyjski. Sprawdzano m.in. skrajnię i ułożenie torowiska. Próby przebiegły pomyślnie. – Wymiary i skrajnia są w porządku. Wiemy też, że zasilanie i łączność działają – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

W pierwszej kolejności wykonano model 3D trasy, następnie na linię wjechał tzw. skrajnik, czyli drezyna z obrysem pociągu. Następnie na tory wpuszczono pociąg rosyjski. – Wjazd składu był poprzedzony odbiorami częściowymi infrastruktury – torowiska, peronów, zasilania itp. To nie był jeden przejazd czy zwykłe przetoczenie składu. Pociąg jeździł z różną prędkością, odbyły się wszelkie pomiary – wyjaśnia prezes Lejk.

Przejazd pociągu rosyjskiego jeszcze nie oznacza, że odcinek jest w pełni gotowy i mogą z niego korzystać pasażerowie. Wykonawcę czeka jeszcze kolejna, dłuższa faza testowa z udziałem pociągu Inspiro. Sprawdzić trzeba, czy pociąg prawidłowo komunikuje się ze wszystkimi urządzeniami i elementami systemu sterowania ruchem. – Na to mamy sporo czasu, do końca kontraktu są jeszcze trzy miesiące. Teraz rozpoczynamy ten krok – mówi Jerzy Lejk.

Jak wyjaśnia prezes Metra, w pierwszej kolejności testy odbywają się na torze prób na terenie STP Kabaty. Już tok temu zamontowano tam urządzenia przytorowe i sterowania ruchem, które będą stosowane na II linii. – Musimy sprawdzić wzajemną komunikację urządzeń i pociągu. Ostatnim krokiem będzie test na „żywym organizmie”, czyli wjazd pociągu Inspiro na gotowy odcinek torowiska na II linii – wyjaśnia Jerzy Lejk.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro Warszawskie po pożarze - Racławicka wróci jeszcze w tym tygodniu

Zintegrowany transport

Metro Warszawskie po pożarze - Racławicka wróci jeszcze w tym tygodniu

Paulina Piziorska 09 lipca 2025

Warszawa. Nocny pożar w metrze zatrzymał M1

Pasażer

Warszawa. Nocny pożar w metrze zatrzymał M1

Redakcja/inf. pras. 01 lipca 2025

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Zintegrowany transport

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Redakcja/inf. pras. 08 stycznia 2025

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Prawo i polityka

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Redakcja/inf. pras. 22 września 2024

Zobacz również:

Metro Warszawskie po pożarze - Racławicka wróci jeszcze w tym tygodniu

Zintegrowany transport

Metro Warszawskie po pożarze - Racławicka wróci jeszcze w tym tygodniu

Paulina Piziorska 09 lipca 2025

Warszawa. Nocny pożar w metrze zatrzymał M1

Pasażer

Warszawa. Nocny pożar w metrze zatrzymał M1

Redakcja/inf. pras. 01 lipca 2025

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Zintegrowany transport

Jak postępuje budowa metra na Bemowie?

Redakcja/inf. pras. 08 stycznia 2025

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Prawo i polityka

Metro Warszawskie na ratunek PKP Cargo

Redakcja/inf. pras. 22 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij