Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Prognozy dla Białołęki nierealne i szkodliwe?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Prognozy dla Białołęki nierealne i szkodliwe?
Jak wynika z zakończonych przed końcem roku analiz przy założonych liczbach ludności można myśleć o skierowaniu II linii metra na Zieloną Białołękę. Eksperci opracowujący analizę zwracają jednak uwagę, że prognoza jest zawyżona, a budowa metra w tym miejscu jedynie pogłębi niekorzystny proces rozlewania się miasta. Jaką decyzję w roku wyborczym podejmie Ratusz?

Władze i radni dzielnicy Białołęka od dawna zabiegają o odgięcie II linii metra. Ratusz wreszcie postanowił zbadać zasadność zgłaszanych propozycji, zlecając Transprojektowi Gdańskiemu wykonanie opracowania. Do dalszych analiz eksperci przyjęli – oprócz dotychczasowego – trzy nowe warianty przebiegu II linii metra. Jak wynika z dokumentu, przy założonym scenariuszu wzrostu można  myśleć o odgałęzieniu metra na Zieloną Białołękę.

Początkowo w analizach zakładano trzy scenariusze rozwoju demograficznego Białołęki – 95 tys., 202 tys. i 320 tys. mieszkańców. W wyniku uzgodnień z miastem Transprojekt Gdański, odpowiedzialny za przygotowanie opracowania dot. zmiany przebiegu II linii, podwyższył minimalny scenariusz w kolejnym etapie analiz. Ostatecznie potrzebę zmiany przebiegu II linii metra na jej wschodnio-północnym ostatecznie rozważano przy dwóch scenariuszach – 120 tys. i 202 tys. osób. Przy czym, jak zauważa Transprojekt Gdański, wartości te wynikają z chłonności terenu, a nie realnych prognoz demograficznych. – Przyjęcie takich scenariuszy demograficznych zniekształca i zawyża realne zapotrzebowanie na obsługę komunikacyjną – konstatują autorzy opracowania. To z kolei prowadzić może do błędnych wniosków dotyczących rozwoju komunikacji.

Aby na Białołęce w roku 2040 mieszkało ponad 200 tys. osób, rocznie musiałoby powstawać 60 nowych bloków (zakładając, że w jednym bloku mieszka 100 osób) – to jest przyrost 6 tys. osób rocznie. Autorzy stwierdzają, że takie wartości nie znajdują odzwierciedlenia w dotychczasowej dynamice rozwoju Białołęki.

Transprojekt sugeruje, aby II linię zrealizować w zaplanowanym wariancie na Bródno z zaprojektowaniem stacji Zacisze w taki sposób, aby w przyszłości umożliwić ewentualne odgałęzienie na Białołękę, którego budowa powinna być ściśle uzależniona od rzeczywistej liczby ludności. Przy mniej dynamicznym, ale bardziej prawdopodobnym wariancie rozwoju Białołęki obsługę komunikacyjną powinny zapewniać tramwaje w ciągu ul. Św. Wincentego – Głębockiej – Trasy Olszynki Grochowskiej oraz Trasy Mostu Północnego.

Całość na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5