Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Odbierak prądu możliwą przyczyną kłopotów Inspiro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Odbierak prądu możliwą przyczyną kłopotów Inspiro
Wstępnie zawężono przyczyny pożaru (zadymienia) Inspiro do awarii odbieraka prądu. Komisja metra ma zakończyć badanie okoliczności zdarzenia do połowy grudnia. Nowe pociągi na razie pozostają wycofane z ruchu.

W niedzielę 17 listopada ok. godz. 15:40 w jednym z wagonów Inspiro (pociąg nr 52) przed stacją Politechnika pojawił się dym. Pasażerowie zostali ewakuowani, na wiele godzin ograniczono też ruch. Metro Warszawskie podjęło decyzję o zawieszeniu kursowania wszystkich składów Inspiro. Dokładne przyczyny zdarzenia wyjaśnia teraz Komisja Powypadkowa Metra z udziałem dwóch profesorów Politechniki Warszawskiej.

Pojawiają się już pierwsze ustalenia. – Wstępnie wygląda na to, że przyczyną zadymienia była usterka odbieraka prądu. Pozostałe szczegóły są cały czas badane – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Nie wiadomo jeszcze, czy awaria wynikała z kwestii montażowych, konstrukcyjnych czy też np. wydarzyło się coś po drodze.

Więcej wiadomo natomiast na temat działań służb. – W sumie całość zdarzenia, od zgłoszenia maszynisty i zatrzymania się pociągu w tunelu do momentu zakończenia ewakuacji na stacji Politechnika trwała nieco ponad osiem minut – mówi Malawko. Jak dodaje, minęły trzy minuty i 31 sekund od momentu zatrzymania się pociągu na stacji Politechnika do momentu wyprowadzenia ostatnich pasażerów.

Wiele wskazuje na to, że niektóre relacje świadków były przesadzone – tak wynika przynajmniej z nagrań monitoringu. – Pasażerowie opuszczali stację absolutnie spokojnie – mówi Krzysztof Malawko. – Według obecnej wiedzy możemy powiedzieć, że na pewno nie było 3-metrowych płomieni. Panika nie okazała się tak wielka – dodaje Kinga Jabłonowska, rzecznik prasowy Siemensa. Zresztą według naszych informacji wartownicy Służby Ochrony Metra musieli wypraszać pasażerów, którzy bardziej niż ewakuacją byli zainteresowani filmowaniem zdarzenia.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5