Stacja Świętokrzyska została przesunięta na etapie projektowania pod skrzyżowanie Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej, wymuszając czasowe zamknięcie obydwu ulic. Niestety nie zostaną wybudowane wyjścia na przystanki tramwajowe, bo się nie zmieściły w planie zagospodarowania.
Warunki geologiczne wymusiły zmianę lokalizacji stacji przesiadkowej, jednak to nie zaszkodziło w relatywnie dobrym jej skomunikowaniu z otoczeniem. Stacja II linii, planowana pierwotnie po zachodniej stronie Marszałkowskiej, została przesunięta na wschód, przez co znalazła się bezpośrednio pod skrzyżowaniem Świętokrzyskiej z Marszałkowską. Zaplanowano realizację wyjść na wszystkie narożniki skrzyżowania. Istniejąca stacja I linii powstała bowiem w ograniczonym zakresie i przez lata obsługiwała tylko północno-zachodni narożnik z wyjściami tyłem do skrzyżowania. Jedno z wyjść będzie zintegrowane z planowanym w miejscu Sezamu wieżowcem.
Nie zostaną niestety zbudowane wyjścia na przystanki tramwajowe w ciągu Marszałkowskiej. Przesiadający się pasażerowie będą musieli korzystać ze świateł na zachowanych przejściach naziemnych, aby dostać się do któregoś z wyjść ustawionych tyłem względem tych pasów. Jak odpowiedziało nam miejskie Biuro Drogownictwa i Komunikacji, „obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego tego rejonu nie przewiduje bezpośredniego połączenia stacji metra z przystankami tramwajowymi. Wobec czego nastąpiła rezygnacja z nich w związku z brakiem możliwości uzyskania pozwolenia na budowę dla takiego zamierzenia budowlanego”. Precyzując, wyjścia po prostu nie zmieściły się w planie zagospodarowania. Ich realizacja będzie technicznie możliwa po korekcie tego planu oraz zmianie geometrii skrzyżowania (jezdnie trzeba będzie przesunąć w celu poszerzenia wysepek przystankowych). Wydaje się to jednak mało prawdopodobne.
Większych powodów do zmartwień nie powinni mieć pasażerowie przesiadający się między dwiema liniami metra. Przewidziano bowiem budowę bezpośredniego łącznika między peronami obydwu stacji. Znajdzie się on na południowym końcu peronu istniejącej stacji I linii (od strony Kabat). Ściany po obu stronach windy, która łączy peron I linii z antresolą i powierzchnią, zostaną wyburzone. Na przedłużeniu peronu powstanie korytarz, którym pasażerowie dotrą schodów ruchomych oraz do nowej windy łączącej bezpośrednio poziom I i II linii metra. Po zjechaniu schodami ruchomymi pasażerowie będą musieli jeszcze pokonać dwa krótkie biegi zwykłych schodów. Korytarz przesiadkowy wyprowadzi podróżnych na zachodni koniec peronu II linii (od strony Woli). Oprócz tego pasażerowie będą mieli do dyspozycji windę. Wykonawca, dla ułatwienia budowy i ograniczenia kosztów, proponował rezygnację z budowy tego łącznika, wymuszając mniej wygodne przesiadki, ale miasto na szczęście nie zgodziło się na takie rozwiązanie. Drugi sposób przesiadek prowadził będzie przez rozbudowaną antresolę stacji Świętokrzyska, znajdującą się nad poziomem peronów obu linii i pod skrzyżowaniem. Aby przesiąść się, pasażerowie z jednej linii będą musieli wejść lub wjechać na antresolę, by z niej następnie zejść / zjechać na drugą linię.