Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Bez wyjŚć na przystanki tramwajowe na Świętokrzyskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Bez wyjŚć na przystanki tramwajowe na Świętokrzyskiej
Stacja Świętokrzyska została przesunięta na etapie projektowania pod skrzyżowanie Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej, wymuszając czasowe zamknięcie obydwu ulic. Niestety nie zostaną wybudowane wyjścia na przystanki tramwajowe, bo się nie zmieściły w planie zagospodarowania.

Warunki geologiczne wymusiły zmianę lokalizacji stacji przesiadkowej, jednak to nie zaszkodziło w relatywnie dobrym jej skomunikowaniu z otoczeniem. Stacja II linii, planowana pierwotnie po zachodniej stronie Marszałkowskiej, została przesunięta na wschód, przez co znalazła się bezpośrednio pod skrzyżowaniem Świętokrzyskiej z Marszałkowską.  Zaplanowano realizację wyjść na wszystkie narożniki skrzyżowania. Istniejąca stacja I linii powstała bowiem w ograniczonym zakresie i przez lata obsługiwała tylko północno-zachodni narożnik z wyjściami tyłem do skrzyżowania. Jedno z wyjść będzie zintegrowane z planowanym w miejscu Sezamu wieżowcem.

Nie zostaną niestety zbudowane wyjścia na przystanki tramwajowe w ciągu Marszałkowskiej. Przesiadający się pasażerowie będą musieli  korzystać ze świateł na zachowanych przejściach naziemnych, aby dostać się do któregoś z wyjść ustawionych tyłem względem tych pasów. Jak odpowiedziało nam miejskie Biuro Drogownictwa i Komunikacji, „obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego tego rejonu nie przewiduje bezpośredniego połączenia stacji metra z przystankami tramwajowymi. Wobec czego nastąpiła rezygnacja z nich w związku z brakiem możliwości uzyskania pozwolenia na budowę dla takiego zamierzenia budowlanego”. Precyzując, wyjścia po prostu nie zmieściły się w planie zagospodarowania. Ich realizacja będzie technicznie możliwa po korekcie tego planu oraz zmianie geometrii skrzyżowania (jezdnie trzeba będzie przesunąć w celu poszerzenia wysepek przystankowych). Wydaje się to jednak mało prawdopodobne.

Większych powodów do zmartwień nie powinni mieć pasażerowie przesiadający się między dwiema liniami metra. Przewidziano bowiem budowę bezpośredniego łącznika między peronami obydwu stacji. Znajdzie się on na południowym końcu peronu istniejącej stacji I linii (od strony Kabat). Ściany po obu stronach windy, która łączy peron I linii z antresolą i powierzchnią, zostaną wyburzone. Na przedłużeniu peronu powstanie korytarz, którym pasażerowie dotrą schodów ruchomych oraz do nowej windy łączącej bezpośrednio poziom I i II linii metra. Po zjechaniu schodami ruchomymi pasażerowie będą musieli jeszcze pokonać dwa krótkie biegi zwykłych schodów. Korytarz przesiadkowy wyprowadzi podróżnych na zachodni koniec peronu II linii (od strony Woli). Oprócz tego pasażerowie będą mieli do dyspozycji windę. Wykonawca, dla ułatwienia budowy i ograniczenia kosztów, proponował rezygnację z budowy tego łącznika, wymuszając mniej wygodne przesiadki, ale miasto na szczęście nie zgodziło się na takie rozwiązanie. Drugi sposób przesiadek prowadził będzie przez rozbudowaną antresolę stacji Świętokrzyska, znajdującą się nad poziomem peronów obu linii i pod skrzyżowaniem. Aby przesiąść się, pasażerowie z jednej linii będą musieli wejść lub wjechać na antresolę, by z niej następnie zejść / zjechać na drugą linię.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5