Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Anna zatrzyma się przed I linią

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Tarczę Annę od szybu demontażowego przy I linii dzieli jedynie kilkadziesiąt metrów. Nim jednak przebije się przez ścianę, kończąc drążenie tunelu łącznikowego, zostanie zatrzymana. Wykonawca musi dokończyć prace na stacjach.

Wczoraj (15 listopada br.) Annie, drążącej tunel łączący obie linie metra, brakowało do szybu demontażowego przy ul. Marszałkowskiej jedynie ok. 70 metrów. Trochę jednak poczekamy na przebicie się tarczy przez ścianę szczelinową komory. TBM-y zdały się zaskoczyć budowniczych i wyprzedziły prace na stacjach. – Annę będziemy musieli zatrzymać z powodu prac na budowie stacji C-9 Rondo Daszyńskiego i C-10 Rondo ONZ – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro. Jak wyjaśnia, w rejonie wspomnianych stacji taśmociąg, którym transportowany jest urobek z drążonych tuneli, będzie musiał zostać częściowo zdemontowany. To jednak nie jest jedyny powód postoju. – Jeszcze nie wszystkie prace są zakończone w komorze demontażowej – mówi Witczyński.

Anna drąży w tej chwili łącznik torowy pomiędzy stacjami C-10 Rondo ONZ na II linii i A-13 Centrum na I linii. Po jego wykonaniu, tarcza zostanie z powrotem przeniesiona na ulicę Świętokrzyską, by od komory wentylacyjnej V-11 za ul. Emilii Plater kontynuować drążenie południowego tunelu II linii metra do stacji C-13 Powiśle. Jak informuje rzecznik wykonawcy, operacja przebijania się tarczy do komory demontażowej i jej przemieszczenia z powrotem na Świętokrzyską zajmie ok. 75 dni. Nie spowoduje to utrudnień na I linii - szyb demontażowy znajduje się przed komorą rozjazdową wykonaną już w czasie budowy stacji Centrum.

Od końca października br. przed stacją C-11 Świętokrzyska stoi już – z podobnych powodów – druga tarcza, Maria, pracująca tunelu północnego. Na stacji spodziewana jest w styczniu 2013 r. Pełną pracą trwają natomiast prace przy montażu dwóch tarcz na Pradze, które mają wydrążyć tunele z drugiej strony – pomiędzy stacjami C-15 Dworzec Wileński i C-13 Powiśle. Pierwsza z nich powinna ruszyć na początku lutego 2013 r., a druga – w miesięcznym odstępie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5